vraag over Halion 7

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
ik kan een demo installeren, maar moet snel beslissen (store preview van Steinberg...);

heeft Halion 7 per voice effects, i.e. polyphone effects.

zoals Falcon 3 dat in keygroups kan, of MSoundFactory in de Generator sektie.

of Phase Plant, in de effect Lanes; klik op Polyfoon, en je hebt effekten die per voice funktioneren. handig voor MPE...
 

p. 279 en verder; specifiek p. 282, over audio signal flow. Wat ik er zo snel van begrijp, is dat een program een of meerdere zones bevat, en/of lagen. Programs staan in slots, en een slot is verbonden aan een output bus.

p. 282: "Apart from the routing and mixing possibilities, audio busses allow you to load insert effects for processing audio in that bus. Depending on how you set up the audio busses, you can load insert effects in single layers, the whole program, or the slot."

Geeft dat wat richting?
 

p. 279 en verder; specifiek p. 282, over audio signal flow. Wat ik er zo snel van begrijp, is dat een program een of meerdere zones bevat, en/of lagen. Programs staan in slots, en een slot is verbonden aan een output bus.

p. 282: "Apart from the routing and mixing possibilities, audio busses allow you to load insert effects for processing audio in that bus. Depending on how you set up the audio busses, you can load insert effects in single layers, the whole program, or the slot."

Geeft dat wat richting?

dat is wat ik nu als antwoord krijg, ook in andere fora.

maar het gaat om dat de effecten dan ook per voice gemoduleerd kunnen worden bij voorbeeld, niet alle effekten hebben nut, per voice, maar wel veel...

voorbeeld:

1 source

2 effekten

ik speel 3 keys, 3 voices (voices en keys is niet altijd identiek, to the point!); alle 3 voices gaan onafhankelijk door de 2 effekten, en kun dus alle 3 andere settings hebben.
 
ik speel 3 keys, 3 voices (voices en keys is niet altijd identiek, to the point!); alle 3 voices gaan onafhankelijk door de 2 effekten, en kun dus alle 3 andere settings hebben.

Dan zou elke key een zone kunnen zijn, toch? Of, misschien beter gezegd, elke voice een zone (evt meerdere zones onder 1 key), en dan elke zone een eigen, onhankelijk, effect. Zou dat niet werken?
 
Dan zou elke key een zone kunnen zijn, toch? Of, misschien beter gezegd, elke voice een zone (evt meerdere zones onder 1 key), en dan elke zone een eigen, onhankelijk, effect. Zou dat niet werken?

dat gaat blijkbaar niet werken, zelfs modulatie van FX parameters heeft Halion 7 niet.

grote nadelen voor een sound design monster. en wellicht maakt het niet zoveel uit, dat Halion 7 nog een immens zelf-te-bouwen synth is. voor geeky stuff.

moeilik beslissen, moet voor morgen beslissen.

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!
 
Back
Top