Behringer DDX 3216

Is dit ding ook goed te gebruiken als een midicontroller voor je mixer binnen cubase? Als in automated faders, eq en panning? Qua externe apparatuur zal er misschien 1 a 2 apparaten aangehangen worden.

dat adat gebeuren houdt dus in dat ik zeg maar met een adat kaart in pc en deze behringer 16 kanalen kan uitsturen vanuit mijn pc ?:bekdicht:

mocht dit een enorme stomme vraag zijn, trek deze dan van mijn tegoed af :luv:
 
Ik heb er nu zon 5 maanden eentje staan en ik ben redlijk onder de indruk van zijn/haar kunnen.
Nu krijg ik alleen de automation niet aan de praat met SX2 of 3.

Ik heb vanalles geprobeert maar helaas tot nu toe nog geen resultaat :(

Kan iemand zijn settings posten om mijn "DDX3216 experience" compleet te maken?
 
Origineel geplaatst door m.u.f.f
Is dit ding ook goed te gebruiken als een midicontroller voor je mixer binnen cubase? Als in automated faders, eq en panning? Qua externe apparatuur zal er misschien 1 a 2 apparaten aangehangen worden.

dat adat gebeuren houdt dus in dat ik zeg maar met een adat kaart in pc en deze behringer 16 kanalen kan uitsturen vanuit mijn pc ?:bekdicht:

mocht dit een enorme stomme vraag zijn, trek deze dan van mijn tegoed af :luv:

bijna alle knopjes sturen controllerdata (muz de gain en pad van de ingangskanalen)

dus kan je hiermee je cubase of dergelijke aansturen.... als je de site van Bahringer bezoekt zal je naast de handleindingen ook files vinden om met de DDX een cubasemixer aan te sturen.


mvg

lcasei
 
Origineel geplaatst door lcasei
bijna alle knopjes sturen controllerdata (muz de gain en pad van de ingangskanalen)

dus kan je hiermee je cubase of dergelijke aansturen.... als je de site van Bahringer bezoekt zal je naast de handleindingen ook files vinden om met de DDX een cubasemixer aan te sturen.


mvg

lcasei

"if you connect the DDX3216 via midi to your computer, please be sure that the software does not respond to the controller data triggered by fader movements on the console"


wat wil dit zeggen? :confused:
 
Origineel geplaatst door m.u.f.f
"if you connect the DDX3216 via midi to your computer, please be sure that the software does not respond to the controller data triggered by fader movements on the console"


wat wil dit zeggen? :confused:

Dat wil zeggen dat als jij een fader van de DDX verschuift dat er dan MIDI data verstuurt wordt. En als die CC's nu ineens overeenkomen met de CC's die nodig zijn bijv om de filter van een of andere softsynth open te draaien, dan kun je leuke -niet gewenste- effecten verwachten... snappie?

Zorg dus dat je weet welke CC's de DDX verstuurt, en zorg ervoor dat er geen -ongewenste- zaken op deze CC's reageren. Ik zou het gewoon proberen... 'kijken wattie doet'
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Dat wil zeggen dat als jij een fader van de DDX verschuift dat er dan MIDI data verstuurt wordt. En als die CC's nu ineens overeenkomen met de CC's die nodig zijn bijv om de filter van een of andere softsynth open te draaien, dan kun je leuke -niet gewenste- effecten verwachten... snappie?

Zorg dus dat je weet welke CC's de DDX verstuurt, en zorg ervoor dat er geen -ongewenste- zaken op deze CC's reageren. Ik zou het gewoon proberen... 'kijken wattie doet'

werkt hij niet zoals de behringer bcf2000? Als in de ddx neemt de waardes van de cubase mixer over en vervolgens is alles 1 op 1 ? waardoor je bv niet met de ddx vsts aanstuurt maar alleen de cubase mixer?
 
Origineel geplaatst door m.u.f.f
werkt hij niet zoals de behringer bcf2000? Als in de ddx neemt de waardes van de cubase mixer over en vervolgens is alles 1 op 1 ? waardoor je bv niet met de ddx vsts aanstuurt maar alleen de cubase mixer?

Ik heb dit nooit gedaan, maar dit lijkt me een kwestie van weten welke CC's Cubase gebruikt voor zijn mixer, en welke CC's de DDX uitstuurt, en deze op elkaar aan te passen: óf door de CC's van Cubase aan te passen, of die van de DDX. Dat laatste lijkt me een typisch gevalletje RTFM...
 
Origineel geplaatst door sten
Over ADAT is volgens mij 48/16.

Je bent in de war met DAT.
ADAT is altijd 24bit en dan 48khz of 44khz.
 
Origineel geplaatst door lcasei
Je hebt ook nog 4 aux-sends per kanaal, hier kan je andere FX aanhangen.
en de eerst 12 ingangen hebben ook nog een inserts.


mvg

lcasei

Maar waar sluit ik mijn externe effect dan op aan?
Ik moet mijn in en out van mijn effect apparaat toch ergens op aan sluiten.
Ik zie geen aansluitingen daar voor op mijn DDX3216
Zal wel stomme vraag zijn.
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Ik heb dit nooit gedaan, maar dit lijkt me een kwestie van weten welke CC's Cubase gebruikt voor zijn mixer, en welke CC's de DDX uitstuurt, en deze op elkaar aan te passen: óf door de CC's van Cubase aan te passen, of die van de DDX. Dat laatste lijkt me een typisch gevalletje RTFM...

Dat kwam uit de handleiding ;) Daarom vroeg ik het mij af, omdat ik er aan denk om mijn bvf2000 de deur uit te doen en deze bak te kopen. Op de voorwaarde dat de ddx ook automatische fader ondersteung en dezelfe functionaliteit biedt als de bcf2000.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Maar waar sluit ik mijn externe effect dan op aan?
Ik moet mijn in en out van mijn effect apparaat toch ergens op aan sluiten.
Ik zie geen aansluitingen daar voor op mijn DDX3216
Zal wel stomme vraag zijn.

zucht.... ik antwoord weer met hetzelfde antwoord :-)

op 1 van de 4 aux-sends (multi-fx ed)
of op de inserts van de eerste 12 kanalen.... (compressors....)

Heb je al eens eens de website van Behringer gaan bekijken?
http://www.behringer.com/DDX3216/index.cfm?lang=ENG

Op de pagine van de DDX staat een brochure die je op een overzichtelijke manier toont wat je allemaal met de DDX kan doen, klik op brochure

ALs je daar niet genoeg aan hebt, lees dan de handleiding en vooral het schema van de mixer... dit is iets technischer maar je zal er veel van leren: blockdiagram en manual

mvg

lcasei
 
Origineel geplaatst door Exzit
Maar waar sluit ik mijn externe effect dan op aan?
Ik moet mijn in en out van mijn effect apparaat toch ergens op aan sluiten.
Ik zie geen aansluitingen daar voor op mijn DDX3216
Zal wel stomme vraag zijn.

Je hebt geen apart FX-Returns op de DDX. Je moet de ingangen van je FX dus aansluiten op de AUX uitgangen van de DDX, en de uitgangen van je FX moeten in een normale input van de DDX. Of je gebruikt de Inserts van de DDX...
 
Origineel geplaatst door lcasei
zucht.... ik antwoord weer met hetzelfde antwoord :-)

op 1 van de 4 aux-sends (multi-fx ed)
of op de inserts van de eerste 12 kanalen.... (compressors....)

Heb je al eens eens de website van Behringer gaan bekijken?
http://www.behringer.com/DDX3216/index.cfm?lang=ENG

Op de pagine van de DDX staat een brochure die je op een overzichtelijke manier toont wat je allemaal met de DDX kan doen, klik op brochure

ALs je daar niet genoeg aan hebt, lees dan de handleiding en vooral het schema van de mixer... dit is iets technischer maar je zal er veel van leren: blockdiagram en manual

mvg

lcasei


Moeite met de ademhaling? :D
Ik heb de hele ned handleiding al door gespit er staat niets specifieks over het aan sluiten van externe effect apparatuur in. Er wordt wel gerept over aux send maar hoe of wat wordt niet echt vermeld.
 
Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door Lacertus
Je hebt geen apart FX-Returns op de DDX. Je moet de ingangen van je FX dus aansluiten op de AUX uitgangen van de DDX, en de uitgangen van je FX moeten in een normale input van de DDX. Of je gebruikt de Inserts van de DDX...

Thnsk moet alleen even bedenken waar de aux uitgangen ergens zitten op de DDX.
Ik ben nu niet bij de mengtafel dus vraag me af waar zitten die ergens? Kan me niet herrineren iets dergelijks gezien te hebben.
 
Waarom aux sends gebruiken als dat helemaal niet nodig is? Kost je alleen maar meer kanalen.
Een extern effect aansluiten op de ddx3216 doe je als volgt:

Op de 1e 12 kanalen kun je een insert effect aansluiten. Hiervoor zit een ingang op elk kanaal.
In feite is deze ingang stereo, waarbij de ene helft van het signaal gebruikt als ingang en de andere als uitgang. Je kunt je signaal dus wel terug laten komen op hetzelfde kanaal !!

Wat je dus moet doen is een kabel kopen, met aan de ene kant een stereo jack en aan de andere kant twee mono jacks.
De stereo jack sluit je dus aan op 1 van de 12 kanalen.
De ene mono jack sluit je aan op de ingang van je effect, de andere op de uitgang.
Als het goed is heb je nu een insert effect over het kanaal.
Signaal gaat naar buiten, door je effect heen, en komt weer op hetzelfe kanaal naar binnen.
Werkt het niet, dan moet je de mono jacks even verwisselen.

Ben het overigens volledig met je eens dat de handleiding erg wazig is over insert effecten.
 
Origineel geplaatst door renepela
Waarom aux sends gebruiken als dat helemaal niet nodig is?
Een extern effect aansluiten op de ddx3216 doe je als volgt:

Op de 1e 12 kanalen kun je een insert effect aansluiten. Hiervoor zit een ingang op elk kanaal.
In feite is deze ingang stereo, waarbij de ene helft van het signaal gebruikt als ingang en de andere als uitgang. Je kunt je signaal dus wel terug laten komen op hetzelfde kanaal !!

Wat je dus moet doen is een kabel kopen, met aan de ene kant een stereo jack en aan de andere kant twee mono jacks.
De stereo jack sluit je dus aan op 1 van de 12 kanalen.
De ene mono jack sluit je aan op de ingang van je effect, de andere op de uitgang.
Als het goed is heb je nu een insert effect over het kanaal.
Signaal gaat naar buiten, door je effect heen, en komt weer op hetzelfe kanaal naar binnen.
Werkt het niet, dan moet je de mono jacks even verwisselen.

Hartelijk dank, maar ik weet hoe inserst werken en deze kabels heb ik in bezit en gebruik dit voor mijn compressor nu.
Weet dat dat ook kan voor externe FX.

Ik ben geinteresseerd in die andere methode met die 4 Aux daar snap ik blijkbaar niet veel van.
Hoe sluit je dat dus aan.
 
Origineel geplaatst door renepela
Waarom aux sends gebruiken als dat helemaal niet nodig is? Kost je alleen maar meer kanalen.

1. omdat je voor elk kanaal dus een aparte FX unit moet hebben. Als je maar één kanaal wilt bewerken kan dit, anders wordt het een duur grapje...
2. omdat de AUX instellingen opgeslagen worden in het geheugen.
3. omdat je niet alle kanalen zijn voorzien van een insert.

Origineel geplaatst door renepela
Thnsk moet alleen even bedenken waar de aux uitgangen ergens zitten op de DDX.
Ik ben nu niet bij de mengtafel dus vraag me af waar zitten die ergens? Kan me niet herrineren iets dergelijks gezien te hebben.

Die AUX SENDS zitten aan de achterkant van de DDX... vier gaatjes op een rij...
 
Origineel geplaatst door Lacertus
1. omdat je voor elk kanaal dus een aparte FX unit moet hebben. Als je maar één kanaal wilt bewerken kan dit, anders wordt het een duur grapje...
2. omdat de AUX instellingen opgeslagen worden in het geheugen.
3. omdat je niet alle kanalen zijn voorzien van een insert.



Die AUX SENDS zitten aan de achterkant van de DDX... vier gaatjes op een rij...

Aha die vier aansluitingen waar multi outputs bovenstaat?
De handleiding is daar niet echt duidelijk over.
 
Stond dus wel in de handleiding dat aan de multioutputs standaard aux 1 t/m 4 is toegewezen. Overheen gelezen. Echter echt duidelijk naar voren komt het niet.

Het enige waar ik nog mee zit is de returns die gaan dus op een ingang en met de fader kan je het effect regelen?
Heb je dus wel weer een aantal kanalen minder.

Maar daar valkt mee te leven zet ze wel op kanaal 15/16.

Alhoewel de multoutputs zijn 4DBu en 15/16 zijn line ingangen gaat dat wel goed?
 
Last edited by a moderator:
Back
Top