Roland TB-03 als midi sequencer?

Het lijkt me leuk om Tangerine Dream riedeltjes te maken, en verder om mijn modular aan te sturen. Maar daar heb ik die TORSO niet voor nodig. Ik heb eigenlijk helemaal geen ruime voor een aparte hardware sequencer. Vandaar de vraag van dit topic om zo twee vliegen in een klap te slaan. Die TORSO T-1 lijkt mij leuk om mee te experimenteren, maar ik had liever niet geweten dat dat ding bestaat. Ik heb nu eigenlijk al te veel waar ik mij in wil verdiepen...

Luxe problemen, ik weet het. :o:
 
en een Korg SQ-1 als aparte sequencer. en qua ruimte neemt de SQ-1 ook niet veel extra in.
Dit idee van @kobuz lijkt me een prima idee, koop er zo'n midi to usb kabeltje bij van 15 a 16 euro en je kan op de laptop al je plugins aansturen en meteen ook je modular via cv/gate, heb je een echte sequencer met interessante variaties, voor minder geld meer mogelijkheden dan de TB-03.
Het is meer een "old skool" sequencer waar je prima Tangerine Dream sequences mee kan maken, lekker draaien aan de knoppen ipv inprogrammeren, veel meer hands on lijkt me.
In je laptop wat reverb en delay er op en gaan met de banaan. 👍
 
Die SQ-1 ziet er inderdaad prima uit, maar ik ga nu eerst eens bekijken hoeveel ruimte ik nog kan maken. De (mini) Korg MS-20 vind ik bijvoorbeeld ook een pracht apparaat, vooral omdat die een patch bay heeft.
 
Kun je de Roland TB-03 ook gebruiken als midi sequencer? Kun je er in combinatie met een MIDI player bijvoorbeeld Tangerine Dream-achtige riedeltjes mee spelen?
Heb je wel de handleiding van Roland TB-03 nagekeken voor je doeleinde?
 
Heb je wel de handleiding van Roland TB-03 nagekeken voor je doeleinde?

Ik heb de eerder door Kobuz gelinkte TB-03 MIDI Implementation Chart bekeken, maar daar kon ik niet veel wijs uit worden...
 
Heb je al eens naar een Key Step (Pro) of Beat Steap (Pro) gekeken? Daar kun je qua sequencen een stuk meer mee, zowel MIDI als CV (maar geen eigen sound generator aan boord). Ook ruim verkrijgbaar op de tweedehandsmarkt voor beschaafde prijzen.
 
Dit idee van @kobuz lijkt me een prima idee, koop er zo'n midi to usb kabeltje bij van 15 a 16 euro en je kan op de laptop al je plugins aansturen en meteen ook je modular via cv/gate, heb je een echte sequencer met interessante variaties, voor minder geld meer mogelijkheden dan de TB-03.
Het is meer een "old skool" sequencer waar je prima Tangerine Dream sequences mee kan maken, lekker draaien aan de knoppen ipv inprogrammeren, veel meer hands on lijkt me.
In je laptop wat reverb en delay er op en gaan met de banaan. 👍
Precies dit. En werk perfect samen met die ms 20 mini :)
 
Back
Top