Yamaha PSR SX 700 Vol. 1

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.130
Locatie
Belgie
Album gemaakt met 5 nummers, heb ozone en neutron achterwege gelaten want ben nooit tevreden. Ik gebruik nu gewoon Masteringbox op de ruwe audio track.




Uitgebracht op bandcamp voor de geintresseerden

 
Toch maar minstens neutron opzetten en dan masteringbox en dan moet het vanaf nu altijd maar goed zijn. Ben dat aanpassen ook beetje beu.
 
Ja man, net die vijf liedjes redelijk goed en de album geupload, maak ik ander liedje en daar laat de mastering website wel serieus men trompet slecht klinken, ik doen het allemaal terug zelf, zoals altijd en ik zal wel zien verdomme. Ik laat de links staan en gaande weg laad ik wel de nieuwe nummers op erover, zodat de links kunne blijven
 
Nog niet geluisterd, maar Masteringbox is toch ook 'AI' mastering? Vond je het eerder wel beter klinken dan Ozone?
Wat vooral handig is en me aantrekt aan masteringbox is dat ik altijd tevreden ben met het volume van de masters. De liedjes klinken even luid. Ikzelf heb daar meer moeite mee met dat te bekomen. Daarom twijfel ik nog steeds tussen masteringbox en ozone, maar als ik het zelf doe klinkt het net iets beter maar dan zijn alle liedjes niet even luid... en ik zoek daar dan lang naar en herluister dus veel en uiteindelijk ben ik niet snel tevreden.
Masteringbox klinkt dan net iets minder mooi maar neemt heel dat proces wel weg, ik lijk met wat ik ermee tot nu toe heb gemastered, tevreden over het feit dat alle liedjes hetzelfde volume hebben naar mijn weten.

Ik zal dus nog zien wat ik eigenlijk ga doen. Ga nu eens uittesten en er een paar met masteringbox doen voor mezelf om een keuze te maken, daarna zal ik, als ik masteringbox gebruik, dat uploaden. Uiteindelijk kwam die trompet ook slecht uit zonder de mastering, het volume was te luid van de audio track.
 
Back
Top