Dorian Urac - Sweet lullaby

Dorian Urac

Cozy stay-at-home rock star
Lid sinds
12 oktober 2022
Berichten
271
Locatie
Utrechtse Heuvelrug
© Dorian Urac – december 2023
Eigen compositie, uitvoering, mix, lyrics en zang.

Instrumenten
• Contrabass pluck = GForce M-tron pro
• Piano, strijkers, fluit, orkest-slagwerk = Orchestral Tools Sine
• Celesta = Spitfire BBC
• Stereo weirdness cello = Spitfire Labs
• Drums = XLN audio AD2
• Lofi effects = Arturia, Klevgrand, Audiothing

Lyrics
De songtekst gaat over burgers die zichzelf in slaap hebben gesust :Z in hun veilige, moderne sprookjesleven, terwijl de wereld om hen heen vervalt. Dit vertaalt zich in de dromerige slaapmelodie op felt piano en celesta, met onheilspellende geluiden op de achtergrond en melancholische klaagzang van een altviool. Aan het eind van de song valt zelfs de zanger (that would be me :)) in slaap, terwijl de piano melodie ontspoort in wow & flutter, eindigend in een laatste hap naar adem vlak voor de big bang (The End).

 
Last edited by a moderator:
klinkt allemaal heel creatief en de muziek klopt bij je uitleg ;-). mooie organische geluiden, met name de viool. je stem had ik persoonlijk iets meer op de achtegrond met wat meernagalm gemixed om nog meer het bubble effect te krijgen, maar ja een kniesoor...
 
Lekker melancholisch, boeiede compositie. Mix-technisch lijkt het stereobeeld wat onevenredig, er zitten vrij veel mid-tonen op links, waar rechts wat leeg klinkt. Verder goed in elkaar gezet!
 
wel een beetje droevig ineens.
haalt me even helemaal uit mn moderne sprookjes leven :(

alle gekheid op een stokje :)

Zit goed in elkaar, ook de vocals mooi in balans en de vatten die melancholische toon van de track heel goed.
met de sfeer zit het dus sowieso wel goed, alhoewel het een sfeer is die ik zelf niet gauw zou opzoeken in muziek.

Maar los van wat ikzelf graag hoor in muziek, kan ik wel horen dat je weet wat je doet...
net dissonant, maar nooit irritant.
 
Mooie sfeer en heel mooie opbouw.
De vocals vind ik soms wat te veel.
Te veel fx, te geknepen.
Een harde uithaal had denk ik goed gepast.
Maar goed de vocal draagt wel veel bij aan de track.
 
Ja mooie dramatische track met ietwat over de top vocals maar wel heel passend bij de sfeer van dit nummer.
Ik vind trouwens die wat extreme panning wel lekker moet ik zeggen, fijne lofi sound ook.
 
Mooie bitterzoete lullaby en instumentale sounds en stem. Tape effect klinkt herkenbaar voor wie de plugin ook gebruikt, past hier heel goed. In slaap gesust terwijl de titanic zinkt, nouja dan trek ik nog maar een fles open op het dek ;)
 
ik ben dol op wow en flutter, maar meestal wordt alles gewoon gaar 8o)
Hier deed het zijn werk veel subtieler, maakte alles nog net iets duisterder en afbrokkelend
 
Vet hoor, het wringt her en der wat, maar nooit te veel. De stem zit er inderdaad niet altijd even lekker in, maar maakt het verhaal wel helemaal af :)
 
Lekker creatief bezig geweest, ik hou wel van "niet gangbare" tracks en dit is er eentje van. Knap gemaakt. Staat hoog in mijn lijstje.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top