Ostwind (the full track)

axa

Sample free musician
Lid sinds
11 december 2007
Berichten
230
Locatie
Hoek van Holland


Een dystopische, post-apocalyptische en donkere soundtrack.
Synthesizer en echte basgitaar muziek met elementen van
Hans Zimmer en Roger Waters
 
Hola Axa ,

Mooie track :okdan: Al word ik er wel triest van dat het zomaar kan gebeuren!

Groeten van Andreos:)
 
  • Duimpje
Duimpjes: axa
Leuke track, maar ik vind hem wat ieltjes klinken. Ik werk met mijn ringtones standaard met een highpass filter op de master. Zo klinkt het een beetje.
 
  • Duimpje
Duimpjes: axa
Knap. Meeslepend en doordringend.

De stem iets meer galm meegeven? IJler maken?
 
  • Duimpje
Duimpjes: axa
Tof, vooral de akkoordprogressies en melodieën. Toch nog een paar puntjes (niet gespeend van subjectiviteit verder :P):

- De piano vind ik qua klank niet enorm overtuigend, een beetje dof of goedkoop ofzo.
- De zang middenin het nummer en de sirene zouden beide wel wat zachter mogen met misschien wat meer galm, dan overheersen ze wat minder zonder dat de sfeer echt anders wordt.
- De meeste winst valt in de drums te behalen. Ik kan het niet helemaal onder woorden brengen maar de snare leeft gewoon niet echt.

En het is een 'full track' maar het voelt alsof halverwege het volume weggedraaid wordt (?).

Maar qua sfeer etc. zeker fijn luistermateriaal. Ik denk wel dat er nog wat meer uit te halen is.
 
Die komt er plotseling in zo na die stem. Ben het eens met Stupide over de piano, die klinkt iets goedkoop. Bass zou een tikje zachter mogen. De dingen die je met je stem doet zijn echt tof, wellicht een dikke galm er over om het nog vetter te maken. Je arpje zou ook iets duurder (tegenovergestelde van goedkoop) mogen. Heb het idee dat de track een beetje alle kanten opspringt door de mix. Lijkt voor mij alsof er teveel geluiden aan de voorgrond willen staan wat het moeilijk maakt om goed te kunnen luisteren en zo te genieten van je track.
 
Binnenkort heb ik nieuwe microfoons voor mijn drumstel zodat er wat meer dynamiek in de opnames komt. Kwa mixen heb ik nog veel te leren denk ik. :)
 
Wel gave track.
Als je om feedback vraagt: Ik mis een beetje een rustpuntje en wat variatie qua drums, zodat je er later weer vol in kunt gaan.
Mix vind ik eigenlijk best ok, lekkere akkoord progressie ook.
Maar mijn vraag: hoe heb je die clip gemaakt? Zelf?
 
Wel gave track.
Als je om feedback vraagt: Ik mis een beetje een rustpuntje en wat variatie qua drums, zodat je er later weer vol in kunt gaan.
Mix vind ik eigenlijk best ok, lekkere akkoord progressie ook.
Maar mijn vraag: hoe heb je die clip gemaakt? Zelf?
Ja in Principe doe ik alles zelf. Ik maak wel gebruik van bestaande footage. Anders zou alles wel heel lang duren.
 
Mooi nummer zeker.
gave fretloze bass sound.
goede opnamen. :okdan:

Maar die clip is ook heel apocalyptisch mooi.
 
  • Duimpje
Duimpjes: axa
Back
Top