SOMA Warp

1761293924980.png

WARP — kracht en magie voor je geluid

WARP is een hoogwaardige, veelzijdige audio-processor die elk instrument extra kracht en karakter geeft. Binnenin zitten 15 verschillende effecten, verdeeld over drie categorieën:

Ruimtelijke effecten​

Van klassieke reverbs tot experimentele granular-algoritmes met pitch-shifting, reverse en micro-loops. Veel van deze effecten hebben extreem lange decay-tijden — tot oneindig toe. Met feedbackwaarden boven 1 kun je de algoritmes laten zelf-oscilleren en zo eindeloze, rijke soundscapes bouwen uit vrijwel elk geluid.
Om alles muzikaal en gecontroleerd te houden, bevatten de generatieve algoritmes modules die automatisch het volume en de toonbalans bewaken.

Speciale effecten​

Denk aan flanger, bit- en sample-rate-reductie, of vintage tape-simulatie — maar dan met een eigen SOMA-twist. Elk effect heeft unieke functies die zorgen voor dat typische, organische SOMA-geluid.

Dynamische effecten en filters​

Compressors, distortions en filters die je kunt gebruiken op submixen (zoals drums of synth-groepen) of zelfs op de volledige mix — perfect als master-effecten. Ook hier zijn alle functies uitgebreid met SOMA-eigen creatieve mogelijkheden.

WARP is ideaal voor het ruimtelijk bewerken van akoestische én elektronische instrumenten — van gitaar en zang tot synths, strijkers of zelfs volledige drum- en mixtracks.

Intern gebruikt WARP topklasse audio-circuits en AD/DA-converters van hetzelfde niveau als merken als Apogee, Focusrite, Lexicon, EchoAudio, Line 6 en Novation. Daardoor blijft je geluid zuiver, zelfs bij intensieve mix-processing.

De unit heeft stereo in- en uitgangen, geschikt voor zowel gebalanceerde als ongebalanceerde aansluitingen. Alle signaalverwerking is digitaal, inclusief de MIX-regeling.

• AD/DA-resolutie: 24-bit / 48 kHz
  • Interne processing: 32-bit IEEE

Gebruiksvriendelijk en live-klaar​

De interface is overzichtelijk en direct — ideaal voor live-gebruik. Elke parameter heeft een eigen CV-input, zodat je alles kunt aansturen vanuit je Eurorack-systeem of andere CV-bronnen.

Prijs: Introductie 'family & friends' prijs €490 ex btw / shipping - daarna €560 ex BTW / shipping.

(AI vertaling)

Last edited by a moderator:
Nee, alles gaat de DAW in via audiointerfaces (Motu 16A, Motu 24Ai en Ferrofish Pulse 16). Dat is 56 inputs in totaal.

Ben nu part 1 aan het kijken. Kan de vormgeving/interface erg waarderen. Effecten lijken zeler niet verkeerd. Enigste echte minpunt lijkt dat je niet kan stapelen met effecten. Maar in ruil daarvoor heb je wel een interface die super snel is en waar je in 1 oog opslag alles op kan zien wat relevant is. Zeker ook pluspunten voor stereo, cv en dry/wet voor alle effecten. Ben wel benieuwd of je met de in en out knoppen nog veel voor elkaar kan krijgen qua vervorming/saturatie.

Erg interessant deze. Klinkt zeer goed en zoals eerder gezegd is de ultiem simpele interface echt een plus. Ik merk dat ik steeds luier wordt dus dat speekt mij wel aan :) Heb al een paar jaar een Boss RV-500 staan en tot mijn schande heb ik er eigenlijk nog helemaal geen gebruik van gemaakt - nog niet echt aan toe gekomen om goede presets op te slaan. Daar heb je met de Warp geen last van.

Ja, ik vind de eenvoud ook een enorme plus. Ik heb afgelopen jaren een hoop effectenkastje (Meris, Strymon, Eventide, Hologram etc) geprobeerd, maar ik merk dat ik de 'ingewikkelde' in de praktijk eigenlijk amper gebruik of altijd op dezelfde preset laat staan omdat ik geen zin heb om te menu-diven of een editor te gebruiken. Degenen die het hebben overleefd, de Soma Cosmos en Erica Zen Delay, hebben gemeen dat alles 'what you see is what you get is', dus geen gedoe met menu's en presets. Dus in een multi-fx zie ik dat helemaal zitten. De effecten in de demo's klinken wat mij betreft overtuigend, en zo te zien zit er voldoende range op van subtiel tot helemaal aan puin.

na luisteren van de andere effecten, er zitten toch wel een aantal leuke tussen maar ook een heleboel waar je niks/weinig aan hebt

had liever gezien dat hij breder was in plaats van hoger was met een simpele drive en compressor achter ieder algoritme net als op de cosmos in plaats van een paar van de voor de prijs niet indrukwekkende effecten zoals de lofi delay,flanger, pump, drive en filter

Ik vind het een hele interessante unit, en ik ben wel fan van Soma (heb een Cosmos). Ik vind het lastig te beoordelen wat de Warp toegevoegd aan FX units die ik als pedal koning al heb zoals een Mood 2, H90, Neuaber, CloudBurst, Microcosm, OnWard, Dark Star, dat soort spul. Aan de andere kant, je moet soms ook wat proberen toch? :)

Ja hoor, ik durf die gok wel aan. Het lijkt me een tof ding. Valt 'ie tegen dan gaat 'ie gewoon weer weg :D

Denk wel dat de sales zullen droppen na "daarna €560 ex BTW / shipping"
Hij doet me ook beetje denken aan de Roger Linn Adrenalinn 3. maar nooit gehad verder.. dus kan niet vergelijken.

Kreeg net deze mail nav mijn formuliertje:

When it's your turn, we'll send you readiness information and a full offer.
Price: 490 EUR net in the first batch.
Availability: probably in the next few weeks in November.

Zal totaal wel ongeveer €600 worden.

Ik nog niet. We lopen verder aardig synchroon geloof ik :D
Ik had een mail gestuurd naar Soma EU om te vragen of het webformulier wel was binnengekomen, daar was dit een reactie op. Ze zullen wel betaallinks gaan sturen zodra ze uit kunnen gaan leveren.

Back