2 tracks met Seqtrak en gitaar

Tierelantijn

Gibberish
Hey sf-ers, tijdje niet veel hier geweest. Vast veel gemist. Ik zal proberen hier wat vaker kijken.
Onlangs voor een prikkie een Yamaha Seqtrak gehaald. Afgelopen dagen heb ik een tweetal projecten die ik daarop gemaakt had verder uitgewerkt met mn DAW. Vooral gitaar toegevoegd en gewerkt aan stereo beeld e.d.

Het is vrij snel gemaakt. Feedback is altijd welkom, zeker ook op de mix.

Attachments

• Project 2 2 git smpl song shorter.mp3
    10,2 MB
  • Project 1 1 happy 0.2.mp3
    7,9 MB
Vind ze beide prachtig en hoe je de gitaar met de synthetische instrumenten laat blenden is super.

Project 1.1 is mij iets te springerig, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen, maar 2.2 is een intrigerend idee.
De gitaar, de synth melodie, de drone, de drums, de effecten en later de strings klinken goed en geven echt een toffe spooky sfeer. De ambient geluiden kwamen daardoor erg goed uit (na 3 minuten keek ik echt verschrikt om, alsof er achter me iets gebeurde). De overige seq. lijnen vind ik wat houterig en die 'zap' in de seq. baslijn zou van mij niet hoeven.
Mix klinkt goed hoor, alleen de effected gitaar rond 2.50 overstuurd iets.
Maar: zeker door naar 2.3. :okdan:

Qua sfeer en eigenzinnigheid zit het altijd goed bij jou, hier ook weer.. gaaf man..

Bij 2.2 miste ik nog iets waar ik 'm aan zou kunnen herinneren, iets typisch.. tot de gitaarpartij erin kwam op 3:12 - misschien is dat het oorwormpje..? Die kan je eventueel subtiel (met een ander geluid) alvast introduceren, gaandeweg de eerste minuten, en dan bammm komt die gitaar erin..

Snap wel dat @Innisten 1.1 springerig vindt, want - tja - dat is 'ie nou eenmaal :) Maar deze blijft (bij mij) wel meer hangen, heeft iets meer identiteit ofzo..

Qua sfeer en eigenzinnigheid zit het altijd goed bij jou, hier ook weer.. gaaf man..

Bij 2.2 miste ik nog iets waar ik 'm aan zou kunnen herinneren, iets typisch.. tot de gitaarpartij erin kwam op 3:12 - misschien is dat het oorwormpje..? Die kan je eventueel subtiel (met een ander geluid) alvast introduceren, gaandeweg de eerste minuten, en dan bammm komt die gitaar erin..

Snap wel dat @Innisten 1.1 springerig vindt, want - tja - dat is 'ie nou eenmaal :) Maar deze blijft (bij mij) wel meer hangen, heeft iets meer identiteit ofzo..
Bedankt, snap je feedback. Die gitaar van 3:12 zat bijna aan het begin, zal ik heroverwegen. Ik ben denk ik voorlopig nog niet helemaal klaar met de tracks. Wat @Innisten zei dat het soms te statische sequences zijn wil ik ook meer naar kijken, met misschien met wat meer korte mutes op drum geluiden.

Back