Nord Modular software

Ik heb (nog) geen hardware Nord Modular maar als ik die wel zou hebben zou ik ook zelf geschreven patches willen kunnen spelen. Hoe ik het begrijp maak je die patches op een externe computer. Maar hoe krijg je ze dan vanuit die computer in de hardware Nord Modular? Gaat dat via MIDI (G1) of USB (G2)?
 
Ik heb (nog) geen hardware Nord Modular maar als ik die wel zou hebben zou ik ook zelf geschreven patches willen kunnen spelen. Hoe ik het begrijp maak je die patches op een externe computer. Maar hoe krijg je ze dan vanuit die computer in de hardware Nord Modular? Gaat dat via MIDI (G1) of USB (G2)?

Ja als de Nord is aangesloten op je computer (G1 of G2) kun je lekker patchen. En zodra je op de SAVE knop op de synth drukt zit de patch in je synth en kun je hem loskoppelen (of verder patchen natuurlijk). Je kunt ook je patches saven op je computer. En ze over en weer verplaatsen.

Het mooie van de G2 is dat je de knoppen van de synth kunt toewijzen tijdens het patchen op je computer. Maar óók los van de computer op de synth zelf. Je kunt dus ook meerdere versies van dezelfde patch bewaren met andere knop-toewijzingen als het ware. Heerlijk! En dan heb ik het nog niet eens over de Morph opties van de G2 gehad. Ook allemaal te doen op de synth zelf.
 
IMG_0962.jpg


Hier ook een live foto van mij met mijn Nord G2 (en een DIY joystick midi-controller) van dik 10 jaar terug. Ik gebruikte hem hier als looper, live sampler, fx en synth in een duo met een saxofoniste.
 
Laatst gewijzigd:
Dank! En is de User Manual voor de G2 nog in papieren versie verkrijgbaar? (Heb 'm al als pdf, maar zelf uitprinten is onbegonnen werk.)
 
Uitgaande van het signaal op de scoop komen we inderdaad op een frequentie van ca. 50Hz uit. :duivels:

Zien we hier spoken? =)
 
Kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat ze dat opzettelijk meenemen, maar wie weet. :D Je zou dan eigenlijk 50 of 60Hz moeten kunnen kiezen...
 
Misschien omdat je de stereo output module hebt gebruikt? Doet ie dat ook als je de oscillator weghaalt?
 
Zonder oscillator meet ik op de scoop niets. Maar als ik de oscillator direct op slechts een van de twee punten van de output module aansluit meet ik op de scoop zowel links als rechts een uitgangssignaal. Het LPF is daarvoor niet nodig en speelt geen rol. - Zulke gekkigheid verwacht je toch niet bij software...
 
Dank! En is de User Manual voor de G2 nog in papieren versie verkrijgbaar? (Heb 'm al als pdf, maar zelf uitprinten is onbegonnen werk.)
Ik heb er twee liggen :-) Een van de laatste versie (geprinte pdf) en een van de originele versie (ik denk 1.4 even uit m’n hoofd).
NB pdf printen kun je prima laten doen bij een online printservice. Binden ze het ook mooi in
 
Zonder oscillator meet ik op de scoop niets. Maar als ik de oscillator direct op slechts een van de twee punten van de output module aansluit meet ik op de scoop zowel links als rechts een uitgangssignaal. Het LPF is daarvoor niet nodig en speelt geen rol. - Zulke gekkigheid verwacht je toch niet bij software...
Vreemd. Weet je zeker dat de G2 dat veroorzaakt? De output module laat iig maar bij één kant signaal zien.
 
Back
Top