Hellup!! Spoedrelease op Spotify. Wanneer beschikbaar voor streaming?

MacGyverGear

midi-life crisis
Een heel goede vriend van me zijn moeder is afgelopen week overleden. Het ging helaas al enige tijd niet zo goed met haar gezondheid. Veel is wel voorbereid maar nu kreeg ik gisteren een appje van hem.. Het is volgens de persoon die de uitvaart regelt alleen mogelijk om muziek van Spotify te draaien. Echt onbegrijpelijk..

Nu heeft de persoon wiens moeder overleden een muziekstuk (zelf gecomponeerd) wat gedraaid moet worden op de uitvaart en hij vroeg mij of ik een Spotifyaccount heb. Ik heb hem uitgelegd (voor zover ik er bekend mee ben) dat een spotifyaccount niet geschikt om muziek online te zetten maar het een release traject in moet.. en dat dit best wat tijd in beslag neemt.

Ik weet dat er hier mensen zijn die muziek releasen en heb hem gezegd dat ik hier even wat info probeer in te winnen.. We zijn heel benieuwd of het uberhaupt mogelijk is om dit muziekstuk op dinsdag te streamen van Spotify. :engel:

Super thanx alvast! :luv:

Onzin toch. Zelf meebrengen, een gitaar versterker, actieve speaker, Een ipad die streamt via BT naar n BT speakertje, opzouten met hun regels toch. Kom op. Waarom moeilijk als t makkelijk kan. Er is vast n mircofoon ook. Zet je die speaker voor de micro en gaat nog luider dan ooit nodig.

Spotify is vaag met de tijd om te releasen. Kan op n laar dagen, kan n week duren. Zeker niet riskeren. En ja ik heb n account om dat te doen en deed t al keer of 8

Nee, dat kan je niet met zekerheid doen. Distrokid heeft het vaak wel binnen 24 uur bij Spotify maar dat is echt geen vast gegeven (en ik weet ook niet of dat zo snel gaat als je nog geen artiestenprofiel hebt). Wat je wel zou kunnen proberen is even kijken hoe je je liedje eventueel kan uploaden als Podcast:

Oh.. jee.. ja. Ik was er al bang voor..

Maar, echt heel raar. @klinkske Ik heb al als alternatief een witte Everse 12 bluetoothspeaker geopperd.. Die gaat mokerhard.. maar al die hassle.. dat ding pairen.. etc..

Het is gewoon onwil of onkunde van die organisatie. Als ze muziek van Spotify kunnen draaien kunnen ze ook netzogoed SoundCloud of gewoon mp3tjes draaien. Gewoon door blijven vragen tot je iemand spreekt die over het geluid gaat. Als die niet meewerkt aangetekende brief naar de directie schrijven met de naam van die geluidsboy. Laat je niet afpoeieren!

Bizar. Ze zullen toch uiteindelijk met BT of een AUX kabeltje naar de PA gaan? Succes met je oplossing. Hopelijk lukt het toch.
Misschien wordt je wijzer door bij de locatie te informeren.

Bedankt voor het meedenken.. :okdan:

Zojuist een update gekregen; De uitvaartondernemer heeft een website van de uitvaartlocatie gegeven inclusief login gegevens.. en dan is het mogelijk om film (inclusief geluid) te uploaden.. maar moet er morgen opstaan.. (ceremonie is dinsdag). Nog even een werkje maar iig een mogelijkheid om zelf aangeleverde audio te laten afspelen.. :)

Het is gewoon onwil of onkunde van die organisatie. Als ze muziek van Spotify kunnen draaien kunnen ze ook netzogoed SoundCloud of gewoon mp3tjes draaien. Gewoon door blijven vragen tot je iemand spreekt die over het geluid gaat. Als die niet meewerkt aangetekende brief naar de directie schrijven met de naam van die geluidsboy. Laat je niet afpoeieren!
geen idee hoe de wetten verder precies zitten maar om muziek op publieke plekken te draaien heb je een licentie nodig het zou daar mee te maken kunnen hebben

geen idee hoe de wetten verder precies zitten maar om muziek op publieke plekken te draaien heb je een licentie nodig het zou daar mee te maken kunnen hebben

Nee zeker niet.. Spotify behartigt die belangen voor bedrijven niet.
Alleen voor particulier gebruik draagt Spotify Buma Stemra royalties af.
Daarom mag er in de Horeca (en andere bedrijven die publiekelijk muziek willen streamen) geen Spotify gebruikt worden.

Voor bedrijven is er bijvoorbeeld Tunify:

Laatst gewijzigd:
je kan via Spotify app ook (je eigen) lokale bestanden afspêlen ....

Back