Musicstore waarschuwing

@Bono waarom moet ik dit doorlezen.
 
Als je aan de Dunning-Kruger academie hebt gestudeerd, hoef je nooit iets te lezen.
 
Ik weet niet hoe het in Duitsland zit, maar in Nederland moet een bedrijf sowieso de administratie 7 jaar lang bewaren. Voor een webwinkel betekent dat dat je alle order informatie ook 7 jaar moet bewaren. Als een Nederlandse klant van Music Store een order retourneert, dan mag de afgedragen BTW ook weer terug geclaimed worden door Music Store. Dan moeten ze wel kunnen aantonen welke order dat precies was. Er is dus sowieso vanuit de wet een gerechtvaardigd belang voor de winkelier om de gegevens te bewaren.
Toevallig dat ik dit lees.. maar Music Store is een van de weinige EU winkels waar ik ondanks dat ik mijn BTW nummer heb opgegeven de BTW pas maanden/jaar later pas terugkrijg.. Laatst meer dan een jaar zelfs.. toen maar aan de bel getrokken en een overzichtje gemaakt.. liep aardig op. Eerder zat er altijd een periode van een maand of wat langer tussen.. Op de factuur staat geen BTW maar ik moet wel degelijk BTW betalen daar (21% als Nederlander).
Bij Thomann en andere winkels buiten Nederland is dit idd niet als je een geldig BTW nummer hebt overlegd.
 
Music store heeft toch n website zonder btw? Misic store pro of zoiets? Of ben ik gek.
 
Dat was de mediamarkt.. die doen je soms geloven dat je de BTW niet betaald.. :D

mediamarkt2.jpg
 
Toevallig dat ik dit lees.. maar Music Store is een van de weinige EU winkels waar ik ondanks dat ik mijn BTW nummer heb opgegeven de BTW pas maanden/jaar later pas terugkrijg.. Laatst meer dan een jaar zelfs.. toen maar aan de bel getrokken en een overzichtje gemaakt.. liep aardig op. Eerder zat er altijd een periode van een maand of wat langer tussen.. Op de factuur staat geen BTW maar ik moet wel degelijk BTW betalen daar (21% als Nederlander).
Bij Thomann en andere winkels buiten Nederland is dit idd niet als je een geldig BTW nummer hebt overlegd.

Is alles uiteindelijk goed gekomen voor je?

Herkenbaar, hier ook recent een zakelijke bestelling bij MusicStore.de gedaan, product dient retour te gaan, binnen de 14 dagen periode.
Driewerf onhandig:
(1) afschrijving is incl. BTW, dus wachten op teruggave,
(2) geen refund maar een tegoed,
(3) retour-verzendkosten voor rekening vd klant

Als ik het goed begrijp is niet-zakelijk bestellen bij hen dan gewoon simpeler m.b.t. (2) & (3): je kunt zonodig je geld retour krijgen, en geen retourkosten.
(1) tackle je dan door in NL de BTW terug te vragen.

Nou, nog eens in de kleine lettertjes duiken, en waar relevant eens tegengas gaan geven.
Ik snap dat MusicStore ook hun Bratwurst moet zien te verdienen, maar de verschillen tov particuliere klanten zijn dan wel meervoudig.
 
Iemands retourgedrag lijken me sowieso geen persoonsgegevens. Het staat los van iemands persoonlijke informatie of privacygevoelige zaken. Je kunt het zelfs koppelen aan een hash / geanonimiseerde account. Maar goed, zoals eerder vastgesteld mogen iemands gegevens vanwege fiscale eisen en ook zaken als garantierecht etc. sowieso jaren bewaard blijven.
 
Back
Top