Cuttoff-->Midi aansturen--> Juno 2

Je kunt je pedal routen naar de cutoff, en de pedal weer met een MIDI CC aansturen.
 
Yo spdk bedankt voor de link maar dat soort dingen snap ik dus niet, ja heb wel de moeite genomen om het door te lezen maar snap er de ballen van.

Bla--. Sorry hoor maar je moet het niet te ingewikkeld maken voor me.

Ik heb er meer wat aan als je het contol nummer geeft, net zoals je bv bij de virus nr. 40 hebt en bij de JP is het nr. 74 voor de filter.
 
Ik heb geen flauw idee, ik heb hier geen Alpha meer staan alleen een MKS die dat niet kan. Maar onder Cubase heb je standaard pedaal CC's, lijkt mij dat je die maar eens gewoon zou moeten proberen. Vergeet niet eerst ik geloof onder het MIDI knopje die pedal routing in te stellen.

Verder kun je ook het volume aansturen via CC's ook via de standaard CC (dit weet ik wel 100% zeker).

Pak maar eens een standaard hoover, gate die door met je volume CC patroontjes te maken, nog een beetje de Cutoff (met wat resonance er bij) in dat patroontje mee laten veranderen, laten lopen en met je EQ freaken.

Hoe deed Ruffneck dat toch? :D
 
Origineel geplaatst door metatron
Werk met fruity, maar toch bedankt.

Ik zit nu op mijn werk dus ik kan het niet uitzoeken.

Stond het niet achterin de handleiding ergens?
 
De alpha werkt niet met standaard CC nummers. Je zult dus in Fruity (als dat kan) een controller zelf moeten maken door het ingeven van de sysex string die bij de cutoff hoort.
 
hey is het nu zo moeilijk om
dsf_r2_c13.gif
te klikken en de woorden juno en filter in te tikken, of alpha juno controller?
Er zijn threads zat hierover joh :).

Ik heb recent nog in een threadje of 2 a 3 hierover gepost, en als je effe zoekt zul je het antwoord vinden. ik heb namelijk een heeeele handige link gepost met daarop alles over MKS50, alpha juno 1 en alpha juno 2 :D

Succes!

-C-
 
Er is toch gewoon aftertouch waarmee je het filter van de alfa kan besturen?! Simpeler kan bijna niet.

Al dat moeilijke gedoe met sysex is helemaal niet nodig.
 
Back
Top