Expert Sleepers ES-3, ES-6 en ES-9 en de verschillen en andere mogelijkheden/modules?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.029
Locatie
Apeldoorn
Hoi,

ik zat wat te kijken naar modules om Ableton, VCV en Modular met elkaar te laten praten en kwam bij Expert Sleepers verschillende modules tegen, ik wilde eerst gaan voor een ES-3 en een ES-6 maar toen zag ik ook nog een ES9 en omdat ze best wel wat overeenkomsten hebben vroeg ik me af wat nou precies handiger is en waarom je een ES-9 zou verkiezen boven een combi van de 3 en 6 want die 9 is wel aan de prijs?
Zijn er anderen die ervaring hebben met deze modules en me kunnen uitleggen wat de pro's en/of cons zijn en waaron de 9 handiger zou zijn dan de 3 en 6 combi?
Ook zou ik graag van anderen horen die andere manieren hebben om Ableton, modular en VCV met elkaar te laten communiceren aangezien er zoveel verschilende modules te koop zijn en ik misschien andere, goede mogelijkheden over het hoofd zie, beter van te voren goed ingelicht dan achteraf weer omruilen nietwaar?
 
ik heb een ES-4 en het is vrij pittige dat goed te configureren.
Ik heb ook een 8x gates en 8x cv expansion.
De es-4 gaat via spdif.
Het is een vrij techisch en ingewikkeld.

Ik zou adviseren voor wat anders te gaan. BV de Polyend midi cv.
 
Voor zover ik het begrijp
- De ES9 is een DC coupled geluidskaart, dus x aantal in- en uitgangen, maar als je PC gebruikt fungeert deze als je enige geluidskaart.
- De ES3 gaat via ADAT van PC naar ES3, stuurt je signalen van je geluidskaartuitgang ADAT naar je modulair. Kan je dus gebruiken als je een extra ADAT uitgang over hebt.
- Met Ableton Lve geen goed ervaring bij het gebruiken van de ES3. Er zit een bufferafhankelijke latency op die het alleen maar frustrerender maakt (toch met mijn focusrite). Hierdoor overgestapt naar Bitwig, probleem weg en synced mooi mee.
 
Voor zover ik het begrijp
- De ES9 is een DC coupled geluidskaart, dus x aantal in- en uitgangen, maar als je PC gebruikt fungeert deze als je enige geluidskaart.
- De ES3 gaat via ADAT van PC naar ES3, stuurt je signalen van je geluidskaartuitgang ADAT naar je modulair. Kan je dus gebruiken als je een extra ADAT uitgang over hebt.
- Met Ableton Lve geen goed ervaring bij het gebruiken van de ES3. Er zit een bufferafhankelijke latency op die het alleen maar frustrerender maakt (toch met mijn focusrite). Hierdoor overgestapt naar Bitwig, probleem weg en synced mooi mee.
Okay, bedankt, ik ben benieuwd hoe anderen hun ervaring is met ES icm Ableton.
 
Ik gebruik de ES3 + ES6 combo al jaren, nooit problemen.
In/outs zijn direct beschikbaar binnen m'n MOTU interface.
Vroeger in Ableton nu in Bitwig, strak resultaat zonder merkbare latency.

Nog even toevoeging / offtopic: Latency + crashes waren voor mij de reden waarom ik laatst overgestapt ben naar Bitwig. Wat een verademing, had ik veel eerder moeten doen.
 
Ik gebruik de ES3 + ES6 combo al jaren, nooit problemen.
In/outs zijn direct beschikbaar binnen m'n MOTU interface.
Vroeger in Ableton nu in Bitwig, strak resultaat zonder merkbare latency.
Sorry, ik had je post gemist op de een of andere manier?
Goed om te weten dan de ES combi goed werkt in ieder geval, thanks!
Nog even toevoeging / offtopic: Latency + crashes waren voor mij de reden waarom ik laatst overgestapt ben naar Bitwig. Wat een verademing, had ik veel eerder moeten doen.
Oh da's wel vervelend in ieder geval.
Ik ben gewoon hobbyist, ik heb nooit 20 tracks of zo tegelijk openstaan dus bij mij gaat het goed tot zover.
 
Back
Top