Ladik komt met een integrator module!!

Zit alleen nog even met de vraag hoe ik dat dan bestel. Ik heb geen PayPal. Maar misschien zijn er hier meer belangstellenden, en kan er dan iemand die wel PayPal heeft in een keer meerdere van die modules bestellen?

Een integrator is een essentiële bouwsteen voor een analoge computer waarmee je dynamische (inclusief chaotische) systemen kunt simuleren. Voor alle andere bouwstenen van een analoge computer kunnen reeds beschikbare standaard Eurorack modules gebruikt worden. Alleen een integrator module ontbrak tot nog toe, zodat het beschikbaar komen van deze module een belangrijke ontwikkeling is.
 
Waarmee de plannen voor mijn modular weer even flink zijn opgeschud. 8o)

Ik denk dat ik nu weer terug keer naar mijn plan om een analoge computer in Eurorack formaat te bouwen. Uitgaande van die Ladik integrators moet dat nu kunnen.
 
Goed nieuws.

Ik wil er een aantal hebben.

Ik ook! Aan 1 zo'n module heb ik ook niet veel, ik hebt er minstens 3 nodig om interessante circuits te kunnen maken. Daarmee kan ik dan allerlei dynamische systemen analoog simuleren. Ik kan dat digitaal nu ook wel met een Faust, maar daarbij loop ik real time toch vrij snel tegen de grenzen aan van wat nog lukt.

Misschien een mailtje sturen en op een andere manier betalen?

Heb ik al gedaan met de vraag of de betaling ook via giro-overschrijving kan. Nu nog even wachten op antwoord.
 
Last edited by a moderator:
Wat is eigenlik het verschil met een filter die je als integrator gebruikt?

De overdrachtsfunctie is anders. Bij een blokgolf als input geeft een integrator (ideaal gesproken) een driehoeksgolf als output. Voor een (simpel) LPF bestaat de output bij een blokgolf als input uit exponentiële boogjes. Bij een constante positieve ingangsspanning als input zal de output van een integrator gestaag aangroeien tot deze vastloopt tegen de positieve voedingsspanning, maar bij een LPF zal de uitgangsspanning bij een constante ingangsspanning geleidelijk aan toe kruipen naar die constante ingangsspanning.

(Edit: de meeste praktische integrators zijn overigens inverterend.)
 
Laatst gewijzigd:
Krijg net een mailtje van Ladik dat je geen PayPal account nodig hebt om PayPal te kunnen gebruiken. Wie weet hoe dat zit? Kun je ook een giro-overschrijving via PayPal laten lopen?
 
Krijg net een mailtje van Ladik dat je geen PayPal account nodig hebt om PayPal te kunnen gebruiken. Wie weet hoe dat zit? Kun je ook een giro-overschrijving via PayPal laten lopen?
Paypal betaling zonder account, daar heb ik nog niet van gehoord en lijkt me ook sterk dat dat zou kunnen. Een account lijkt me wel het minste wat je nodig hebt. Je kan wel een Paypal account maken zonder er een rekening aan te koppelen. Wil je dan een betaling doen, dan stort je via een giro-overschrijving eerst het juiste bedrag naar je Paypal account. Eens dat bedrag op je account staat kan je met dat bedrag een aankoop doen.
 
Een kredietkaart heb ik ook niet. Ik wil eigenlijk helemaal niet aan internetbankieren beginnen. Maar PayPal is voor die integrator module de enige betaaloptie...
Is er misschien een winkel in Nederland via wie ik die modules kan bestellen? :eureka:
 
Of Ladik de situatie uitleggen en vragen of het (per uitzondering) mogelijk is om te betalen via een overschrijving. Als hij een IBAN-rekeniing heeft, en dat neem ik aan, dan moet dat niet zo'n probleem zijn. Kan me voorstellen dat hij het inderdaad het liefst doet via Paypal, dat zal misschien wat gemakkelijker voor hem zijn, maar voor die ene keer het even anders regelen? Och...
 
Ga eerst nog even kijken of het via een winkel lukt. Ik wil er best wat extra voor betalen als mij dat het gehannes met internetbankieren uitspaart.
 
Wat jij nu doet lijkt me ongeveer een miljard keer meer 'gehannes' eerlijk gezegd. :D
 
Back
Top