Weekend knaller van de week 😋

1 heb je een subwoofer?
2 alles super afilteren dus kick frequentie filter erop, bassfilter erop en alle frequenties wegfilteren op elke Rack die je niet nodig zijn en Soms een beetje meer weg omdat je dan ruimte geeft voor het ander
3. Er zijn idd plug-in zoals waves maxxbass. Maar dit zou je ook met een uitgebreide eq moeten kunnen.

Meer weet ik zelf ook niet, succes!
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te luisteren en er zelf een beetje mee bent wezen knutselen. De track, of mix eigenlijk, is gemaakt zonder referentie track. Daar ben ik de fout in gegaan.

Heb net die van jou, die van mij, en een tweetal referentie tracks naast elkaar gelegd. Waar die van mij vol aanwezig in het sub/laag (te veel) mist de mix die jij hebt gemaakt alles in dit gebied.

Wat je zegt, het begint bij de mix, en de master moet niet het wonder verrichten. Zal de mix nog eens goed onderhanden nemen. Iets wat ik nog altijd moeilijk vind is om hetzelfde laag te produceren zoals de pro’s dat doen. Alsof hun en plug-in hebben die ik niet heb... Wanneer ik er laag bij draai word het te veel, en wanneer ik niks gebruik dan is het te kaal en mist het body. Lijkt ook wel of het laag van de pro’s strakker klinkt en die van mij sompiger/wolliger zonder duidelijk detail. Zou niet weten hoe ik dit moet aanpakken. Mocht jij, of iemand anders hier tips voor hebben, graag!
tips......
bij mij is de de autotest bepalend voordat ik wat release en dit laat ik doen door een maat die nul verstand heeft van producen dus een gewone muziek liefhebber maar hij is wel in staat aan tegeven oh het heeft teveel bas of teveel hoog enzv...klinkt tedof of scherp enzv.... als er een probleem is met de balans van de track is dat in een auto vaak goed hoorbaar en dat heeft mij vaak geholpen!
...reset je oren...je raakt gewend aan hoe het klinkt dus zoals je zelf al aangaf pak een goeie reference track erbij en luister erna voor je gaat mixen/master....
geef je oren ook afdoende rust...dat gezegd hebbende een goed mix/master klinkt beter best als je even de boel laat knallen ....als er issues zijn komen die dan ook meer naar voren

lol nog een tip dan...je gaf aan dat je nieuwe headphones hebt....leer ze goed kennen want als de kamer waar je produced niet geoptimaliseerd is qua geludsisolatie ga je nou eenmaal nooit echt de best mix master beslissingen kunnen nemen....gebruik daarvoor dan liever je headphones of beide..
een grote factor is ervaring natuurlijk...mixen is een kunst ...het kost vele jaren om teleren!
waarom klinken pro tracks zo goed?!nee niet omdat ze betere/duurdere plugins hebben ....ze hebben tig jaren ervaring....
Natuurlijk kun je je tracks ook laten mixen en masteren die optie heb je ook.
Doe je het zelf dan gaat ervaring meespelen en moet je accepteren dat dat mede je eindresultaat zal bepalen...
 
Back
Top