Vintage prijzen aan het zakken.

Over reverb en gitaren gesproken. Ook zoiets gehad.. een verkoper die een gitaar tegen bieden aanbied op MP en refereerde aan Reverbprijzen..En zoeken restulteerde in dezelfde gitaar op Reverb voor €1100.. ongeveer 40% teveel. Het hoogste bod was 650 euro dacht ik.. en ik bood 700.. kan er iets naast zitten.. maar het was ver onder zijn Reverb target prijs.. heb daarna mijn bod meteen verwijderd.. van zo een iemand wil ik al niet eens een gitaar hebben..
 
Hihi
Screenshot 2024-01-14 at 12.55.44.png
 
Reverb kost je 10% ongeveer als verkoper. En vaak aanvaarden ze b lager bod. Maar als je online zoekt vind je regelmatig dezelfde bak en verkoper elders te koop… aan n lagere prijs. Nadeel is dat je dan niet de reverb bescherming geniet. Ik ken side dealers die opgelicht zijn!
 
In mijn geval was de aanbieding op Reverb dezelfde persoon als op MP. Wel een goeie reality check.. ik heb het na mijn bod te hebben verwijderd niet meer gevolgd maar stond toen ik mijn bod deed al een tijd op het hoogste bod.. wat 650 was, als ik het me goed herinner.. Dan zit er iets teveel ruimte tussen vraagprijs en biedingen..
Prijs was wel inclusief verzenden op Reverb maar ik snap niet dat zo'n verkoper revereert aan Reverb in de conversatie en ik bij zoeken zijn gitaar tegen kom. Op zo'n moment heb ik al niet eens meer zin in onderhandelen.. geen energie meer insteken.. of GAS eigenlijk.. hehe..
 
Tsja.. hoofdprijs x3 Korg Ps-3300


En nu? Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken nu de reissue komt.

Daarnaast zijn er rumours dat moog ook met paar klappers komt maar is speculatie.

IMG_4281.jpeg
 
Daarnaast zijn er rumours dat moog ook met paar klappers komt maar is speculatie.
tja de memorymoog hadden ze al lang kunnen re-issuen, dan hadden ze de boel ook niet moeten verkopen ... moog source zou ook leuk zijn
 
Op 2dehands.be staat een Jupiter 8 te koop voor 18000 euro.
Let wel op.In het Engels geschreven en 0 dagen actief op 2dehands.Verdacht?
 
Op 2dehands.be staat een Jupiter 8 te koop voor 18000 euro.
Let wel op.In het Engels geschreven en 0 dagen actief op 2dehands.Verdacht?

Is denk ik van johnnygreengiantstudio , een fils a papa met een mega studio ... Ziet er vanachter niet mint uit vandaar de prijs. Ja het lijkt of iedereen weer zn oude meuk aan het wegdoen is ... wat er op 2dehands staat van vintage lexicons etc . is niet normaal ... en dan nog een paar vlakbij :{ ... pffff

We are selling this instrument because we feel that it is more like a museum piece and almost no musicians are using it in our studio.

hehe
 
Misschien tijd voor een prijsverlaging?

Blijft tuurlijk een beetje wat de gek er voor geeft. :)

Mij kon ie niet bekoren de Jupiter8. Iets wat braaf/steriel/middle of the road klinkend. (Lang gehad, maar is nooit in een nummer beland raar genoeg)

(Smaak ding heh mensen, wil niemand tegen zijn/haar/het schenen schoppen)
 
Blijft tuurlijk een beetje wat de gek er voor geeft. :)

Mij kon ie niet bekoren de Jupiter8. Iets wat braaf/steriel/middle of the road klinkend. (Lang gehad, maar is nooit in een nummer beland raar genoeg)

(Smaak ding heh mensen, wil niemand tegen zijn/haar/het schenen schoppen)
Ik doelde meer op het tarief van €100 p/dag. ;)

Ben zelf nog steeds aan het zoeken naar een plug-in alternatief.. bepaalde instellingen zijn nog steeds ongeëvenaard.. toch verschillend van een digitaal geëmuleerd filter.
Heb dit ooit eens op YT gedeeld.. daar werd door een iemand zelfs aangegeven dat iemand de voorkeur voor de plug-in had. Ik bedoel maar, er is zeker verschil.. :D
Hier zat de TAL versie, een Roland Cloud versie en de Harware versie in. Ik zeg verder niks.. maar ik hou van die sound.. :engel:
Heb ook de laatste Arturia versie.. het lijkt er best wel op maar sommige settings ook weer niet.
 
De juup8 op I want to break free klinkt wel heeeel lekker, al vermoed ik dat daar ook een lovely compressortje aan te pas is gekomen.

18k is voor mij wat veel opleg voor wat hij brengt tov een Juno 60, en ik weet niet of het als financiële investering nu nog slim is.
 
Los van het feit dat de juup natuurlijk dik klinkt, wat zijn die Queen nummers toch lekker moddervet opgenomen zonder dat de mix helemaal vaag dicht zit.
 
Back
Top