Gloomy - Nothing Gets Lost (Trance)

Hoewel ik over het algemeen niet van Trance houd, vind ik deze leuk. Erg leuk filmpje, moest er om lachen
 
Je main synth lijn die erin komt rond 1 minuut toverde een spontane glimlach op mijn lippen. En de break op 2 minuten is heel erg origineel, en past toch heel goed binnen het genre (een compliment, want trance grossiert in clichés). Enge waarvan ik niet overtuigd is het geluid dat er in 2:55 in komt, ik ben een groot voorstander van dissonantie, maar het breekt de sfeer, en steekt er ook teveel uit, in vergelijking met de andere geluiden.
 
Hoewel ik over het algemeen niet van Trance houd, vind ik deze leuk. Erg leuk filmpje, moest er om lachen

Hey Peter, dannk je wel man, fijn dat je alsnog wil luisteren en kijken. Haha, ja, vrolijk filmpje hé :)
 
Je main synth lijn die erin komt rond 1 minuut toverde een spontane glimlach op mijn lippen. En de break op 2 minuten is heel erg origineel, en past toch heel goed binnen het genre (een compliment, want trance grossiert in clichés). Enge waarvan ik niet overtuigd is het geluid dat er in 2:55 in komt, ik ben een groot voorstander van dissonantie, maar het breekt de sfeer, en steekt er ook teveel uit, in vergelijking met de andere geluiden.

Hey Kobboi, dank je wel voor de fijne feedback man. Wat betreft dat geluid om 2:55, ik vind dat persoonlijk erg goed passen, typisch Gloomy-style, dus ik ga dat zo laten. Toch bedankt voor de tip!

Groetjes,

Gloomy
 
Al luisterend:

De melodie is simpel maar warm (ofzo), dus die bevalt me wel.

Vanaf een halve minuut introduceer je een soort snareroffel maar die stopt niet of leidt niet echt ergens heen. Dat voelt een beetje vreemd aan.

Qua volume zijn de verschillende delen niet echt lekker op elkaar afgestemd. Zo wordt de boel ineens veel harder als de kick erbij komt (en bij 1:45 ongeveer), en zijn de delen vanaf 1:28 en 1:58 juist weer heel zacht. Misschien nog even naar compressie/limiting kijken. Nu blijf ik aan de volumeknop draaien tijdens het luisteren.

De vocal voegt m.i. niets toe, en als je er meerdere door elkaar laat lopen vind ik het zelfs wat irritant. Het geluid vanaf 2:55 spreekt me ook niet enorm aan. Misschien als het alleen offbeat zou staan dat het me beter zou bevallen.

De filtersweepjes van de lead vind ik tof. Die leeuwenbrul (ofzo) vind ik weer een stuk minder passen.

Al met al een vermakelijk trackje met naar mijn bescheiden mening wel wat verbeterpunten.
 
Hey Stupide, hartelijk bedankt voor deze hele uitleg. Op vele vlakken heb je gelijk, maar echt, het is zoals ik het wil. De volumeverschillen hoor ik niet meer, wat ik ook doe. Er komt trouwens geen enkele nieuwe kick bij. De stemmen gaan blijven, ze over elkaar layeren kan voor sommigen als irritant worden omschreven, daar doe ik het voor, lol :)

Ik heb al 202 luisteraars gehad, op 4 uur (Soundcloud), gaat toch goed zo ;)

Muziek is secundair voor Gloomy. Het zijn de titels die tellen :)

Thnx maatje,

Gloomy
 
Nice track! De melodie is wel lekker happy. De vocal klinkt voor mij een beetje off; misschien een tune dingetje ofzo. Nice Nice!
 
Nice track! De melodie is wel lekker happy. De vocal klinkt voor mij een beetje off; misschien een tune dingetje ofzo. Nice Nice!

Hey @Skurdd dank je wel... Ja, je hebt gelijk, off tune indeed.

Maar ik heb goed nieuws: er komt een nieuwe versie met vocalen ingezongen door Magus van Noord Carolina. Hij werkt er momenteel heel hard aan.

Nice, nice :)

Gloomy
 
deze luisterde ik vanmiddag al even. Echt heel lekker. toegankelijk (zeker voor jou doen) maar dat vind ikzelf geen belediging voor muziek.
toppertje m8!
 
Back
Top