Monitors vraag

Dankjewel, ik heb echt niet het geld om veel uit te geven eraan spijtig genoeg... kwa spaargeld sta ik op 0... Jarenlang marihuana gebruik hebben daarvoor gezorgd... ik ben nu gestopt maar moet dus van 0 beginnen sparen.
Daarom moet ik de speakers van men vervangingsinkomen kunnen betalen en dan is 400 echt het max. (is eigenlijk al wat teveel maar dan zal ik andere dingen opofferen)
Ik ga zeker alle zaken bekijken die me hier al aangereikt zijn, het is inderdaad vooral voor de kick dat ik het doe. Als ik die dan bijna niet hoor dan gaat heel de functie ervan weg...
Goed van je dat je bent gestopt met het roken van marihuana. Ik ben zelf 16 jaar verslaafd geweest aan dat spul, en buiten dat je een hoop geld bespaard, kan het stoppen een moeilijke opgave zijn. Knap dat je deze stap voor jezelf hebt kunnen maken.

Zoals andere al hebben aangegeven is een budget monitor niet echte de moeite om geld aan uit te geven. Mijn mening is dat je er met een setje normale speakers ook komt wanneer je in deze prijs categorie gaat kijken. Ik bedoel hiermee dat je niet echt een stap vooruit zal maken, of niet noemenswaardig een verandering zal merken, met wat je nu hebt. Alhoewel ik natuurlijk niet weet wat er nu bij je in de studio staat. Een andere bijkomende factor is dat je ook geld moet investeren in de ruimte om de kracht van je monitoren beter tot hun recht te laten komen. Dit geld voor zowel de dure als goedkopere setjes. Maar dan is een ander verhaal…

Wat zou ik doen als ik in jou schoenen sta…? Ik zou het geld investeren in een goede hoofdtelefoon. Nou zullen er mensen zijn die zeggen dat je met een hoofdtelefoon geen goede mixen kunt maken, maar daar ben ik het zelf niet helemaal mee eens. Althans, het ligt er aan hoeveel je uitgeeft aan een hoofdtelefoon. Een goedkope zal ook hier niet veel vooruitgang bieden op wat je al hebt. Ga je kijken naar duurdere varianten, en je neemt de tijd om deze goed te leren kennen (iets wat je ook met monitors moet), dan kan je daar prima muziek mee maken. Het scheelt ook dat je met het gebruik van een hoofdtelefoon geen akoestische veranderingen hoeft te ondergaan in de afspeel ruimte. Een andere keuze die ik zou overwegen is geduld… zoals iemand anders hier al aangaf, als je door spaart voor minimaal €1.000 per speaker (of meer), zit je voor de rest van je leven gebakken. Mocht je nog jong zijn, dan zou het kunnen dat je op latere leeftijd alsnog een ander setje zal kopen, maar dat laten we even in het midden.

Doordat je op dit moment niet over zo veel geld beschikt, zou ik goed nadenken wat te doen. Als €400 voor nu veel is, dan zou ik het haast zonde vinden om het uit te geven aan de speakers die je aangaf in de openingspost. Zelf ben ik iemand die erg geduldig is en daardoor (meestal) de juiste dingen aanloopt, of wanneer het budget het niet toelaat, gewoon niet aanschaft.
 
Goed van je dat je bent gestopt met het roken van marihuana. Ik ben zelf 16 jaar verslaafd geweest aan dat spul, en buiten dat je een hoop geld bespaard, kan het stoppen een moeilijke opgave zijn. Knap dat je deze stap voor jezelf hebt kunnen maken.

Zoals andere al hebben aangegeven is een budget monitor niet echte de moeite om geld aan uit te geven. Mijn mening is dat je er met een setje normale speakers ook komt wanneer je in deze prijs categorie gaat kijken. Ik bedoel hiermee dat je niet echt een stap vooruit zal maken, of niet noemenswaardig een verandering zal merken, met wat je nu hebt. Alhoewel ik natuurlijk niet weet wat er nu bij je in de studio staat. Een andere bijkomende factor is dat je ook geld moet investeren in de ruimte om de kracht van je monitoren beter tot hun recht te laten komen. Dit geld voor zowel de dure als goedkopere setjes. Maar dan is een ander verhaal…

Wat zou ik doen als ik in jou schoenen sta…? Ik zou het geld investeren in een goede hoofdtelefoon. Nou zullen er mensen zijn die zeggen dat je met een hoofdtelefoon geen goede mixen kunt maken, maar daar ben ik het zelf niet helemaal mee eens. Althans, het ligt er aan hoeveel je uitgeeft aan een hoofdtelefoon. Een goedkope zal ook hier niet veel vooruitgang bieden op wat je al hebt. Ga je kijken naar duurdere varianten, en je neemt de tijd om deze goed te leren kennen (iets wat je ook met monitors moet), dan kan je daar prima muziek mee maken. Het scheelt ook dat je met het gebruik van een hoofdtelefoon geen akoestische veranderingen hoeft te ondergaan in de afspeel ruimte. Een andere keuze die ik zou overwegen is geduld… zoals iemand anders hier al aangaf, als je door spaart voor minimaal €1.000 per speaker (of meer), zit je voor de rest van je leven gebakken. Mocht je nog jong zijn, dan zou het kunnen dat je op latere leeftijd alsnog een ander setje zal kopen, maar dat laten we even in het midden.

Doordat je op dit moment niet over zo veel geld beschikt, zou ik goed nadenken wat te doen. Als €400 voor nu veel is, dan zou ik het haast zonde vinden om het uit te geven aan de speakers die je aangaf in de openingspost. Zelf ben ik iemand die erg geduldig is en daardoor (meestal) de juiste dingen aanloopt, of wanneer het budget het niet toelaat, gewoon niet aanschaft.
Ik heb een Sennheiser HD26 Pro. Dat is een hele goeie. De monitors dienen meer om na te checken. Ik dacht dat mijn hoofdtelefoon een goede was, ik heb toen veel onderzoek gedaan en het was een gegeerde hoofdtelefoon wegens de neutraliteit...
Misschien is het inderdaad beter dat ik gewoon nieuwe speakers koop, het is uiteindelijk toch maar om alles na te checken hoe het op speakers klinkt... ik heb logitech speakers maar die zijn letterlijk +20 jaar oud (ja ze werken nog) Misschien dan inderdaad beter dat ik gewone speakers koop. Ik wil gewoon zeker zijn dat het op speakers ook goed klinkt...
Welke hoofdtelefoon zou jij dan aanraden als ik vragen mag?
 

Om een idee te geven, als je zoiets in een aanbieding of met je eigen hoofdtelefoon combineert.
 

Om een idee te geven, als je zoiets in een aanbieding of met je eigen hoofdtelefoon combineert.
Bedoel je de hoofdtelefoon alleen of met het programma, ik heb dat programma ooit al eens gebruikt, uitgetest denk ik. Die hoofdtelefoon kost maar 100€ meer dan de mijne... kan ik niet beter gewoon het programma aanschaffen?

Sorry zie nu pas dat je daar al op geantwoord hebt. Ik heb de 21 dagen trial genomen en het kost maar 99€ voor hoofdtelefoon alleen (de plugin) dus dat valt goed mee.
 
Dat gaan we al NIET gebruiken want nu unfreeze ik 1 track om de EQ aan te passen en nu is het arrangement naar de zak. Nu piept en kraakt die track opeens, ook wanneer ik de plugin van master verwijder. Ik heb de plugin ge uninstalled en hoop dat daarmee het probleem is opgelost anders kan ik de track weggooien. Ik gooi die plugin dus WEG.
Ik zal zelf wel een fout gemaakt hebben ben er zeker van dat kan niet anders. Ik zal wel gewoon verder doen zoals ik bezig ben.


Ik vermoed dat die plugin meer is om te zien hoe het op verscheidene systemen klinkt. NIET voor mixen maar voor als je het gemixed hebt en reference wilt van verscheiden speakers (auto, tv en zoverder)
 
das wat duur... is maar voor 1 stuk... kan maar 400 plus minus missen...Goh ik kan ze in een bundel met statieven kopen voor 600€. Misschien toch nog verder over nadenken of ik die dan niet neem.
Dan kan je beter 2e hands gaan kijken. Ik heb ooit dat bedrag betaal voor mijn paar Adam A7's die het nog perfect doen nu.
 
Ik doe gewoon verder zoals ik bezig ben, kben nu al naar een back up moeten gaan omdat een track van het arrangement door de plugin is aangetast en naar de klote is. De ene zegt dit de andere zegt dat. Ik moet er allemaal niks meer van weten.

Godverdomme nu heeft dat spel da nog! Nu moet ekik heel ableton herinstalleren ofwa? Allemaal gekraak en gepiep. Godverdomme eh!
 
HALLELUJA!!!!!

Het schiet opeens in mijne kop! Het antwoord! Het ligt NIET aan de plugin, verdomme stommerik dak ben, die vst was van roland cloud en ik betaal daar momenteel niet voor. Zolang dat die track dus bevrozen is is er geen enkel probleem maar zodra ik hem ontvries gaat die roland cloud plugin zeggen: jama hela, ge betaald niet meer eh, dus gaan we gekraak en gepiep er tussen zetten!
Menne frank valt opeens, heb ableton 11 eraf gesmeten en 12 geinstalleerd, had daar al een licentie voor toen ik de 11 kocht (zat erbij). Had nog altijd het probleem en dacht: da kan toch allemaal niet.
Mijne frank is gevallen, tis verdomme door die track te ontvriezen dat het probleem komt omdat ik geen abo meer heb op roland cloud. Mensen lief al maar geluk dat er ne God is zodat menne frank valt of ik had heel menne pc ge herinstalleerd om gewoon hetzelfde probleem te hebben.
 
Ik weet het allemaal niet meer. De ene zegt dit de andere zegt dat... euhm komt eerst met elkaar overeen en laat het me dan maar weten ;)

Mijn tip is 85 euro goedkoper dan dezelfde monitors bij Bax die je had gezien dus als je JBL kiest dan is Thomann een logischer keus maar de verschillende merken die hier getipt worden zijn prima merken.
Alleen die tip van Kali compacte studio monitors van 472 euro zou ik niet doen, dan zou ik altijd voor de LP-6 gaan, die zijn net iets goedkoper ook incl statieven, wel net boven je budget
Anders ga je eerst ergens luisteren en schrijf je die paar beste setjes op en kijk dan op internet.
 
Mijn tip is 85 euro goedkoper dan dezelfde monitors bij Bax die je had gezien dus als je JBL kiest dan is Thomann een logischer keus maar de verschillende merken die hier getipt worden zijn prima merken.
Alleen die tip van Kali compacte studio monitors van 472 euro zou ik niet doen, dan zou ik altijd voor de LP-6 gaan, die zijn net iets goedkoper ook incl statieven, wel net boven je budget
Anders ga je eerst ergens luisteren en schrijf je die paar beste setjes op en kijk dan op internet.
Ja ik begrijp dat het allemaal voor te helpen is maar als ieder zijn mening gaat zeggen dan gaat het ingewikkeld worden vrees ik. Ik denk dus dat ik gewoon ga verder doen als ik bezig ben. Ik wil altijd jullie raad volgen maar welke raad moet ik nu volgen? De ene zegt monitors de andere zegt dat hoofdtelefoon goed genoeg is.

Ik denk dus dat ik gewoon een paar speakers ga kopen om het eindresultaat op te beluisteren en verder mixen met men hoofdtelefoon. Uiteindelijk is het daar ook voor bedoeld bij mij.

Sorry als ik grof over kom dat is niet de bedoeling, maar ik hoop dat jullie begrijpen dat alles gezegd is en dat dat het allemaal heel ingewikkeld maakt voor mij. Als de ene dit zegt en de andere dat dan word het voor mij zeer ingewikkeld.

Ieder wilt gewoon helpen, ik begrijp het, maar ik voel dit niet aan als help maar als persoonlijke meningen. En die verschillen enorm en dat maakt het voor mij allemaal te ingewikkeld. Sorry.
 
Nou er is ook heel veel info te vinden al op dit forum. Iedereen wil altijd graag helpen, maar jezelf een dagje inlezen zou misschien beter zijn nu ik je laatste bericht leest.
Gun jezelf ook wat tijd, laat het even bezinken :mega:
 
Zoek het lekker zelf uit beste Jimmy 😂
Sorry, daarvoor dient het forum niet.

De JBL's zijn echt een goede keuze als je weinig budget hebt. Punt. Tik gewoon in Google: JBL305 / 308 review en lees er lustig op los! Je vind tig reviews die allemaal hetzelfde zeggen, dus...? Enige 'nadeel' van de JBL's is dat ze een bass-reflex poort op de achterkant hebben zitten en daardoor minder geschikt zijn als je te weinig ruimte hebt tussen de speaker en de muur. ( bv een desk die tegen de muur staat met daarop je speakers) Front-loaded basspoort is in die situatie een veel betere keuze.
 
Sorry, daarvoor dient het forum niet.
Ja, ga er maar eff serieus op in 😜 Jimmy gooide even een fitty en kwam daarna met verwende puber-eisen (half gemeend geloof ik vast) en daar reageer ik dan even lachend op (ook met een half gemeend antwoord.

Ik snap dat enige nuance aan een forum soms niet besteed is, maar als ik een vorm van humor moet uitleggen is ook gewoon een dood doener.
 
Goed dat je het even uitlegt nu snap ik eerdere posts van jou op mij ook beter :luv:

Maar in het geval Jimmy willen we natuurlijk niet dat ie uit stress naar de coffeeshop sprint, dus een hulpvraag in dit geval met de mantel der liefde bekleden? zoiets!?
oh mijn hemel het is me toch wat haha.
 
Back
Top