Behringer DDX 3216

Origineel geplaatst door Exzit
Ik wil de meters (i.v.m. maken van een mix) van mijn kanalen 1-16 17 -32 post fader instellen i.p. pre fader zoals dat nu ingesteld staat.
Kan dit? Dit zou dan in het meter menu moeten maar ik vraag me af welke instelling de handleiding is nu niet bepaald bijster duidelijk. Iemand een idee?

Dit kan alleen je een Direct Input als input gebruikt volgens mij. De fader werkt op deze manier niet meer. Mijn analoge synths stuur ik op deze manier mijn ddx binnen.
 
Ik zit aan nog 1 adat kaart in mijn pc te plaatsen ik heb nu een RME5296 maar ik wil naar 32 sporen.
Welke kaart is aan te raden? En wat is de goedkoopste oplossing.
Ik heb alleen maar adat nodig maar met die kaarten komen allerlei toeters en bellen mee die ik niet nodig heb.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. En wil eiegenlijk alleen maar een kaart met 1x adat.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Maar zijn er problemen te verwachten in combinatie met de RME 9652?

Ik zou denken van wel. Ik geloof niet dat er geluidskaarten zijn die de lage latency van RME producten kunnen bijhouden. In jouw geval zou ik proberen om bij RME te blijven. Ben nu wel benieuwd... Neem je dan wel eens zoveel sporen tegelijk op?
 
Origineel geplaatst door Eclectus
Ik zou denken van wel. Ik geloof niet dat er geluidskaarten zijn die de lage latency van RME producten kunnen bijhouden. In jouw geval zou ik proberen om bij RME te blijven. Ben nu wel benieuwd... Neem je dan wel eens zoveel sporen tegelijk op?

Nou niet tegelijker tijd opnemen maar mixen van de audio wil ik wel op 32 sporen.
Elke partij heeft zijn eigen audio spoor Dus ook elke drum kick etc. Dan ben je al snel 8 sporen kwijt alleen aan de drum.
Zit regelmatig net over de 24 sporen heen en anders moet ik weer gaan bouncen etc. En daar heb ik niet zo'n zin in.
 
Re: Prijs weer omlaag..

Re: Prijs weer omlaag..

Origineel geplaatst door Vizion
Bij Thomann gaan ze momenteel weer voor 569 euro.. :)

Er komt nog een tijd dat je geld toe krijgt.:D
 
Re: Prijs weer omlaag..

Re: Prijs weer omlaag..

Origineel geplaatst door Vizion
Bij Thomann gaan ze momenteel weer voor 569 euro.. :)

echt vreemd, vanwaar die prijs pieken en dalingen de afgelopen maanden, nog niet zo lang geleden koste dat ding 100 euro meer :confused: Niet dat ik het erg vind want ik wil er ook zsm een kopen :D
 
Ik heb deze thread afgelopen uur rustig aan doorgelezen, maar vond niet echt een duidelijk antwoord op de vraag waar ik ook mee zit...

Ik bezit momenteel een Behringer BCF-200 fader controller die ik gebruik om de cubase SX3 mixer aan te sturen, maar het apparaatje schiet soms wat faders en intuitiviteit te kort...
Ik wist van uit het jouw studio topic dat een aantal mensen zijn digitale mixer als controller gebruikt, maar digitale mixers waren me wat te duur, tot nu...

kan iemand me vertellen in welke mate ik de Cubase mixer hiermee kan aansturen? (faders, automation R/W select, solo, select, mute, panning,... misschien zelfs transport control?)
En is het echt total recall voor deze functies? Dus niet dat enkel SX3 reageert op de DDX en niet andersom, ...

En is hier een template ofzo voor ter beschikking? Want ik las iets van zelf CC's veranderen omdat anders VST's en dergelijke ongewild MIDI data van de DDX doorkrijgen? Hulp? :o:

Alle hulp wordt op prijs gesteld! ;)
 
Origineel geplaatst door Division
Ik heb deze thread afgelopen uur rustig aan doorgelezen, maar vond niet echt een duidelijk antwoord op de vraag waar ik ook mee zit...

Ik bezit momenteel een Behringer BCF-200 fader controller die ik gebruik om de cubase SX3 mixer aan te sturen, maar het apparaatje schiet soms wat faders en intuitiviteit te kort...
Ik wist van uit het jouw studio topic dat een aantal mensen zijn digitale mixer als controller gebruikt, maar digitale mixers waren me wat te duur, tot nu...

kan iemand me vertellen in welke mate ik de Cubase mixer hiermee kan aansturen? (faders, automation R/W select, solo, select, mute, panning,... misschien zelfs transport control?)
En is het echt total recall voor deze functies? Dus niet dat enkel SX3 reageert op de DDX en niet andersom, ...

En is hier een template ofzo voor ter beschikking? Want ik las iets van zelf CC's veranderen omdat anders VST's en dergelijke ongewild MIDI data van de DDX doorkrijgen? Hulp? :o:

Alle hulp wordt op prijs gesteld! ;)

je kan op de site van behringer twee cubase templates downloaden een gewone een een voor 32 vst channels, enige wat ik niet weet is transport control, maar goed heb ook geen idee wat dat uberhaubt is :D Panning, mute, select, solo kan allemaal wel volgens de midi chart.
 
enige wat ik niet weet is transport control, maar goed heb ook geen idee wat dat uberhaubt is :D

Dat is Play, Stop, Rewind, etc.
 
Hmm, ik had de hoop al opgegeven want ergens las ik dat de BCF veel meer functionaliteit biedt als de DDX? Dat er een hoop controls van de DDX zoals mute gewoonweg niet werkten?
 
Origineel geplaatst door Division
Hmm, ik had de hoop al opgegeven want ergens las ik dat de BCF veel meer functionaliteit biedt als de DDX? Dat er een hoop controls van de DDX zoals mute gewoonweg niet werkten?

Tja, de DDX is dan ook geen midi-controller natuurlijk, maar een mengtafel.
Dat hij ook een beetje Cubase kan aansturen is leuk, maar daar is ie simpelweg niet voor gemaakt.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Tja, de DDX is dan ook geen midi-controller natuurlijk, maar een mengtafel.
Dat hij ook een beetje Cubase kan aansturen is leuk, maar daar is ie simpelweg niet voor gemaakt.

Het zijn toch ook twee verschillende werkwijzes? Als je voor de rest geen hardware oid aan wil sluiten is de ddx beetje overkill lijkt me. Zelf wil ik juist de ddx omdat ik met adat aan de gang wil en binnnekort een 1 a 2 synths wil aanschaffen, dan heb je wel weer meteen volledige controle het mixgebeuren.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Nee, dat is een misverstand. Die +12 is de schaal van de fader, niet van de meter. De meter heeft dezelfde schaal als de grote meter rechtsboven en loopt dus tot 0.

Even naar aanleidng van een oud antwoord.

Als een 0db audio signaal vanuit mijn sequencer wordt uitgestuurd naar een kanaal op de DDX3216 via Adat.
Dan is het toch zo op de DDX3216 dat als ik mijn fader op dat kanaal op -6db (van de fader schaalverdeling) zet, de meter van dat kanaal dus ook moet uitslaan tot -6db?
Dus dat de fader stand van -6db in dit geval overeenkomt met de -6db uitslag van de meter.
 
Vraag over de gain?

In de handleiding staat over de gain bij de line ingangen 13/14 15/16 dat de gain gaat van -20db tot +20db.
Als je kijkt op de gainpot staat daar netjes een schaal verdeling met -20db en +20db.


Echter in de handleiding staat over de gain van analoge ingangen 1 t/m 12:

XLR gain + 10db tot +60Db

en voor de stereo klinkeringan(jack dus) -10db tot +40db

Echter als je kijkt op de gain pot staat daar MIC 10 tot 60DB

en Line 10 tot 40 dbU.


Kan iemand me dat uitleggen ik snap dit niet.


Waarom staat er Line 40 tot 40dbU?
 
Origineel geplaatst door Exzit
Hoi,

Weet iemand of je de individuele kanaalindicatoren ook de faders kan laten volgen i.p.v. het ingangssignaal laten weergeven.
Het lijkt me dat je dat in het meter menu zou moeten kunnen.
Maar de handleidng is er niet duidelijk over of dit kan en hoe je dat moet instellen.
Lijkt me wat handiger bij mixen omdat je meestal daar begint met wat standaard waarden. baasdrum -6db snare tegen de odb aan etc.
Hmm ik zit me nette bedenken dat dat eigenlijk geen zin heeft denk ik omdat de schaal verdeling ernaast natuurlijk die van de fader is.

groet Derk

Antwoord op mezelf.

Ja kan wel in het monitor menu solo knop instellen op AFL i.p.v. PFL. (Blz 32 handleiding)
dus als je de solo knop indrukt laat hij het level zien van de fader stand.
 
Origineel geplaatst door Exzit


Als een 0db audio signaal vanuit mijn sequencer wordt uitgestuurd naar een kanaal op de DDX3216 via Adat.
Dan is het toch zo op de DDX3216 dat als ik mijn fader op dat kanaal op -6db (van de fader schaalverdeling) zet, de meter van dat kanaal dus ook moet uitslaan tot -6db?
Dus dat de fader stand van -6db in dit geval overeenkomt met de -6db uitslag van de meter.

Iemand?
 
Ik heb iets raars.

Ik speel audio tracks af vanuit Sonar via mijn adat RME 5296 naar mijn DDX3216.


Track 1 mono in sonar via adat kanaal 1+2 gepanned naar linkss staat op kanaal 1 van de mixer
Track 2 mono in sonar via adat kanaal 1+2 gepanned naar rechts staat op kanaal 2 van de mixer.
Track 3 mono in sonar via adat kanaal 3+4 gepanned naar linkss staat op kanaal 3 van de mixer
Track 4 mono in sonar via adat kanaal 3+4 gepanned naar rechts staat op kanaal 4 van de mixer.
Track 5 stereo in sonar via adat kanaal 5+6 staat op kanaal 5 en 6 van de mixer.

Nu gebeurd er iets vreemds

Op track 5 en 6 als er geen audio gespeeld wordt komt er geluid van track 1 en 2 op channel 5 en 6 terecht van de DDX32/16 de meters lichten en hetzelfde geluid van track 1 en 2 zijn te horen.
Ook wordt tegelijkertijd nog eens de audio van track 1 en 2 op channel 1 en 2 afgespeeld van de DDX3216.

Dit kan helemaal niet.

Waar kan dit aan liggen?

Ik heb het idee dat het niet aan de DDX3216 ligt maar dat Sonar of de RME drivers rare streken levert.
En ik denk zelf Sonar.

Iemand een idee?
 
Back
Top