Magazine 'Interface' is failliet

Nu is het natuurlijk geen wereldbedrag, ondanks de betalingsverplichtingen is er dan ook een leveringverplichting waar ze waarschijnlijk nu al niet aan te kunnen voldoen (tenzij bij een herstart, maar daar heb ik vooralsnog niets van gehoord). Anderzijds ben ik als abonnee ook niet op de hoogte gesteld van evt problemen binnen het bedrijf, tijd om te stoppen denk ik
Ja uiteraard hebben zij de verplichtingen om te leveren. Of dit wel of niet haalbaar is hangt af van de omstandigheden. Doorgaans bij een faillissement zal het bedrijf stoppen. De curator kan het bedrijf enige tijd door laten lopen om zoveel mogelijk geld voor de schuldeisers te verkrijgen. Vordering ontstaan na het faillissement hebben wel een hogere rang dan de reguliere vorderingen voor het faillissement. Een goede curator gaat geen overeenkomsten aan die niet nagekomen kunnen worden, omdat dit betekent door de vorderingen van de schuldeisers oplopen. De curator is er voor de schuldeisers. Bij een doorstart is het nog steeds dat de failliete onderneming beëindigd wordt en er een nieuwe onderneming wordt opgericht. Vorderingen op de failliet gaan hierdoor ook niet over op het nieuwe bedrijf.
 
Wel dubieus dat het faillissement is uitgesproken, de tijdschriften in de ijskast zouden staan, er geen doorstart bekend is gemaakt, er rekeningen worden verstuurd, je abonnementen af kunt sluiten op de website en er wel een recent nieuwsbericht over de DMX plugin op de site staat maar geen woord over faillissement of eventuele doorstart. Ik zou daar met een enorme boog omheen lopen, al is het maar omdat ze geen openheid van zaken geven.
 
Laatst gewijzigd:
Precies, je moet wel gekke Gerrit zijn om nu een jaarabonnement te te betalen. Als je ‘te laat’ hebt opgezegd (ook zoiets typisch Nederlands) kun je beter wat herinneringen en aanmaningen afwachten.
 
Interface is begin mei uit het faillissement overgenomen. De 'nieuwe' eigenaar kan het dus doorzetten en dus ook weer alle bladen uitgeven (naast Interface: Musicmaker, Gitarist, Slagwerkkrant en De Bassist), abogeld innen en de website vullen.
Zie hun 'nieuwe' website.

De uitgever van Interface (Keijser 18 Media Producties) en dochters Interface Media Beheer en Interface Media B.V. zijn uit het faillissement gekocht door dezelfde 3 eigenaars, die daarvoor op 22 april een nieuwe uitgever (Keijser 18) hebben opgericht. Daarvoor is 17.400 euro betaald. De curator (die als belangrijkste taak heeft zo veel mogelijk geld te verdienen voor de schuldeisers) kon blijkbaar niet anders, omdat zich geen andere kandidaten hadden gemeld. De rechter heeft dat goedgekeurd.

Dit soort een-tweetjes komt vaker bij faillismenten voor. De oude eigenaar komt zo betrekkelijk eenvoudig van alle schuldeisers (en evt.: personeel) af en kan zonder enige ballast verder gaan (alhoewel dat hier natuurlijk helemaal niet het geval hoeft te zijn). De curator gaat (wettelijk verplicht) nu onderzoeken of bij Keijser/Interface sprake is geweest van onbehoorlijk bestuur of een faillisement-met-voorkennis.

Of het slim is om een abonnement te verlengen (of te nemen) mag iedereen voor zichzelf uitmaken. Kans is natuurlijk dat de 'nieuwe' uitgever in dezelfde problemen komt als de 'oude'. Financieel was het bij Keyser 18 MP zo te zien al jaren rommelig, met winstjes van 7700 euro (2022) en 8600 euro (2021) op jaaromzetten van zes ton (en in 2020 een verlies van ruim een ton op een half miljoen omzet).

De curator stelt ook dat de boekhouding steevast veel te laat werd ingeleverd en er geen accountantscontrole was. De eigenaren geven aan in de problemen te zijn gekomen doordat in coronatijd niemand wilde adverteren en ze onlangs hun belastingschuld moesten gaan aflossen.

Wat nu achterblijft is een forse schuld, ruim 178.000 euro bij de belastingdienst, 110.000 bij ABN Amro en bijna een ton bij 10 'gewone' schuldeisers. Curator schrijft nu al niet te verwachten dat die hun geld terugzien (zeker niet de gewone schuldeisers; Fiscus, UWV en wss de bank krijgen voorrang maar krijgen wss ook niks of weinig, wat uitiendelijk betekent dat wij er als belastingbetalers voor mogen opdraaien.

Bij de 2 Interface-bv's is het weinig beter. Ook daar stelt de curator nu al dat schuldeisers (inc belastingdienst voor 11.800 euro en 6 gewone schuldeisers voor 28.000) niets van hun geld terugzien.
 
Laatst gewijzigd:
Ik kocht nog wel eens een SoS maar eigenlijk boeide dat me al weinig. Wel jammer, vroeger las ik best veel, Wired, SoS, c't Magazine. Interface was toen al niet echt een frequente aankoop.
 
Laten we eerlijk zijn, de meesten zijn hier geen 17 meer, en op gegeven moment heb je de meeste dingen/methodes etc al wel een keer langs zien komen of ergens geleerd.

Op gegeven moment gaan magazines alles weer eens een keer opnieuw behandelen, daar valt dan nog wel wat aan updates/nieuwe inzichten uit te plukken, maar dat wordt bij elke cycle steeds weer minder.

Natuurlijk zijn er nieuwe ontwikkelingen, kan reden genoeg zijn om er nog wel wat te blijven lezen.

EN er zijn 'lekkere schrijvers'. Als voorbeeld valt Gordon Reid te noemen (SOS): ook al is het 'n nog zo oninteressant apparaat voor me, als hij het geschreven heeft valt er altijd wel wat te leren, en niet in de laatste plaats wegens z'n tasty licht-provocerende manier van schrijven. :duivels:
(De artikelen van de voormalige SOS-hoofdredacteur sla ik echter meestal weer over, meestal teveel algemeenheden naar m'n idee... :doei: )
 
Die maat van mij bij de slagwerkkrant gaat gewoon door is al een paar weken bekend. Kreeg instructies hier nog niks te melden...
Dus interface ook.. schijnt een oplossing te zijn gevonden.
 
Ja is dus doorgestart (zie #34). Slagwerkkrant zat zo te zien helemaal niet in het faillissement. Was aparte bv
 
Een paar maanden voordat ze er mee ophielden ben ik er zelf mee opgehouden.
Ik heb zelfs geen herinering / aanmaning meer gekregen.
Hun vroegen de betaling van de eene maand tot de zelfde maand een jaar later.
Als je niet snel genoeg betaalde kon je een maand overgeslagen worden.
Nu voel ik me meer een rat die net voor het zinken van het schip de boel verlaten heeft.
In de begin tijd van de jaren negentig heb ik toch nog heel wat van opgestoken.
Het hele glamour wat later kwam boeide me minder.
Idem status - glossy
 
Wel fijn de doorstart. Ik hoop wel dat de schuldeisers niet ook de freelancers zijn die werk(t)en voor het blad. Interface heeft toch wel wat leukere aparte reviews, mede door o.a. forumlid Rude66. Dat gezegd, voor vakanties koop ik altijd de SOS omdat het net even wat meer leesvoer is en wat meer de diepte in gaat, ook voor wat betreft technische specs.
 
het apprecieren
Wel fijn de doorstart. Ik hoop wel dat de schuldeisers niet ook de freelancers zijn die werk(t)en voor het blad. Interface heeft toch wel wat leukere aparte reviews, mede door o.a. forumlid Rude66. Dat gezegd, voor vakanties koop ik altijd de SOS omdat het net even wat meer leesvoer is en wat meer de diepte in gaat, ook voor wat betreft technische specs.
Zou leuk zijn mocht is iemand van henzelf is wat uitleg geeft betreffende doorstart/toekomst hier zitten tenslotte toch groot deel van hun potentiële of reeds betalende klanten
 
Zou leuk zijn mocht is iemand van henzelf is wat uitleg geeft betreffende doorstart/toekomst hier zitten tenslotte toch groot deel van hun potentiële of reeds betalende klanten

Denk dat ondernemers zo min mogelijk aandacht willen voor faillissementen waar ze zelf bij betrokken zij, om klanten niet af te schrikken, zeker als het om consumenten gaat. Aan de andere kant, ze hebben destijds wel wat tegen RTL gezegd over het faillissement
 
Laatst gewijzigd:
...Aan de andere kant, ze hebben destijds wel wat tegen RTL gezegd over het faillissement
.
Dat is een serieuze partij; die zullen het niet aan de grote klok gaan hangen, toch? ;)
 
Als er berichten in de pers zijn geweest over faillissement, lijkt me juist dat je een doorstart van de daken wilt schreeuwen.
 
Interface heb ik altijd een teleurstellend magazine gevonden, persoonlijk mis ik er dus niks aan.

Los daarvan vraag ik me af of in deze tijd, waarin veel digitaal gaat en er een gratis schat aan informatie is, het hele concept nog levensvatbaat is.
Zo groot is Nederland nou ook weer niet.
(jongere generaties geven weinig hieraan uit, die halen veel uit de telefoon, forums en YT)

Hoe dan ik wens ik ze een goede herstart
 
Dat zijn ook niet de mensen die duizenden euro's aan synths uitgeven. Ik denk dat Interface op een oudere, kapitaalkrachtiger doelgroep mikt. Dat zou ik in elk geval wel doen: mensen met geld 😀

Zouden er nog veel hiervan een abonnement nemen ?
Het meeste is al een keer behandeld of de kennis is al aanwezig bij de oude rotten, dan nog het vertrouwen na een faillissement.

Daarom dat ik mijn vraagtekens heb voor de toekomst met de kleine Nederlandse markt.

Hoe dan ook, we gaan het zien :)
 
Dat zijn ook niet de mensen die duizenden euro's aan synths uitgeven. Ik denk dat Interface op een oudere, kapitaalkrachtiger doelgroep mikt. Dat zou ik in elk geval wel doen: mensen met geld 😀
Maar ook dan moet je met je tijd mee. Die doelgroep zit ook gewoon op YouTube etc.
 
Back
Top