Wie kan een vst3 bouwen? Kun je een .adg van Ableton bijvoorbeeld poorten naar vst?

MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
2.795
Beste lezer,
Hopelijk ben je programmeur en weet je hoe een vst3 maken werkt.

Nu heb ik behoorlijk wat combinatie's van losse fx,eq,compressor noem maar op als audio effect rack opgeslagen.
Dan kun je je samengestelde puzzle stukjes een naam geven zoals bijv OTT Low High filter basicx.adg

Kun je dit naar vst poorten?

Dank :okdan:

Screenshot 2024-04-25 at 12.08.05.png
 
De makkelijkste manier om zelf een Windows plugin te maken is SynthCraft. Maar dat is nog in ontwikkeling. Daar staat tegenover dat het gratis is en je geen gezeur met licenties hebt. Het is een grafisch programma, dus als je met een modular overweg kunt moet SynthCraft ook lukken.
 
Ah interessant! dank
Tsja alles wordt steeds visueler. Dacht even snel een stap te maken maar wederom.. denk dat max mn max is.
 
Synth Craft is makkelijker dan Max. Gewoon modules aan elkaar knopen en het resultaat als plugin exporteren.
 
Nou ik raakte geinspireerd op de ssl 360 link. Dat is een soort controller waar je plugin's in kunt laden.
Hieronder zie je het plaatje van de plug. Links (het midden een paar) en rechts kun je dus vullen met 1 plugin. Maar ik wil een combie van plugins!
Zodat ik zowel Links, midden, rechter rij kan mappen met bepaalde waardes. Want sommige plugin's hebben niet alles wat ik zoek.
Dus ik dacht in ga zelf samenstellen wat ik wil, daar een vst van klappen en dan die 1 inladen :D

Screenshot 2024-04-25 at 14.14.14.png
Screenshot 2024-04-25 at 14.24.11.png
 
Laatst gewijzigd:
Kan je die SSL Control knoppen niet gewoon via een midi map aan je adg macro controls mappen dan?
Of begrijp ik je verkeerd?
Ah, dat heb ik nog niet getest. haha
Wat wel bruut is, mn Elektron Analog Heat laad ie netjes in incl alle CC dus dan kun je heel overzichtelijk een mastering UC-1 maken met HW. Echt nice.
 
Als je een plugin rack maakt in Ableton kan je inderdaad makkelijk
Kan je die SSL Control knoppen niet gewoon via een midi map aan je adg macro controls mappen dan?
Of begrijp ik je verkeerd?
dacht ik inderdaad ook, zodra een instrument rack hebt kan je knoppen mappen. Weet zo 1, 2, 3 het fijne er niet meer van, maar dat is volgens mij precies wat je zoekt. En in de nieuwste Ableton nog meer knoppen ook dacht ik (zit nu niet op studio computer).
 
Wat wil je hier mee zeggen?
Het is nog steeds niet mogelijk om een Ableton fx rack als VST te exporteren.

Iets meer context bij je post zou wel fijn zijn ..
 
Back
Top