Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Ik heb er even tussen gezeten zonder dat ze aan stonden en de jam die ik zaterdag deed met Mr Koba bij hem thuis online gezet na wat beperkt gepruts in de daw vd mp3 die ik kreeg.
 
nog niet af maar aan nieuw stukje muziek begonnen met onder andere de preset van een paar dagen terug
 

Attachments

  • defeat2.mp3
    1,4 MB
nog niet af maar aan nieuw stukje muziek begonnen met onder andere de preset van een paar dagen terug
Klinkt fijn Sander! En wat verleidelijk altijd om een preset helemaal vullend te maken he? ๐Ÿ˜‰ Dan speel je er mee en het klinkt vol en mooi en dik.. alleen past er dan niets meer bij in het arrangement/instrumentatie ๐Ÿ˜… Maak ik me geregeld schuldig aan ook.
 
Klinkt fijn Sander! En wat verleidelijk altijd om een preset helemaal vullend te maken he? ๐Ÿ˜‰ Dan speel je er mee en het klinkt vol en mooi en dik.. alleen past er dan niets meer bij in het arrangement/instrumentatie ๐Ÿ˜… Maak ik me geregeld schuldig aan ook.
thanks! maar het zijn 2 presets momenteel hoor :p de zware horn van laatst +een cello, ze spelen overigens wel de zelfde noten maar net iets anders kwa timing/sustain/octaaf
ik probeer vaak tijdens het maken van de presets er iets passends op te spelen/bij te bedenken zodat ik em goed kan tweaken en daar is dit uit gevolgt omdat ik em juist niet vullend genoeg vond :P
 
thanks! maar het zijn 2 presets momenteel hoor :p de zware horn van laatst +een cello, ze spelen overigens wel de zelfde noten maar net iets anders kwa timing/sustain/octaaf
ik probeer vaak tijdens het maken van de presets er iets passends op te spelen/bij te bedenken zodat ik em goed kan tweaken en daar is dit uit gevolgt omdat ik em juist niet vullend genoeg vond :P
Ok, op die fiets. Ja dit had maar zo 1 preset kunnen zijn.
 
Ok, op die fiets. Ja dit had maar zo 1 preset kunnen zijn.
afhankelijk van je synth/hoe vol je je geluid wil wel ja maar de presets gebruiken allebij 4 (wavetable) oscilators, mogelijk dat iemand met meer sound design ervaring het met minder had kunnen doen maar met 2 verschillende presets kun je sowieso met meer expressie spelen door je modwheel/speelstijl

ik merk zelf dat ik voor wat meer natuurlijke geluiden snel aan al mijn oscilators zit om wat leven in wavetables te krijgen, blijf ik lastig vinden
 
Enkele advertenties aangepast en gebumped :D Prijsdrops ook hier en daar.
Korg polysix open gevezen en plaatjes gemaakt vd ingewanden. Summit verhuisd naar de andere kant vd kamer.
 
Dit weekend begonnen met Live 12 door te nemen aan de hand van de ingebouwde lessen, vanochtend de vijfde les gedaan over de synth Meld. Die heb ik nog niet uit voorlopig.
 
Beetje sampling experimenten met de nieuwe microfoon gedaan. Er zit wat hoge storing in, ik gok de mic pre van het DJ mengpaneel... Nu los je dat op zich netjes op door wat EQ op je sample te zetten.

Het is ook niet de meest gevoelige microfoon dus voor de beste resultaten maak je best wat lawaai. :) Toch mooie blokfluitsample kunnen maken, dus. Mondharmonica is lastig omdat die niet zomaar 1 noot speelt. Als je die sample dan achteraf polyfoon gaat spelen...ai.
 
Afgelopen weekend niet zoveel gedaan, alleen een beetje met de Virus B/C en TI emulators zitten pielen. Vandaag kwam The Pipe van Soma binnen en die heb ik even lopen testdriven, maar dat vergt nog wel enige oefening. Wel een heel apart ding, zoals zo'n beetje alles van Soma. Ik denk dat we vriendjes gaan worden.
 
Gepruld met de AWM2 engine in de Yamaha Montage. Eigenlijk nog steeds een persoonlijke GAS stopper :koffie:
 
Ben heel mijn hok aan het opruimen, schoonmaken, herinrichten.

Ojee, het is lente in de ogen van de .. euh ja oke
 
  • Duimpje
Duimpjes: L3N
Ik hoor graag wat geluiden van je! Ik lees vaker dat mensen onder de indruk zijn van die synth engine.
Hey Morty, welke geluiden hebben zoal je voorkeur? Laat maar weten en dan zal ik kijken wat ik daarin kan betekenen :koffie:
 
Back
Top