Sequential Prophet 600 en Akai AX80

MTXl84

Scherpschutter
Lid sinds
24 januari 2023
Berichten
71
Locatie
Haarlem
Heb niet echt een duidelijk beeld van wat ze mogen kosten, kan iemand me het misschien duidelijk maken?
 
Ik zag een Prophet 600 voor 1800 laatst. Vragen staat vrij. Ik ken de Berhinger P800 module niet maar als ik geen P600 had, zou ik voor die gaan.
De AX80 vind ik een uitzondering. Zeer unieke looks. Alleen daarom al doe ik em nooit weg. Maar zag die voor 1200 dacht ik. Het zijn rare tijden..
 
Ik zag een Prophet 600 voor 1800 laatst. Vragen staat vrij. Ik ken de Berhinger P800 module niet maar als ik geen P600 had, zou ik voor die gaan.
De AX80 vind ik een uitzondering. Zeer unieke looks. Alleen daarom al doe ik em nooit weg. Maar zag die voor 1200 dacht ik. Het zijn rare tijden..

De display is absoluut uniek, maar niet alleen daarom doe ik m nooit meer weg. Ik ben het best eens met de kritiek dat hij wat harsh kan klinken, zeker vergeleken bij de ax73/vx90, maar dat is ten onrechte voor veel mensen negatief. Is wel zo dat hij (zij?) flink opleeft met wat effecten erachter. Wel gevoelig voor storingen van de membraanknoppen en soldeerrot in de ingewanden. Mss is dan de AX60, ook vanwege de faders, een betere keuze. Laatste vraagprijzen bij Reverb liggen rond de 1000, maar zie m regelmatig voor meer langskomen. Dat vind ik m als ik m nu zou kopen, niet waard. Maar ja, wat de gek er voor geeft...
 
Ik heb ook een AX60 en vind een AX80 ook super dik klinkende synth.. Je stapelt met de Sub meegeteld, 3 oscillatoren op elkaar, daar waar je het met de AX60, AX73 en VX90 met een CEM3396 die maar 'n single oscillator heeft. Wel een mooi klinkende.. en leuke andere features.. en een lekkere chorus, die hij ook echt wel nodig heeft om het geluid aan te dikken..

Ik geloof dat het Tauntek OS wel een verrijking is. Free run LFO's mogelijk.. maar dacht dat PWM in de AX80 dat sowieso al is, iig een dedicated LFO speciaal voor de PWM. In tegenstelling tot heel veel andere synths..
 
Back
Top