Weekend knaller van de week 😋

Heel nice! klinkt ook zeer goed(diep) over mn subwoofer (misschien wat meer sprankeling in het hoog?)
 
Een beetje techno en een beetje...

... stadion-trance, no? Beetje maar ;)

Knap werk! Al een label enthousiast voor gekregen..? Deze klinkt goed genoeg voor een release, lijkt me..

Voor wat 't waard is (want hij klinkt gewoon goed verder).. de sidechain-comp lijkt in de tweede helft het geheel wat trager te maken - denk de release-tijd iets te lang - maar ik neuzel daar altijd over, dus strooi er gerust een pak zout over..
 
Heeft zeker grote potentie. Piano zou ik vervangen voor een wat zweveriger synth geluidje. En de sidechain pomp staat wat mij betreft ook te hard. Misschien een kandidaat voor een Anjuna achtig label? Of gewoon bij Cold Harbour proberen.
 
Ja, heel lekkere track.
En +1 voor serum, hele mooie soft synth

Sta er zelf ook af en toe versteld van hoe deze synth klinkt.


Een beetje techno en een beetje...

... stadion-trance, no? Beetje maar ;)

Knap werk! Al een label enthousiast voor gekregen..? Deze klinkt goed genoeg voor een release, lijkt me..

Voor wat 't waard is (want hij klinkt gewoon goed verder).. de sidechain-comp lijkt in de tweede helft het geheel wat trager te maken - denk de release-tijd iets te lang - maar ik neuzel daar altijd over, dus strooi er gerust een pak zout over..

Heb er helmaal niet over na gedacht om de track op te sturen. Wil er zo wie zo een paar kleine details aan veranderen. Sommige stukken zijn net iets te saai. Wellicht dat ik hem ga gebruiken voor de contest van dit jaar. En over de side chain... ik gebruik hier de Volume Shaper (Cabelguys) voor. Weet daarom niet helemaal wat je met de release bedoelt, maar ga hem nog eens beluisteren om te horen of het trager word. Bedankt voor je feedback!


Heeft zeker grote potentie. Piano zou ik vervangen voor een wat zweveriger synth geluidje. En de sidechain pomp staat wat mij betreft ook te hard. Misschien een kandidaat voor een Anjuna achtig label? Of gewoon bij Cold Harbour proberen.

Wat bedoel je met piano geluid? Kan deze niet helemaal terugvinden. Bedankt voor je tip voor de labels. Wie weet in de toekomst. Zou wel vet zijn om een keertje iets te release.
 
olaaa metatron,

er zijn wat problemen met je soundbalans....je lowend is is veels teveel aanwezig...als je dit op een club audio systeem draait dan hoor je alleen een muur van bass en niet op een goede manier en kleine speakers kunnen de low end niet aan en de hele track valt uit elkaar...zonde
Onthoud dat er weinig sub nodig is voor club dance muziek omdat die systemen al een mega power aan bass produceren...
Ik heb zover mogelijk de boel wat meer in balans gebracht en mijn eigen sausje erover gegooit ...maar beste resutaat haal je door je mix tefixen!
Mijn advies: ga terug naar je mix en fix je low end ....dan heb je een heerlijke banger track !:okdan:
 

Attachments

  • remaster.mp3
    14 MB
Wow, ik heb het even vergeleken maar ik moet nu zeggen dat ook mijn normale geluidskaart gewisseld is(defect). En ik hoor nu ook veel te veel bass in de original.
 
olaaa metatron,

er zijn wat problemen met je soundbalans....je lowend is is veels teveel aanwezig...als je dit op een club audio systeem draait dan hoor je alleen een muur van bass en niet op een goede manier en kleine speakers kunnen de low end niet aan en de hele track valt uit elkaar...zonde
Onthoud dat er weinig sub nodig is voor club dance muziek omdat die systemen al een mega power aan bass produceren...
Ik heb zover mogelijk de boel wat meer in balans gebracht en mijn eigen sausje erover gegooit ...maar beste resutaat haal je door je mix tefixen!
Mijn advies: ga terug naar je mix en fix je low end ....dan heb je een heerlijke banger track !:okdan:

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te luisteren en er zelf een beetje mee bent wezen knutselen. De track, of mix eigenlijk, is gemaakt zonder referentie track. Daar ben ik de fout in gegaan.

Heb net die van jou, die van mij, en een tweetal referentie tracks naast elkaar gelegd. Waar die van mij vol aanwezig in het sub/laag (te veel) mist de mix die jij hebt gemaakt alles in dit gebied.

Wat je zegt, het begint bij de mix, en de master moet niet het wonder verrichten. Zal de mix nog eens goed onderhanden nemen. Iets wat ik nog altijd moeilijk vind is om hetzelfde laag te produceren zoals de pro’s dat doen. Alsof hun en plug-in hebben die ik niet heb... Wanneer ik er laag bij draai word het te veel, en wanneer ik niks gebruik dan is het te kaal en mist het body. Lijkt ook wel of het laag van de pro’s strakker klinkt en die van mij sompiger/wolliger zonder duidelijk detail. Zou niet weten hoe ik dit moet aanpakken. Mocht jij, of iemand anders hier tips voor hebben, graag!
 
Back
Top