Moog Sound Studio

Wat betreft modular beperk ik mij in eerste instantie tot het nabouwen van een analoge computer, daardoor valt er al heel veel af.
Ben nog steeds modulair bezig. Vergeet niet dat het veel te veel ruimte in beslag neemt. ivb met alle mogelijke onderdelen die op zich niet zoveel kosten.

Gesorteerd naar belangrijkheid.

(Toetsenbord analoog wat ik zat was omdat die altijd gestemd moest worden met de VCO en daarom vals begon.)

VCO, voltage controlled oscillator, of spanningsgestuurde oscillator
Analoog.
Met er op : Modulatoren, voor amplitude, frequentie en pulsbreedte.
(2X)

Daar komt dan geluid uit.

VCF, voltage controlled filter, of spanningsgestuurde filter.
(1X) de rest (4X) is uit zichzelf geneuveld

VCA, voltage controlled amplifier, of spanningsgestuurde versterker.
(4X)

LFO, low frequency oscillator, of laagfrequente oscillator
(3X) (blok / sinus / zaag / werkt langzaam (tot snel afstelbaar) gemiddeld een seconde.

ADSR, Attack, Decay, Sustain, Release, of een omhullende
(8X) (en heb nog te weinig)

Voorgaande maakt geluid mooier complexer.

Ruisgenerator
wit / rose. Ook te gebruiken voor geluidsmetingen over alle frequenties.

later:

Eigen ontwerp :
Sequencer, voor het genereren van een serie voorgeprogrammeerde noten

Sample and Hold, meet het voltage van een analoog signaal om dit voor een opgegeven tijdsduur aan te houden of verlengen. Ook zo langzaam als LFO
 
Over Moogs
Door de hoge dollar ofzo zijn de Moogs wel duur.
Grandmother kost nieuw 1200 ofzo nu. Ik kocht de mijne on sale voor 600 nieuw twee jaar geleden.
Dat was hetzelfde als de 2e handsprijs toen.
DFAM had ik tweedehands gekocht voor 450.
Ik koop voornamelijk 2e hands.
 
Ik heb de sound studio 2 gekocht vr 1444€ bij Thoman op 2/8/2021

Ik amuseer er mij wel mee

Had nog het idee vr de soundstudio 1 ook te kopen, maar dat ga ik niet meer doen en ja de overname van Moog heeft daar mee te maken
 
Heb na het kijken van nog wat videootjes toch het idee dat de Moog Sound Studio (ondanks dat die er prachtig uitziet) me als muziek beschouwd al snel te mechanisch gaat klinken. En voor experimenteel gepiel kan ik me met modular en wat audio programmeertalen al volop vermaken...
 
Heb na het kijken van nog wat videootjes toch het idee dat de Moog Sound Studio (ondanks dat die er prachtig uitziet) me als muziek beschouwd al snel te mechanisch gaat klinken. En voor experimenteel gepiel kan ik me met modular en wat audio programmeertalen al volop vermaken...
Heb je ook al eens gekeken naar de Make Noise O-Coast? Zeker leuk om je even bezig te houden en paired aardig met ander (semi)modulair materiaal.
 
Heb je ook al eens gekeken naar de Make Noise O-Coast? Zeker leuk om je even bezig te houden en paired aardig met ander (semi)modulair materiaal.

Ja - die hoort ook bij de opties die ik nog even open houd zoals:

Make Noise - O-Coast
Cre8audio - East Beast
Cre8Audio - West Pest
Pittsburgh Modular - Taiga
 
Back
Top