Vintage prijzen aan het zakken.

Zelfs bij turnlab en ocsi al gezakt. Espen had m dik gehypet en nu is de trend voorbij
 
Eerst even een S1/2/3000 in huis halen (wat je op dat moment ook al goedkoop kan vinden) en kijken of de workflow wat voor je is kan ook altijd.
 
Misschien een "de helft van Marktplaats" policy voor waardevol spul? Want als je echt niet weet dat hij gezocht is, vraag je 50.
 
Dat envelopes snel genoeg moeten zijn voor dat soort geluiden snap ik (en volgens mij kunnen de meeste synths dat ook gewoon prima), maar het wordt soms als een soort heilige graal gepresenteerd dat me (ook na deze uitleg) volkomen ontgaat. Of is het iets dat bij oude synths vaak problematisch was?
Goede VCA en ADSR maken wel het verschil tussen een Behringer 2600 en een echte Arp2600 snap je. Of een SH101 en een MS101 (Ff los van het filter/osc/timing gedeelte). Het heeft gewoon een effect op het geluid en de kwaliteit ervan. Ik vergelijk t altijd een beetje met een pre-amps kwa gevoel. Zelfs een hele cleane pre-amp klinkt beter dan gewoon digitaal in je DAW het geluid harder zetten. Niet tastbaar maat wel verschillend. Lastig te omschrijven.. maar dat merk ik nu ook wel met oude synths. Die envelopes en VCA combi's maken gewoon het verschil in t geluid, zelfs als je die hele filter bypassed.
 
Tegenwoordig vragen ze bij de kringloop €130 voor een vierdehands kinderzitje dus dat is wel speciaal.


e3e76c77ff05a4f53a2158c4405a142f.png


Met de kanttekening dat ik daar het onderstaande setje (inclusief frontjes in goede staat) voor 10 euro heb kunnen kopen.. maar voor de rest zijn de prijzen daar ook de pan uit gestegen..

canton-plus-c-canton-plus-slika-186936726.jpg
 
Goede VCA en ADSR maken wel het verschil tussen een Behringer 2600 en een echte Arp2600 snap je. Of een SH101 en een MS101 (Ff los van het filter/osc/timing gedeelte). Het heeft gewoon een effect op het geluid en de kwaliteit ervan. Ik vergelijk t altijd een beetje met een pre-amps kwa gevoel. Zelfs een hele cleane pre-amp klinkt beter dan gewoon digitaal in je DAW het geluid harder zetten. Niet tastbaar maat wel verschillend. Lastig te omschrijven.. maar dat merk ik nu ook wel met oude synths. Die envelopes en VCA combi's maken gewoon het verschil in t geluid, zelfs als je die hele filter bypassed.
Ik noem het articulatie als dat any sense maakt..
 
Goede VCA en ADSR maken wel het verschil tussen een Behringer 2600 en een echte Arp2600 snap je. Of een SH101 en een MS101 (Ff los van het filter/osc/timing gedeelte). Het heeft gewoon een effect op het geluid en de kwaliteit ervan. Ik vergelijk t altijd een beetje met een pre-amps kwa gevoel. Zelfs een hele cleane pre-amp klinkt beter dan gewoon digitaal in je DAW het geluid harder zetten. Niet tastbaar maat wel verschillend. Lastig te omschrijven.. maar dat merk ik nu ook wel met oude synths. Die envelopes en VCA combi's maken gewoon het verschil in t geluid, zelfs als je die hele filter bypassed.
Ja ok, maar dan heb je het over curve/gedrag/karakter. Dat snap ik wel. Ik bedoel meer die focus puur op snelheid.
 
Ja ok, maar dan heb je het over curve/gedrag/karakter. Dat snap ik wel. Ik bedoel meer die focus puur op snelheid.
Naja om maar bij t voorbeeld te blijven. Die Behringer 2600 kon dus geen korte snappy envelopes op de ADSR en toen hebben ze halsoverkop nog maar een tweede versie (gray meanie) uitgebracht omdat die eerste gewoon aantal van die klassieke 2600 geluiden helemaal niet kon maken.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Mijn Behringer Pro One..is vrij ok maar de envelope daar is toch anders en daardoor kan ik niet alle sounds maken.
Er is een firmware update gekomen want de envelopes zijn digitaal op de OG zitten 2 CEM3310's analoge enelops..
Die update heeft de curve van de attack sectie aangepast maar goed de dac heeft gewoon een lage resolutie want het blijft een benadering.

De curve en range is dus maar een slappe benadering. Dat maakt dat bepaalde sounds er niet goed uitkomen.
 
Mijn Behringer Pro One..is vrij ok maar de envelope daar is toch anders en daardoor kan ik niet alle sounds maken.
Er is een firmware update gekomen want de envelopes zijn digitaal op de OG zitten 2 CEM3310's analoge enelops..
Die update heeft de curve van de attack sectie aangepast maar goed de dac heeft gewoon een lage resolutie want het blijft een benadering.

De curve en range is dus maar een slappe benadering. Dat maakt dat bepaalde sounds er niet goed uitkomen.
Ik vind UHE Pro 1 dus een betere Pro clone dan de Pro 1 van Behringer, de UHE versie is nauwelijks te onderscheiden van de OG qua sound.
 
Die heb ik ook.
Maar ik hoor wel duidelijk dat het een plugin is. Klinkt wel goed verder.
Heb ook wel eens sounds na proberen te maken van de uhe op de bh. Klinkt helemaal anders. Komen toch leuke dingen uit.

De Behringer Pro One is goed maar niet geweldig.
Dikke bassen en Leads geen probleem.
Magisch glinsterende filter Torrie...nee helaas.
De Pioneer AS1 doet het dan beter als Pro One.


Maar goed heb onlangs een sticker/knop set gekocht dus houd hem nog wel ff.
Maar zou hij gejat worden lig er niet om malen
 
Yamaha sy-20 ja die vind ik dan wel grappig.. betaalbaar, obscuur (althans voor mij) 18% pricedrop..staat in nl

IMG_4223.jpeg

 
Yamaha sy-20 ja die vind ik dan wel grappig.. betaalbaar, obscuur (althans voor mij) 18% pricedrop..staat in nl

Maar hoe realistisch is die prijs? Op Reverb zijn de prijzen toch meestal overdreven hoog?
 
Nou hij staat al 3 jaar te koop ook.
Verder geen idee wat normale prijs zou zijn voor deze. 75 watchers.

Reverb vraagt best veel commissie.
Maar ik vind alles 50% te duur 😂

Oh ja laat al maar weer zitten. Ondanks de specs zit er zelfs geen cv/gate op. Zag op de foto's wel in of outputs.. nou ja voor de echte virtuoos toetsenist dus.
Daarnaast ook recent voor onder de 1000,- verkocht zie ik nu..
 
Laatst gewijzigd:
Cv/gate is niet erg bruikbaar op een ensemble (OK gate in/out wellicht). Reverb prijs is ook weer niet zoo raar, gezien alle afdrachten. Voor niks gaat slleen de zon op, voor weinig moet je op Uli wachten.
 
Nou ja de vintage odd balls vind ik dan wel interessant..
Maar zal misschien wel lastiger zijn ivm onderhoudt..
 
Het wil nog weleens lonen om buiten Reverb om te kopen als je in de gelegenheid bent lokaal af te halen. Sommige verkopers willen dan wel extra korting geven omdat ze de Reverb en Paypal afdrachten niet hoeven te doen. Dat heb ik o.a. weleens gedaan met een gitaar die ik daarna voor 10% minder kon kopen door gewoon naar de verkoper te gaan en ter plekke af te rekenen.
 
Ik heb dit ook eens gehad dat de verkoper vroeg zullen we buitenom reverb een deal maken.. Tsja ik heb toen maar wat meer geboden.. Bij afhalen zou ik wel doen.
Zou reverb dit checken als mensen dit in de chat vragen?
 
Back
Top