Jack, mini jack, Jack, check

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.598
Ik heb steeds meer dingen die of normale jack aansluitingen hebben of mini jack.

Beetje irritant al die verschillende soorten pluggen door elkaar heen.

Hoe pakken jullie dit aan om de boel een beetje fatsoenlijk met elkaar te laten werken?
 
Mini jack > jack en jack > mini jack verloopjes 😬 Of kabels met het ene formaat aan de ene kant, en het ander aan de andere kant (in theorie geen kwaliteitsverlies op deze manier).

Het liefst zoveel mogelijk in normaal jack formaat houden natuurlijk. Alleen is dit soms lastig met van die kleine boutique synths.
 
Gewoon 20 kabels in verschillende lengte jack naar mini jack kopen en hooen dat je ermee toe komt.

3 ocd cv bakjes in huis dis ik weet er allen van, als je grote drumbakken wil triggeren enz
 
Mini jack > jack en jack > mini jack verloopjes 😬 Of kabels met het ene formaat aan de ene kant, en het ander aan de andere kant (in theorie geen kwaliteitsverlies op deze manier).

Het liefst zoveel mogelijk in normaal jack formaat houden natuurlijk. Alleen is dit soms lastig met van die kleine boutique synths.
Idem dito hier. Vind het vreselijk om zoveel verschillende kabels te hebben.
 
Ik heb aan beide kanten 3,5 en aan beide kanten 6.35 en kabels met een verloop van gewone naar minijack.
Ik heb ook van die adapters maar da's voor nood, die steken dan een eind uit de connector, dat kan wel voor even maar niet voor een constante oplossing vind ik.
 
Ik heb een paar aparte kabels van Control.
Mini Jack naar grote Jack dus. Voor mini jack naar banaan 🍌 heb ik een doosje gemaakt. Mini jack stereo naar 2x mono loop ik nog mee te klooien.
 
kabels.JPG


Een kabelboom, een patchkabelhouder en een pot met verloopstukjes. En nog steeds mis ik geregeld iets...
 
Ik heb steeds meer dingen die of normale jack aansluitingen hebben of mini jack.

Beetje irritant al die verschillende soorten pluggen door elkaar heen.

Hoe pakken jullie dit aan om de boel een beetje fatsoenlijk met elkaar te laten werken?
Nou als je straks modular gaat heb je daar mooie modules voor ;)
 
@ProgHead - mm die open cirkel stand mis ik nog. Ik had enkel een 'kam' op n poot, niet geschikt voor kabels langer dan pakweg 1m50 - heb alweer inspiratie sé :)
 
Ik gebruik het liefst geen verloopplugjes, dus indien nodig haal ik nieuwe kabels.. gelukkig niet vaak nodig 😅
 
@ProgHead - mm die open cirkel stand mis ik nog. Ik had enkel een 'kam' op n poot, niet geschikt voor kabels langer dan pakweg 1m50 - heb alweer inspiratie sé :)

Die grote is eigenlijk een kapstok en de kleine een paraplubak uit grootmoeders tijd. Die kapstok heb ik onder mijn arm op de fiets naar huis vervoerd. Don Quichot op de fiets. :D
 
Die grote is eigenlijk een kapstok en de kleine een paraplubak uit grootmoeders tijd. Die kapstok heb ik onder mijn arm op de fiets naar huis vervoerd. Don Quichot op de fiets. :D
die "huisplanten" van jou staan goed in bloei, mooi hoor al die kleurtjes :D
 
Inderdaad - ik hoef geen vetplantje of cactus meer bij mijn hardware neer te zetten. Het hier met die kleurenpracht altijd lente. 8)
 
Back
Top