midi setup probleem

peter_snoep

krrchptika
Lid sinds
16 november 2004
Berichten
49
ik zit met een probleem in mijn setup...

de setup ziet er zo uit: MIDI KEYBOARD ---> MC 303 ---> MS2000

ik gebruik het keyboard dus om de 303 mee de bespelen, en 1 of 2 kanalen van de 303 om de ms2000 te sequencen.

Als ik van m'n 1ste track (en midi kanaal) de output assign op 'extern' zet, dan kan ik met het klaviertje van de 303 de ms2000 bespelen en sequencen.
maar als ik op m'n midi keyboard speel, dan hoor ik alleen de klank van de 303 en niet die van de ms2000.
en als ik op het 303-klaviertje speel, dan hoor ik alleen de klank van de ms2000...

Kan er iemand mij zeggen wat hier het verdomde probleem is?
kan de mc303 echt op geen enkele manier midi informatie doorsturen?
en waarom hoor ik als ik op het keyboard speel de klank van de 303? terwijl de output assign op extern staat...
:stupid

cheers,
peter
 
Inderdaad ... je moet de M2000 op de THRU zetten van de MC (THRU dupliceert wat aan de IN ontvangen wordt). Maar als je de THRU gebruikt, zal je niet meer kunnen sequencen in de huidige setup.

Eén mogelijkheid bestaat misschien nog (maar daar ken ik de toestellen niet genoeg voor). Maar als je de 303 z'n sequencer kan programmeren via het MIDI keyboard en je speelt de sequencer af ... dan kan het werken (of dat dit een haalbare kaart is, weet ik dus niet).

Succes :okdan:

:doei:
 
Op welk kanaal stuurt dat midi keyboard commando's?

kanaal 1, of alle 16? hoe zit dat?


Is het niet toevallig zo dat het kanaal waarop de mc303 extern ingesteld staat, ook het kanaal is dat het midi keyboard uitstuurd..??

Zodat het toetsenbord van de mc303 wel extern werkt, maar dat de mc303 zelf getriggered wordt door het keyboard?

Probeer eens een ander kanaal van je mc303 als extern sequencer spoor.
 
Het is voor een deel opgelost:

door de 303 op thru te zetten, kan ik inderdaad de ms2000 bespelen.
vreemd, maar goed voor mij, wordt de sequence van de 303 dan nog steeds naar de ms2000 gestuurd.
de 303 stuurt dus thru en out tegelijk...

maar... wat ik niet weg krijg is dat als ik dan op het midi keyboard speel, de mc303 nog altijd zijn eigen klank genereerd.
samen met de ms2000 dan. maar de sequence niet, die stuurt enkel naar de ms2000.

dit kan opgelost worden door het volume van de externe kanalen af te zetten, maar ik vind het toch vreemd dat dit niet kan ingesteld worden (of wel?)


Ik kan op de 303 wel een ander kanaal selecteren. maar als ik met de ms2000 een sequence wil afspelen, moet het midi kanaal van de ms overeenkomen met het desbetreffende kanaal van de 303.
als ik nu ook met het keyboard op de ms2000 wil spelen (om live met sequence af te wisselen), moet dat kanaal ook overeenkomen.
DUS moeten de 3 toestellen op hetzelfde kanaal afgestemd zijn (keyboard kan kiezen tussen 1,2,3 of 4)

iemand een suggestie?

cheers, peter
 
Back
Top