Draait U-He diva soepel op een pc met deze spec?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.268
Locatie
Grou
Hallo, overweeg Diva te kopen. Mijn PC (uit 2013) heeft deze specs:


Processor Intel(R) Core(TM) i7-3770 CPU @ 3.40GHz 3.90 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 24,0 GB
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Een aantal SSD drives

Hoe zijn de ervaringen met het draaien van Diva in Ableton 11, wanneer je gelijktijdig nog enkele andere VST's / effecten draait? Meestel werk ik met een kanaal of 12 - 15 waarvan enkele als bus. 4 - 5 softsynths (wanneer ik de uberhaupt gebruik).
 
Mijn computer is zo'n 8 jaar oud en dat is - uit mijn hoofd - een i5. Dankzij voldoende geheugen kan ik vaak minstens 5 exemplaren van Diva tegelijk afspelen, bij een latency van 256. Dat is wel een beetje afhankelijk van het aantal noten dat ik tegelijk aansla en de patch. Sommige presets zijn echt zwaar en dan zit ik bij akkoorden sneller aan de max. Maar al met al valt het me erg mee. Ik gebruik trouwens Studio One als DAW.
 
Moet wel lukken denk ik.
En Windows Energiebeheer in Topprestaties modus zetten scheelt de helft.
In ieder geval op wat oudere PC's die op Windows 10 draaien. Is althans mijn aanname. Bij mij in ieder geval wel.
PC uit 2018, Intel i7 8700, 16GB RAM.
Succes!
 
Ik heb nog exact dezelfde muziek-pc en kan zeggen dat Diva een hongerig beestje is. Het hangt wel iets van de patch af maar je zit zo op 50% cpu-capaciteit. Dus ja, je kunt Diva prima draaien, maar meerdere instanties en/of veel andere vsts wordt lastig (al kun je je buffers van je asio nog wel omhoogsschroeven). Je kunt altijd sporen bouncen als je tegen issues aanloopt.
 
als je naar de officiële website gaat van Divi, dan kan je de demo downloaden. Wellicht is dit een mooie manier om te kijken of het werkt?

Ik ga nog eens beter zoeken. Dat ik van de week even snel keek zag ik geen demo. Bedankt voor de reacties zover!
 
Mijn computer is uit 2016, zag ik net in een oude mail. En hij heeft een Intel i7-processor. Ik heb er laatst ook extra geheugen bij laten plaatsen en dan kan ik tot zo'n 5 exemplaren van Diva probleemloos draaien. Daarnaast gebruik ik vaak wat lichtgewicht plugins, zoals FM8 en Sylenth1. Hij gaat wel stotteren als ik de nodige effecten toevoeg, met name bij reverb. Dat stel ik altijd zo lang mogelijk uit.

Ik las gisteren trouwens op KVR dat U-He Hive een remake heeft gekregen, en dat die nu erg CPU-vriendelijk is. Als die ooit met 50% korting is, koop ik hem. De plugins van Synapse Audio komen ook goed uit de bus, zeker voor hoe ze klinken. Laten die nu net fors in de aanbieding zijn 👍
 
5 x Diva
2 x Omnisphere
3 x Battery
En mijn reguliere plugins 50% - 56% processor utilisatie. Dat is best te doen.
1.JPG
 
Back
Top