Dorian Urac - Sweet lullaby

Nog steeds één van mijn favorieten, wat een mooie stem. Wat een prachtige compositie. Hij is al op Radio Bullet gedraaid, meen ik.

Top!

Stem

Gloomy
 
Heel mooi! Prachtige soundscapes en heel veel details. De vocal past er ook perfect bij. Ik vind er vast nog meer van, maar dit is wat me na 2 keer luisteren als eerste te binnen schiet.

En o ja, misschien zou ik nog wat spelen met tempo-automation, om het in slaap vallen te accentueren. Het gevoel dat je bijna weg bent en dan weer wakker schiet. Bijvoorbeeld rond 2:00 uur. En dan die blazer erbij en weer door. Het is maar een ideetje 😀

Als ik tijd over heb, beluister ik hem nog een paar keer. Eigenlijk is het oneerlijk om hier na zo weinig luisteren al van alles van te vinden, maar ik heb er nog zoveel te gaan.
 
En o ja, misschien zou ik nog wat spelen met tempo-automation, om het in slaap vallen te accentueren.
Oh dat is een briljant idee! Langzaam de BPMs laten inkakken en weer opkrikken. Geen idee hoe je dat in m'n DAW doet, maar ga ik uitzoeken. Thanks :)

Stem past er prima bij. Knap dat je dat durft.
Er waren inderdaad best wat jaartjes aan schroom en twijfel aan voorafgegaan voor ik durfde te zingen. Inmiddels is het leuk om te doen. :)

Alle andere lieve mensjes die hier gereageerd hebben: thanks voor jullie input! Deze week ga ik toekomen aan zelf reacties geven op alle creaties. 'k Heb er inmiddels zo'n 30 beluisterd en tjongejonge wat een diversiteit en kwaliteit overal. Heel leuk!
 
Lekker sfeertje hoor, heb er met plezier naar geluisterd!
 
Gaaf hoor! De donkerte druipt er vanaf, heerlijk! Ben wel fan van je vocals, ook dit keer stellen ze niet teleur. Dit zit zeker wel in mijn straatje.
 
Originele track met mooi instrumentatie en bijzondere sfeer. De stem vind ik enigszins storend omdat die nogal theatraal dramatisch en erg prominent aanwezig is wat het geheel een beetje kitscherig maakt (imo uiteraard). Maar ik hou ook niet van Tom Waits en Nick Cave, beetje zelfde vibe dus je bevindt je in elk geval in goed gezelschap. Denk dat de muziek zelf beter tot zijn recht zou komen zonder, want die vind ik wel echt mooi.
 
Ik denk dat de track beter was geweest zonder de vocals. Het is namelijk een prachtige compositie die zijn eigen verhaal vertelt. Dat hoeft niet voorgelezen te worden. Tegelijk hulde voor je lef. Ik vraag me af, als je dan toch perse die lyrics erin wilt hebben, hoe het zou klinken als het gezongen wordt door een dame met ee fragiele stem. Dat zou je track best eens nog sterker kunnen maken.
 
ik luister nog niet zo lang af en toe naar je muziek, maar ik kan kort samenvatten dat als ik je naam zie, ik weet dat ik ga verwend worden aan mijn gehoorhaartjes.
En niks hoor, die stem is heerlijk. We focusen dan even niet of de foutjes. Maar op de klank! De Dokter kent meer van Latijn denk ik ;)
Ik heb hier 3 a4tjes, veel krijgen n stem, deze krijgt ook nog 'vet' op t blad papier, en dat is op deze blz de 2e song die dat krijgt.
 
Ik heb hier 3 a4tjes, veel krijgen n stem, deze krijgt ook nog 'vet' op t blad papier, en dat is op deze blz de 2e song die dat krijgt.
Hi Klinkske, dat is echt enorm tof om te lezen :) Voor wie me al langer volgt: Ik had iets meer dan een jaar geleden enorme schroom om te gaan zingen (daarvoor nooit gedaan). Met knikkende knietjes wat songs geupload en het zijn reacties zoals dit dat ik ermee verder durf, en nu zelfs enthousiast durf te zijn over m'n gekweel.:W Inmiddels heb ik door dat sommige mensen gek zijn op m'n (ietwat minder gangbare) bariton / tenor geluid, anderen hebben er niks mee, en dat is prima :)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top