Bestellen van bijzondere modules

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.630
Locatie
Zeist
Regelmatig wil ik een specifieke module bestellen maar zie ik de betreffende module bij de gebruikelijke winkels voor modular niet staan. Welke winkels leveren ook graag bijzondere modules die niet op hun eigen website vermeld staan? Wie heeft daar ervaring mee?
 
Soms gaat het niet meer, maar een aantal winkels accepteren nog wel ouderwetse giro-overschrijvingen bij vooruitbetaling. Daar gaan dan wel wat dagen overheen voordat die betaling is overgemaakt, maar er wordt door mij evengoed voor de bestelde artikelen betaald.
 
Ook online zijn er genoeg bedrijfjes die een bankoverschrijving accepteren, ik doe dit wel vaker in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Is de optie er niet bij bestellen dan ff een mailtje sturen of de telefoon pakken en het vragen.
 
Tweedehands markt proberen? Overboeken naar EU Landen is super simpel. Op modulargrid komt veel voorbij.

Welke merken kijk je naar?
 
Ik ben nog op zoek naar een simpele rectifier module zonder verdere toeters en bellen.
 
Ik heb zelf een clone van de Mutable Instruments Kinks gemaakt door Tunefish.
Naast een rectifier heb je er ook nog een logic/min/max en een noise/s+h bij.

Ik heb 'm zelf 2e hands gekocht van een Duitser. In dit topic hier wordt naar de ebay-kleinanzeigen account van Tunefish verwezen:
If you are living in Europe / Germany: Tunefish is making Kinks clones (Black - 4hp) for about 60€. Ask him directly on his Ebay Kleinanzeigen account, they are not always online.
Ik zie de Kinks nu niet in de advertentie lijst staan, maar je kan ze allicht een PM sturen of de Kinks nog (of weer) leverbaar is.

Er zijn ook nog andere clones te vinden van Kinks (en andere MI modules) op modular grid:
 
Bij een eerdere zoektocht kwam ik zelf ook op Kinks uit, maar die is nieuw niet meer verkrijgbaar. Wellicht moet ik dan toch maar tweedehands proberen.

Of een kloon:
Cuts&Folds - BeepBoop Electronics
Kinks / Mutable clone - Sylph Modular
Crimps - Karltron
Jinx - Warped Circuits


Ik probeer het eerst eens op onze eigen MP Vraag.
 
Laatst gewijzigd:
In principe kan ik dat ook zelf wel in elkaar bakken, maar a. dat ziet er dan niet uit, en b. de doorlaatspanning van diodes leidt tot ongewenste vervorming. De schakeling zal dus sowieso al ingewikkelder moeten worden, zeker als je de module ook nog wilt bufferen.
 
Nou breekt mijn klomp! Ik ben nu druk met andere zaken maar dat wil ik wel eens doorrekenen om te zien hoe dat kan.
 
s.png

Als we ervan uitgaan dat de tegenkoppeling van de OpAmps goed werkt geldt bij benadering:

Y = V
V = X

Dus: Y = X

En bijgevolg: I = 0.

Als we er verder vanuit gaan dat de OpAmps aan hun ingang een verwaarloosbare stroom trekken geldt bij benadering:

H = I = J

Dus:

H = I = J = 0

En derhalve:

U = Y = X = W
 
Bij een eerdere zoektocht kwam ik zelf ook op Kinks uit, maar die is nieuw niet meer verkrijgbaar. Wellicht moet ik dan toch maar tweedehands proberen.

Of een kloon:
Cuts&Folds - BeepBoop Electronics
Kinks / Mutable clone - Sylph Modular
Crimps - Karltron
Jinx - Warped Circuits


Ik probeer het eerst eens op onze eigen MP Vraag.
Let er op dat die Jinx geen 1 op 1 kloon is. Dat is 3x het s+h circuit uit Kinks en dus geen rectifier!

Sinds MI gestopt is zijn de vraagprijzen voor 2e hands originele modules gestegen.
 
modularsynthesizers.nl in Den Haag kan je proberen om iets via hun te bestellen als vanuit het buitenland moeilijk gaat.
je kan ze op werkdagen bellen ook dus kan je even vragen of hun voor je bestellen; Shop info

Schneidersladen werkt alleen maar met bankoverschrijvingen en da's ook een speciaalzaak dus ik denk als je een mailtje stiuurt dat hun ook wel voor je bestellen; Schneidersladen - Modular Synths
Ik heb al meerdere keren bij hun iets besteld, ze reageren altijd wel snel vind ik.

En anders mail je eerst het bedrijf en vraag je aan wie ze leveren, Schneidersladen is goed bekend dus ik denk dat ze zeker wel via hun willen leveren als het echt een klein bedrijfje ver weg is.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top