behringer pro one 100 euro !

Alle alarmbellen gaan af! Randje NL, veel te goedkoop....
FF bellen en ophalen, mocht je in Milsbeek wonen, maar denk dat dat sowieso niet gaat lukken en dat verkoper pusht op versturen...
 
Niet echt. Heeft al meermaals audio gear verkocht dit jaar. Soms zetten mensen lage prijs en wachten geduldig op opbieders
 
Alle alarmbellen gaan af! Randje NL, veel te goedkoop....
FF bellen en ophalen, mocht je in Milsbeek wonen, maar denk dat dat sowieso niet gaat lukken en dat verkoper pusht op versturen...
er staat kopersbescherming bij, dus dat is vrij safe voor de koper. Ik spreek uit ervaring (2x gebruik van gemaakt).
 
Hij staat nu op 150, dus zou idd best de overbied truc kunnen weze ;)
 
Ik wil me niet voorstellen tot wat voor chatdiscussies die aanpak leidt. Het is ook wel verwarrend als je vraagprijs eigenlijk je biedenvanafprijs is en je verkoopmethode eigenlijk bieden is ipv prijs. Ik bedoel, het is niet alsof MP die functies niet gewoon heeft ofzo.
 
Ik wil me niet voorstellen tot wat voor chatdiscussies die aanpak leidt. Het is ook wel verwarrend als je vraagprijs eigenlijk je biedenvanafprijs is en je verkoopmethode eigenlijk bieden is ipv prijs. Ik bedoel, het is niet alsof MP die functies niet gewoon heeft ofzo.
die dingen kosten ex btw minder dan 200 euro, dus dan is iedereen laten bieden beter als je hoger uit kan komen, in plaats van gaan vissen naar een vraagprijs en de rest al weet waar ze onder moeten gaan zitten.
 
Maar waarom vink je dan niet gewoon "BIEDEN" aan en vul je "bieden vanaf 100eur" in in het veld dat exact voor deze situatie gemaakt is?
 
er staat "bieden vanaf 90" dus wat maakt dat tientje dan uit ?
 
Vaak staat er ’vraagprijs x’ En dan biedenvanaf x

100% afknapper hier.
 
Wat het algemene geval betreft van vraagprijs X, je stuurt "ik wil hem kopen voor X" en dan een forse reactie terug dat dit veeeel te weinig is en dat je meer moet bieden....Tenenkrullend inderdaad en laten we die methode vooral niet belonen.

Ik weet niet hoe het concreet met deze advertentie zit, ik heb geen contact gehad en mogelijk hebben de biedingen hem gewoon ingehaald maar was het wel een zuivere vraagprijs en geen lokleugentje.
 
er staat "bieden vanaf 90" dus wat maakt dat tientje dan uit ?

Volgens mij stond die er eerst niet? Maar hoe dan ook, mijn punt was een vraagprijs invullen als je niet wil verkopen voor die prijs maar verwacht dat mensen meer dan dat bieden. Daarvoor dient de keuze "bieden" in plaats van "prijs". Het is gewoon een cheape manier van lokken die Marktplaats nog wat onaangenamer en onduidelijker maakt voor iedereen.
 
In vergelijking met hoe de rest van het internet werkt vind ik dat nog peanuts en het niet waard om mij zo erg over op te winden. Marktplaats werkt naar mijn lange ervaring juist prima voor wat er mogelijk is binnen redelijke grenzen. Je moet alleen zoals met alles even leren hoe je het beste kan gebruiken.
 
Nee denk ook niet dat het 'erg' is.
Maar snap ook wel dat mensen tegenwoordig extra voorzichtig zijn.
Want er word op grote schaal opgelicht.
 
Boeiende situatie: er wordt nu dus tegelijk aangeraden om je vraagprijs te hoog te zetten, want men wil natuurlijk altijd wel wat kunnen afbieden, en om je vraagprijs te laag te zetten, want dat genereert aandacht en bieders. Ik vind het allemaal een hoop energieverspilling, al die mindgames en verkoopsparingsdansjes. Het zijn toch de souks niet. Ik knal er gewoon een echte vraagprijs of helemaal geen vraagprijs bij en klaar. Weer wat tijd over voor andere zaken, zoals méééér synths. :)
 
In vergelijking met hoe de rest van het internet werkt vind ik dat nog peanuts en het niet waard om mij zo erg over op te winden. Marktplaats werkt naar mijn lange ervaring juist prima voor wat er mogelijk is binnen redelijke grenzen. Je moet alleen zoals met alles even leren hoe je het beste kan gebruiken.
Ik zal er aan denken de volgende keer dat ik door een verkoper uitgescholden word omdat ik het waag iets te willen kopen voor zijn vraagprijs. :erm:
 
Die reactie heb ik in 15 jaar marktplaats nog nooit meegemaakt. Wellicht spelen er meer factoren mee dus jouw voorbeeld is slechts anekdotisch.
 
Het is toch exact wat je in de hand werkt als "zet de vraagprijs maar te laag" de nieuwe aan te raden trend is? Of meer algemeen als mensen A gaan zeggen om B te bedoelen voor welke reden dan ook.

OK ze zullen gelukkig niet allemaal gaan schelden natuurlijk :) maar dan krijg je van die zaken dat iemand 300 vraagt, jij reageert dat je hem voor 300 wil kopen, en dan krijg je terug dat hij niet weg gaat voor 300. Zijn we dan niet ongelooflijk hard elkaars tijd aan het verdoen?
 
Back
Top