Ableton Push 3

zou ik zeker doen, het viel mij pas gisteren of vandaag op, de packs pagina, waarom kwam ik daar? weet niet meer... dat ze nu 'included with Push 3' erbij zetten, de meeste behalve dat Choir zitten al bij Suite.
en ik had eerder gereageerd dat het vreemd was, want ik had ergens gelezen dat je die erbij zou krijgen, maar kon dat niet terugvinden.
Ik had Ableton gemaild over dat Expressive Choir pack (met mijn ordernummers van de pack en Push 3 erbij) en ik heb zojuist een refund ontvangen. Supernetjes dus.
 
Conclusie:
Dit is het eerste draagbare apparaat waarbij ik niet echt iets mis. Ik heb zo'n beetje alles gehad wat er maar te koop is en er is altijd wel een punt waarop ik afhaak. De meeste bakken werken puur loopbased met een beperkt aantal bars. Daar kan je dan met songmode of chaining wel wat op vinden, maar dat voelt voor mij als veel gedoe. Ze zijn meestal heel goed in een bepaald aspect (drums, samples, synths, etc..), maar nooit goed in alles. De Force vond ik erg onstabiel qua timing en voelde wat gedateerd. De Maschine plus was een mooie kanshebber, maar ik vond het toch een gemis dat ik maar een klein deel van de synths kon gebruiken ten opzichte van de Mac versie. De OP-1 en OP-Z zijn niet voor mij. Heel leuk en compact, maar op de een of andere manier kwam er geen klik. De Push 3 standalone is echt anders. Hij is heel goed en expressief bespeelbaar en alle synhts en effecten zijn voorhanden. Het werkt makkelijk, snel en ongeremd. Verwacht echter niet dezelfde ervaring als de DAW versie, want dan valt het (nog) tegen. Ik denk ook niet dat je dat moet willen, blijf dan gewoon op de DAW werken. Voor mensen die een sch&$t-hekel hebben aan DAW's of mensen die onderweg ook lekker willen kunnen produceren is dit naar mijn bescheiden mening het meest succesvolle product tot nu toe. Ik ben er in ieder geval nu al heel enthousiast van geworden en ik verwacht dat het nog een heel stuk beter gaat worden met updates. Alleen die prijs. Ik begrijp dat dit voor velen een struikelblok is, maar als ik kijk naar de functies en mogelijkheden, dan vind ik het de prijs wel waard. Zeker als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de OP-1, die prijs is gewoon absurd.
Grappig toch hoe de ervaringen zo kunnen verschillen. Ik ben ook groot liefhebber van de standalone (portable) groovebox, maar die Push 3 Standalone van mij is alweer retour afzender, nadat ik anderhalve week op reactie/instructies van support heb mogen wachten (leuk zo die 30 dagen proberen..)

Bij de eerste keer opstarten gelijk een project crash, meerdere keren factory reset uitgevoerd, verbinding WiFi valt om de haverklap weg. Pads die ineens niet meer reageren bij wat klooien aan simpler/sampler patches. Zware latency bij het samplen van een extern loopje die na het samplen niet recht te knippen lijkt..

Nee hoor..In de tijd dat ik me aan dit beta ding van zo’n slordige €2300 (inclusief suite) heb geërgerd had ik al een heel album geproduceerd op de OP-1 Field.

Misschien had ik een maandagochtend gevalletje te pakken en zal het na een aantal firmware updates wel gezellig worden, maar van de standalone ervaring was ik in ieder niet onder de indruk.
 
Misschien had ik een maandagochtend gevalletje te pakken en zal het na een aantal firmware updates wel gezellig worden, maar van de standalone ervaring was ik in ieder niet onder de indruk.
Ik denk het wel, want bij mij werkt het eigenlijk best goed. Wel een enkele crash gehad, maar die zijn in de tussentijd op 1 hand te tellen.
Had je wel direct de update gedaan? Er zijn inmiddels al 2 (misschien nog wel meer) updates uitgebracht.
Maar goed, hij is al retour zei je.
 
Grappig toch hoe de ervaringen zo kunnen verschillen. Ik ben ook groot liefhebber van de standalone (portable) groovebox, maar die Push 3 Standalone van mij is alweer retour afzender, nadat ik anderhalve week op reactie/instructies van support heb mogen wachten (leuk zo die 30 dagen proberen..)

Bij de eerste keer opstarten gelijk een project crash, meerdere keren factory reset uitgevoerd, verbinding WiFi valt om de haverklap weg. Pads die ineens niet meer reageren bij wat klooien aan simpler/sampler patches. Zware latency bij het samplen van een extern loopje die na het samplen niet recht te knippen lijkt..

Nee hoor..In de tijd dat ik me aan dit beta ding van zo’n slordige €2300 (inclusief suite) heb geërgerd had ik al een heel album geproduceerd op de OP-1 Field.

Misschien had ik een maandagochtend gevalletje te pakken en zal het na een aantal firmware updates wel gezellig worden, maar van de standalone ervaring was ik in ieder niet onder de indruk.
Ik heb inmiddels ook een hele reeks crashes gehad nadat ik via Wifi ging werken op mijn DAW. Ik wilde even testen hoe het werkte als ik in de DAW wat verder werkte aan een track (audio clips opnemen en wat mixen en masteren hier en daar). Toen ik de track terug had gekopieerd en op de Push 3 ging afspelen crashte hij om de twee minuten of zo. Ik heb wat zaken uitgezet (wellicht CPU overload, want die kan je helaas nog niet zien), maar het bleef een drama. Toen maar even de DAW afgesloten en voila, stabiel. Het lijkt er dus op dat een wifi verbinding met de DAW roet in het eten gooit. Daar zit wellicht iets in, want bij een verbinding is hij continue aan het pollen en updaten wat er op de Push 3 staat. Ik moet ook wel toegeven dat de Wifi in mijn studio niet zo best is. Ook jammer dat de verbinding niet gewoon via USB kan, maar dat komt vast nog wel. Ik heb nog niet heel veel meer kunnen testen, dus het kan zijn dat ik te snel conclusies trek, maar vooralsnog lijkt de verbinding een grote boosdoener. Als dat zo is, dan is dat voor mij geen groot probleem op dit moment.
 
Ik denk het wel, want bij mij werkt het eigenlijk best goed. Wel een enkele crash gehad, maar die zijn in de tussentijd op 1 hand te tellen.
Had je wel direct de update gedaan? Er zijn inmiddels al 2 (misschien nog wel meer) updates uitgebracht.
Maar goed, hij is al retour zei je.
Ik had de Push van alle beschikbare updates voorzien, maar dat mocht helaas bij mij niet baten. Wellicht was de WiFi in combinatie met de DAW de grote boosdoener, maar kreeg bijvoorbeeld de Push via usb midi ook met geen mogelijkheid als slave ingesteld.. althans het instellen werkt alleen de Push reageerde niet als usb midi slave.

Enfin, wellicht was ik juist te snel met mijn conclusie en wil ik maar niet wennen aan het feit dat je als beta tester fungeert bij een nieuwe release.. ik heb tenslotte exact hetzelfde meegemaakt met de MPC Live, Digitakt, Maschine Plus.. Ik probeer het wellicht over een jaar weer ;)
 
vandaag de vervanging ontvangen, en deze Push 3 lijkt op alle vlakken perfekt te werken.

vandaag was er ook een update, die wat problemen aanpakte van de Push 3, en nog wat andere zaken. volgens mij zijn ze nog flink bezig.

ik heb ook nu pas een support ticket gemaakt, waarom ik de Expressive Choir niet heb, in mijn account, want included with Push 3.

het is duidelik dat ik de Push 3 zal houden, want anders geen vervanging gevraagd...

ondanks het bedrag, maar ik dek het af met het verkopen (2 zijn er al verkocht) van een aantal controllers, is deze controller wel erg fijn.

de MPE, al gemeld, werkt erg goed voor zo'n surface. zeer gevoelig.

dat je nu ook noten echt goed kunt editten, is zeer fijn, gaat sneller, om een clip werkbaar te krijgen. volgens mij ook al gemeld.

nou ja, eindelik rust. in de studio. nu ik zelf nog rust....
 
(wat ik vergeten was dat je moet reaktiveren, de licenties moeten gekoppeld worden, i.e. ingevoegd worden in live zelf, voor de Expressive Choir... en de andere packs die bij Push 3 horen...)

vraagje;

het bespelen van de MPE surface gaat goed, pressure, slide en pitchbend.

alleen velocity.... en dan bedoel de eerste aanslag, de first strike, niet altijd maar wel vaak, wanneer ook velocity belangrijk is of als modulatie gekoppeld is aan een destination....
dan wil je niet dat de pressure en velocity ongeveer dezelfde waarden hebben.

maar dat velocity, de eerste aanslag in kracht volgt, en daarna pas pressure zijn kans krijgt. een lichte pressure is meestal niet te vermijden, op mijn Seabords lukt het stabiel.

op de Push 3, merk ik dat ik inderdaad het zo kan bespelen, velocity daarna pressure, maar nog instabiel.

dit kan natuurlik nog gewenning zijn en heb nog niet veel geoefend.

de vraag is: hoe ervaren jullie dat? lukt het jullie?
 
(wat ik vergeten was dat je moet reaktiveren, de licenties moeten gekoppeld worden, i.e. ingevoegd worden in live zelf, voor de Expressive Choir... en de andere packs die bij Push 3 horen...)

vraagje;

het bespelen van de MPE surface gaat goed, pressure, slide en pitchbend.

alleen velocity.... en dan bedoel de eerste aanslag, de first strike, niet altijd maar wel vaak, wanneer ook velocity belangrijk is of als modulatie gekoppeld is aan een destination....
dan wil je niet dat de pressure en velocity ongeveer dezelfde waarden hebben.

maar dat velocity, de eerste aanslag in kracht volgt, en daarna pas pressure zijn kans krijgt. een lichte pressure is meestal niet te vermijden, op mijn Seabords lukt het stabiel.

op de Push 3, merk ik dat ik inderdaad het zo kan bespelen, velocity daarna pressure, maar nog instabiel.

dit kan natuurlik nog gewenning zijn en heb nog niet veel geoefend.

de vraag is: hoe ervaren jullie dat? lukt het jullie?
Volgens mij kun je de pressure delay (oid) instellen, misschien iets hoger zetten?
 
Nee smoothing is wat anders. Ik weet het niet zeker, heb zelf geen Push 3, maar ik meende zoiets in een yt filmpje voorbij te hebben zien komen.
 
Nee smoothing is wat anders. Ik weet het niet zeker, heb zelf geen Push 3, maar ik meende zoiets in een yt filmpje voorbij te hebben zien komen.

ok, ik heb MPE Control, waar het dan in zit, denk ik, beter bekijken.

het kan ook zijn; een kwestie van oefening én verbeteren van de firmware. dus dat het van 2 kanten komt.

goed in de tussentijd kan ik genoeg. dus....

dank! voor je antwoord!
 
Da's inderdaad iets in MPE control, niet de hardware. Deels jammer, maar ook fijn om zoiets per instrument aan te kunnen passen
 
Hebben jullie al geluk met de pre-order? Ik heb 8 juni de pre-order geplaatst voor de controller, maar helaas nog geen geluk. Ik zie de levertijd ondertussen toenemen en de standalone is wel beschikbaar,
 
Hebben jullie al geluk met de pre-order? Ik heb 8 juni de pre-order geplaatst voor de controller, maar helaas nog geen geluk. Ik zie de levertijd ondertussen toenemen en de standalone is wel beschikbaar,

8 juni? geen tikfout, wanneer niet, dan duurt het inderdaad lang.. maar hoe eerder de pre-order, moet je de tijd ongeveer aannemen op het tijdstip dat je de pre-order deed.
ik zie ook wel berichten dat sommige orders, niet goed worden afgehandeld. het is natuurlijk zeer druk.

mijn pre-order was de datum 25 mei, en 3 juni werd ie verzonden.... (op de dag dat ik de betaal aanvraag kreeg).

het kan nog al wisselen.

support mailen, kan wellicht helpen...

Intel zou gaan stoppen met de NUC

de NUC is meer een soort van 'afspraak', form factor, etc. en zoals @Manic al aangaf, asus, en ook asrock (is dat nog een onderdeel van asus) nemen het over, of meerdere zelfs, waarschijnlik.
ik denk niet dat een probleem zal worden, maar het zou fijn zijn wanneer Ableton daar zelf informatie over zou geven, misschien zijn ze zelf overvallen.. of niet.. het is niet zo dat Intel het gelijk loslaat, ze gewoon zelf niet meer maakt.

goed ik heb alleen de controller, een standalone zal ik er nooit van maken.

maar toch, volg ik het.
 
Hebben jullie al geluk met de pre-order? Ik heb 8 juni de pre-order geplaatst voor de controller, maar helaas nog geen geluk. Ik zie de levertijd ondertussen toenemen en de standalone is wel beschikbaar,
Ze zijn inmiddels weer op voorraad. Check je pre-order status op de site. Stuur anders een support ticket. Heeft bij mij ook geholpen. Ze hebben wat problemen gehad met het uitsturen van de betaalopdrachten en ook met shipping labels. De vraag zal best groot zijn geweest.
 
Poeh, net antwoord van support. Ze verwachten eind Augustus mijn pre-order betaallink te kunnen sturen. Dat is dus bijna 3 maanden wachten.
Dat stond er niet toen ik de preorder plaatste.
 
Back
Top