Exclusieve Elysia plugin VS Ableton audio fx

Mijn focus was niet perse alleen op kicks maar laag in het algemeen en harmonische tonen toevoegen. Ik experimenteer al jaren met saturatie en analoge filters.
Maar ook de nodige plugins om te vergelijken vooral. De Phil's Cascade vond ik echt heel goed klinken en zo werd ik aangespoord :)

Soundtoys? Decapitator heb ik ook gehad. De hele serie is een aanrader. Al heb ik het niet meer nu.
Kick 2 is een hele goede plug-in!!. Maar cheapskate als ik ben zit ik nu met de gratis Toybox Thump, Air Music Drumsynth, Bedroom Producers Cassette drums & Full bucket music bucket pops te rommelen. (en idd layeren)

Ableton Drumbus ga ik vandaag testen.

Metric Halo kan ik ook nog aanraden. Dit is een topmerk waarvan ik vroeger ook de geluidskaart had. Dit is een gratis plugin voor extra laag ook.

P.s. ik doe ook maar wat hoor.
 
Zo die Drumbus is zeker ook leuk om mee te experimenteren! Nog nooit gebruikt haha.

Heb hem ge grouped met zone 62. Dat is denk ik een Eq afgeleid van de A&H Xone series en erg goed in mijn oren.
Verder heb ik ook nog een group met twee 3th part. plugs zie plaatje. True Iron (betaald) maar goed gekeurd door white sea studio dus dan zit het wel snor en
een eq van RRS. Red Rock sound, dit is mijn laatste ontdekking. De gratis EQ's zijn echt een aanrader!

Screenshot 2023-12-19 at 11.03.10.png
Screenshot 2023-12-19 at 11.02.49.png
 
Mijn focus was niet perse alleen op kicks maar laag in het algemeen en harmonische tonen toevoegen.
Ja sorry, ik ga wel beetje off topic idd.

Maar wel leuk om te lezen allemaal, en alles wat me aanspoort om eens wat andere tools uit de box te pakken en te proberen/experimenteren is super welkom :)

Mijn goede voornemen voor 2024 is minder kopen (lukt vast niet) en meer doen met wat ik al heb (dat lukt vast wel!) dus vandaar ook mijn focus op ableton verder :D
( wil ik veel tijd doorbrengen op de push 3 in standalone ook... dus dan ben ik helemaal aangewezen op ableton plugins)

Vond het daarom ook leuk dat je de vergelijking bemt aangegaan om te kijken of je in de buurt kon komem met ableton plugins.
 
Ja same here, ik ben al met een lijst bezig met plugins die wel goed zijn maar dubbel of overbodig.
Die phils Cascade is nu maar 30,- maar ja ga hem niet kopen hoe goed hij ook is.

Wat ook echt een aanrader is, en dat besef ik me pas sinds een maand hoe goed. Dat is de Elektron Analog Heat. Die kun je 2ehands zeer betaalbaar scoren.
Voorheen deed ik maar wat on the fly. Maar heb nu tijd genomen om presets te bouwen en cv aan te sturen. Tjeetje alsof ik nieuwe gear in huis heb.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top