D16 - Drumazon 2 (TR-909 emulatie)

D16 heeft Drumazon 2 uitgebracht. Deze TR-909 emulatie heeft, wat mij betreft, weer een paar erg mooie verbeteringen:
  1. Grid voor de beats te programmeren
  2. Effect chain
  3. Een channel strip voor alle drum sounds
  4. Master bus instellingen
  5. Midi mapping
  6. Etc.

Nu tijdelijk voor €89 en als je Drumazon 1 hebt voor €29.

gui_synth.jpg
 
Jaren geleden toen D16 net begon had ik zo’n beetje alles, uiteindelijk alle licenties verkocht. Nu ik sinds een jaartje of twee weer begonnen ben heb ik D16 een beetje links moeten laten liggen omdat de twee plug-ins waar ik juist interesse in had niet draaiden op mijn M1 MacBook. Deze update brengt daar verandering in en brengt nog meer moois. Ondanks dat ik nul licenties had in mijn account, bleek ik een coupon te hebben verkregen waardoor ik Drumazon 2 voor €59 binnen kon halen. Nu Nepheton nog….
 
Leuke plug-in, vorige week gekocht. Alleen jammer dat je gemaakte beats kunt exporteren als wav in je daw.
 
29 euro voor de upgrade, al ik zal de extra functies in v2 niet gebruiken want hij staat standaard al in de ableton template met elke output een eigen track/chain. Verder samen met punchbox een meer dan prima 909 vervanger.
 
The Phoscyon 2 lijkt me interessanter. Als daar nog eens aanbieding van komt ga ik die kopen waarschijnlijk. Van 909 emulatiess zijn er al genoeg. Volgens mij kun je net zo goed de 909 kit in Ableton gebruiken. Maar voor 40 of 50 euro zou ik misschien nog wel overstag gaan.
Die is heel tof. Beste 303 emulatie die ik in bezit heb.
 
Die is heel tof. Beste 303 emulatie die ik in bezit heb.
Ik had m ook en hij was idd heel goed, maar heeft toch plaats gemaakt voor de nieuwe Arturia Acid V, puur omdat ik daarmee veel meer een klik heb (m.n. de sequencer en GUI in het algemeen) en de effecten zijn diverser en klinken beter (op misschien de distortion na, die klinkt super van Phoscyon 2). Vind het opslaan van eigen presets incl. effecten echt een voordeel. Daarnaast geeft Acid V als enige 303 emulatie ook modulatie mogelijkheden via LFO/envelopes, vooral handig om bijv een ducking effect te creëren in de reverb of delay.

Maar ik dwaal af van het onderwerp:

Heb Drumazon 1 jaren gebruik eerder, maar heb tegenwoordig een TR-8S (en de Roland Cloud 909 emulatie ook nog, maar die gebruik ik nooit), daarmee zijn mijn 909 behoeftes ruimschoots voorzien.

Een export to wav functie voor ieder apart instrument zoals Bono voorstelt zou wel een interessante functie zijn, daarmee zou ik misschien nog wel over de streep getrokken kunnen worden..
 
The Phoscyon 2 lijkt me interessanter. Als daar nog eens aanbieding van komt ga ik die kopen waarschijnlijk. Van 909 emulatiess zijn er al genoeg. Volgens mij kun je net zo goed de 909 kit in Ableton gebruiken. Maar voor 40 of 50 euro zou ik misschien nog wel overstag gaan.
Twee dagen terug had ik de demo geïnstalleerd, en kreeg gisteren een coupon per mail van D16 met 30% korting. Als ik het goed begrijp, en je kan nog even wachten, met Black Friday geven ze 40% korting.
 
yeah boooooooiiiiiii :mega: gelijk ongezien gekocht met de drumazon 1 gebruiker emailcode. Echt de meest uitgebreide versie die je kan voorstellen. Ik ben wel even zoet om alle routing uit te zoeken (zonder manual) maar tot nu toe alles gevonden, redelijk intuitief :okdan:

 
Laatst gewijzigd:
Hier nog wat meer gepiel, met de kickdrum vooral. En een raar lasergun effect ontstaat er als je de crossover op de distortion gebruikt. Het hele idee van de crossover filter op de distortion is wel gaaf. Zo heb je snel weer je sub terug.

 
Ik had m ook en hij was idd heel goed, maar heeft toch plaats gemaakt voor de nieuwe Arturia Acid V, puur omdat ik daarmee veel meer een klik heb (m.n. de sequencer en GUI in het algemeen) en de effecten zijn diverser en klinken beter (op misschien de distortion na, die klinkt super van Phoscyon 2). Vind het opslaan van eigen presets incl. effecten echt een voordeel. Daarnaast geeft Acid V als enige 303 emulatie ook modulatie mogelijkheden via LFO/envelopes, vooral handig om bijv een ducking effect te creëren in de reverb of delay.

Maar ik dwaal af van het onderwerp:

Heb Drumazon 1 jaren gebruik eerder, maar heb tegenwoordig een TR-8S (en de Roland Cloud 909 emulatie ook nog, maar die gebruik ik nooit), daarmee zijn mijn 909 behoeftes ruimschoots voorzien.

Een export to wav functie voor ieder apart instrument zoals Bono voorstelt zou wel een interessante functie zijn, daarmee zou ik misschien nog wel over de streep getrokken kunnen worden..
Drumazon 2 gaat wel even wat dieper, ik zit al 2 uur te freaken :D en ik heb ook een tr-8s.
 
Drumazon 2 gaat wel even wat dieper, ik zit al 2 uur te freaken :D en ik heb ook een tr-8s.
Dat zal, maar het is voornamelijk post processing, wat ook makkelijk met stock plugins kan in je DAW. Enige wat ik mis op de TR-8S is een globale pitch control voor de 909 kick, wat in Drumazon wel kan. Maar de recentelijk toegevoegde FM Model kick maakt een hoop goed. Kun je aardig dicht bij een 909 kick mee komen en die is wel volledig te tunen.

Daarnaast is de TR-8S zoveel meer dan alleen 909 sounds. Ik hou wel echt van de 909 sounds, maar hou ook wel van een beetje variatie. Zeker de toms en rim shot mag ik graag vervangen voor andere drums/one shot geluiden.

Maar goed, moet zeggen dat met de kortingscoupon die ik via de mail kreeg (€59) het aanbod wel verleidelijk is.. Vraag me af hoe lang die coupon geldig is?
 
Maar goed, moet zeggen dat met de kortingscoupon die ik via de mail kreeg (€59) het aanbod wel verleidelijk is.. Vraag me af hoe lang die coupon geldig is?
Als het verleidelijk is zou ik idd wachten tot een black friday sale voor nog meer korting, zoals iemand eerder noemde. Geen haast, wel voordeel. Zo heb ik Drumazon 1 ook gekocht.
 
Heeft de sequencer maar 16 steps? En kan je hem ook instellen op 7 steps bijvoorbeeld? En kun je de patterns ook als midi slepen vanuit drumazon naar je DAW?
Je kan de lengte vrij aan passen tot 64 max steps.

Volgens mij is het niet mogelijk om per drum sound een andere lengte in te stellen.


Hij kan idd patterns verslepen (drag n drop) naar een midi clip in je DAW.
 
Back
Top