Yamaha V-50 (prijs?)

Prepal.com en soncistate.com geven allebei 300 dollar. 4-op FM-synths zullen niet snel meer dan 100 euro of zo kosten (de DX7 zelf gaat weg voor 150-200 euro). Dan heb je hier nog een workstationgedeelte bij en je zit wat later in de ontwikkeling van FM (de V-50 is uitgekomen in 1989?), dus misschien dat de prijs 200-250 zou zijn? Of misschien 250-300? Ligt ook aan wat de sequencer allemaal kan en hoe goed de drumsounds zijn (zal wel tegenvallen in die tijd?). In ieder geval zit 250 euro niet ver van de 300 dollar, dus dat komt dan mooi overeen.

Andere schattingen?
 
Nou ik weet dat een SY-77 tegenwoordig voor +/- 300 euro verhandeld wordt, dus dan zal een V-50 toch een stuk daaronder moeten liggen, denk ik zo, hoewel in mijn ogen een V-50 nog niet zo slecht is. Ik ben er naar op zoek.
 
Maar de SY's zijn dan ook zwaar ondergewaardeerd. Zo'n SY99 bijvoorbeeld is toch wel een ontzettend gaaf geval (al is-ie in verschillende opzichten wel aardig gedateerd nu). Allles met FM is eigenlijk ontzettend goedkoop; 150-200 voor een DX7 vind ik eigenlijk ook een schijntje. Maar misschien moet je inderdaad eerder rond de 200 zitten voor een V-50.
 
Nou ik vind de SY77 eigenlijk een "net niet" instrument. Ik kan er niet uitkrijgen wat ik wil en ben dan overgeleverd aan de patches die ik er bij heb van internet en zo. Ook de sequencer is niet goed te gebruiken omdat je maar één geluid per midikanaal kunt gebruiken en niet bijvoorbeeld een piano met strings op 1 kanaal.
En als ik een mooie klank heb en die in een multi wil gebruiken dan gaat dit ten koste van mijn effecten.

Ik heb vroeger een V-50 gehad en die was een stuk eenvoudiger te doorgronden. Gewoon recht toe recht aan kreatief bezig zijn met arrangementen maken. De 4-op FM van deze synth is zo slecht nog niet.
 
Origineel geplaatst door mstsfreak
Nou ik vind de SY77 eigenlijk een "net niet" instrument. Ik kan er niet uitkrijgen wat ik wil en ben dan overgeleverd aan de patches die ik er bij heb van internet en zo. Ook de sequencer is niet goed te gebruiken omdat je maar één geluid per midikanaal kunt gebruiken en niet bijvoorbeeld een piano met strings op 1 kanaal.
En als ik een mooie klank heb en die in een multi wil gebruiken dan gaat dit ten koste van mijn effecten.

De SY77 is toch gewoon de voorloper van de SY99? Dan heb je toch 6-op FM en AWM? Hij is wel nogal ingewikkeld, maar als het goed is moet je daar veel meer uit kunnen halen dan uit de V-50. Je kunt trouwens FM en AWM ook combineren. Maar van de sequencer weet ik niets.

Ik heb vroeger een V-50 gehad en die was een stuk eenvoudiger te doorgronden. Gewoon recht toe recht aan kreatief bezig zijn met arrangementen maken. De 4-op FM van deze synth is zo slecht nog niet.

Ieder het zijne natuurlijk. :biertje:
(al denk ik dat het moeilijk wordt een V-50 te vinden!)
 
Het is voor mij natuurlijk ook een beetje nostalgie hoor... :biertje:
Ik kreeg er met een beetje doorzetten toch aardige klanken uit.

Dus als je er een weet te staan, waarschuw me dan maar...
 
Back
Top