Loved And Lost

Ik zou 1/4de bar stilte inlassen in het begin, want SC neemt een seconde van je track weg. Lekkere beat. Mooie melodieën. Fijn om naar te luisteren. Dank om te delen, veel succes ermee!

Gloomy
 
Lekkere track, hoor. Die bridge zou ik persoonlijk iets naar voren trekken en iets langer laten voortduren om er vervolgens weer moddervet in te knallen. Goede productie ook
 
Lekkere track, hoor. Die bridge zou ik persoonlijk iets naar voren trekken en iets langer laten voortduren om er vervolgens weer moddervet in te knallen. Goede productie ook
Hey thnx, dat stukje waar je aan refereert is alleen niet bedoeld als bridge ;), ik probeer daar naar een einde toe te werken :P
 
cewl track....hypnotiserend :-)

qua sound kan het geheel wat warmte gebruiken...je hebt al een bass synth erin maar die is teveel op de achtergrond ...de drums zijn dus erg in youre face aanwezig wat prima is maar de rest behalve de stem klinkt dan erg ver op de achtergrond...je hoort alleen de mid highs van de bass wat prima is maar de lows and low mids niet....anyway ...lang verhaal kort: je mag best nog wat low end tovoegen...van welk instrument is je eigen keuze maar natuurlijk niet de kick die er al meer dan genoeg....die kan weer wat zachter:doei:
 
cewl track....hypnotiserend :-)

qua sound kan het geheel wat warmte gebruiken...je hebt al een bass synth erin maar die is teveel op de achtergrond ...de drums zijn dus erg in youre face aanwezig wat prima is maar de rest behalve de stem klinkt dan erg ver op de achtergrond...je hoort alleen de mid highs van de bass wat prima is maar de lows and low mids niet....anyway ...lang verhaal kort: je mag best nog wat low end tovoegen...van welk instrument is je eigen keuze maar natuurlijk niet de kick die er al meer dan genoeg....die kan weer wat zachter:doei:
misschien later nog eens checken, nu ff klaar mee, wel bedankt voor de feedback!
 
Coole track, doet me een beetje denken aan frensh house, beetje justice of iets in die richting...

Wel met the dude eens dat de drums er behoorlijk uit knallen. Maar wel een toffe track dus :)
 
CyberDisco! 8) :okdan:
Gaaf nummer hoor!
Leuke 'oude' sampler skills, zoals het tr..tr..tr..triggeren van de vocals...
20230913204052233148.png
 
Vet! Ben benieuwd wat je heb gebruikt qua synths, vooral die ene die inderdaad dat franse electrosound gevoel geeft :)
 
Fuck intro's, haha.. bam..!

Gave track, Fifth! Je krijgt die "Noordelijke sound" steeds meer in de vingers.. of, nou ja, dat maak ik er dan van.. heeft inderdaad French-house-achtige partijen, maar ik hoor er ook Trentemøller en Röyksopp in...

Merk wel dat ik stiekem een beetje begin af te stappen van de dichtgesmeerde mixes.. deze mocht iets meer lucht hebben, wat mij betreft..
 
beetje justice of iets in die richting...
Ik snap um, maar dat was niet de inspiratie ;)
CyberDisco!
Ja dat is zeker wel een leuke typering!
Vet! Ben benieuwd wat je heb gebruikt qua synths, vooral die ene die inderdaad dat franse electrosound gevoel geeft
Ik wist het het niet meer, dus net ff gechecked, en verassend weinig (lees geen :P) hardware deze keer!
De main theme is layered: Serum + Ableton Wavetable

Ondersteunende pads, stabs and fx achtige shit:
Repro-5
Ableton Wavetable

Daarnaast vocal + drums veel sample bassed stuff (maar dan geen loops en veel FX procesing)


Fuck intro's, haha.. bam..!
Haha, idd fuck 'm, who needs them anyway! :P
Gave track, Fifth! Je krijgt die "Noordelijke sound" steeds meer in de vingers.
Gracias!! The inspiratie is idd 100% Röyksopp (net als de track die ik daarna heb gepost Some We Love)

Merk wel dat ik stiekem een beetje begin af te stappen van de dichtgesmeerde mixes..
Die snap ik ook wel, ik beheers ut dus nog niet ;). Wat ik knap vind van Röyksopp, hoe zij vaak (naast hun rustige shit) een enorme vette sound weten neer te zetten, met allerlei ogenschijnlijk simpele en vaak vrij cheezy partijtjes, die in in elkaar overvloeien maar elkaar toch nooit overheersen.... Nog maar eens beter luisteren dus... ;)
 
Die snap ik ook wel, ik beheers ut dus nog niet ;).

hahaha that's the spirit

ja is razend knap, wat zij doen.. ik probeer met je mee te denken, maar 't is lastig, want zó druk is je track helemaal niet.. maar m'n gut-feeling zegt "minder en dat nog platter" als je nog meer die kant op wil

good luck, kijk uit naar de volgende
 
Klinkt echt goed! Ondanks dat het niet de muziek is die ik normaal luister kan ik het zeker waarderen. Kleine feedback die ik kan meegeven is misschien wat kleine variatie af en toe op de snare (een keer wat meer reverb bijvoorbeeld) zodat er wat klein variatie is.
 
Back
Top