Czochralski cells

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.062
Locatie
Apeldoorn
Veel knoppen, patchpoints en 5 joystiks; Czochralski cells uit Polen.
Czochralski cells is een 6 / 7 voice configurable complex drum electronic instrument.

Een lekker experimenteel apparaat, echt iets voor diegenen die die op zoek zijn naar happy accidents.
Ik lees op de website niets over een prijs maar je kan een mail sturen om te vragen of ze iets aan stock hebben; Czochralski cells



 
Ben wel geïnteresseerd. Ook naar de prijs; of het ding in Nederland te koop is; en of je het aan Eurorack kunt koppelen.
 
Hmm, dit ziet er wel erg onoverzichtelijk/oncontroleerbaar uit allemaal en de demo's klinken ongeveer als alle redenen waarom ik bij voorkeur wegblijf bij "DAWless/moduar jams" :D Ziet er wel vet uit.

Zie dat de demo's een half jaar oud zijn, maar er is nergens iets te vinden over prijs of beschikbaarheid.
 
Als dat ding betaalbaar is en aan Eurorack gekoppeld kan worden heb je daarmee dan wel de equivalent van een hele lading extra modules ter beschikking.
 
Als dat ding betaalbaar is en aan Eurorack gekoppeld kan worden heb je daarmee dan wel de equivalent van een hele lading extra modules ter beschikking.
Lijken me banaanconnectors, dus je zult sowieso een format jumbler nodig hebben om naar Euro connectors te kunnen gaan. En zoiets kan haast niet goedkoop zijn, lijkt me een aardige klus om in elkaar te zetten.
 
Ik vind dit wel heel tof, kan zo in het Buchla, Serge, VCS Synthi, NLC en Soma, Makenoise paradime.
Dat gaat om controlled Chaos,,,niet random,,maar chaos.
Vind wel dat ding veel te digitaal klinken.
En waarom dit ding ipv van een andere modular die je wel overzichtelijk kan indelen?
De percussie van een vactrol bassed LPG in een buchla trekt me dan meer aan.

Er zijn idd maar weinig artiesten die dit weten te combineren met een bepaalde mate van toegankelijkheid.
Laat staan met conventionele intrumenten.
Maar dat lijkt me juist zo tof.

Edit: sh!t @SmartBits is hier en ik was Makenoise vergeten.
 
Geen info over prijs en beschikbaarheid, kan zijn dat het op bestelling is? En dan gaat het vermoedelijk een aardige duit kosten.
 
Als dat ding betaalbaar is en aan Eurorack gekoppeld kan worden heb je daarmee dan wel de equivalent van een hele lading extra modules ter beschikking.
Ik denk zomaar dat het een behoorlijk prijzig ding zal zijn, daarnaast vind ik de layout nu niet bepaald uitnodigend als 'utility' bak. Het lijkt wel alsof iemand zijn kralendoos om heeft laten vallen.
 
Als het in de vele honderden zo niet duizenden euro's gaat lopen is het voor mij niet meer te doen. Maar er zal inderdaad veel werk in gaan zitten om zoiets te bouwen.
 
Banaan connectoren zijn alleen voor de Elite, Minijacks voor de laag opgeleide massa, krokodillen bekjes voor hipsters 1/4 jacks voor de midden mode en jumper kabels voor de paupers.

Titled after Polish Chemist Jan Czochralski & the Czochralski process, ( a method of crystal growth used to obtain single crystals and silicon for semiconductors ), Czochralski cells aims to assist in the extraction of complex polyrhythm, timbre and spectra.
De layout lijkt random maar als je je er een beetje in verdiept dan is iedere vorm op het paneel een cell die weer wat anders doet. Dus helemaal niet zo random.
Lijkt me juist meer op Buchla gericht dus de prijs gaat heel duur, euro, geld zijn.

Wel chill dat je crystal meth kan maken met dit ding. Wel een witte jas + mondkap + bril op.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Wel tof, al die leuke iinovatieve dingen die uit het oosten komen de laatste tijd ... deze lui, Erica Synths, Soma en zo zijn er nog wel een paar. De Amerikanen en Japanners lijken vooral druk oude glorie nieuw leven in te blazen.
 
Van de grote is Korg wel innovatief en durft dingen.
Wat je dan ziet is dat dat dan producten vaak niet of laat word begrepen.
Zo is de Prologue nu erg populair aan het worden maar ja die is niet meer te koop.
Die SDK is heel innovatief.
Maar Roland, Sequential, Moog...niet zo erg

Maar goed ik ben ook blij met juist uber simpele apparaten zoals bv de Prophet 6.
Maar de modulair wereld en DIY is wel waar het innovatieve/experimentele en progressieve apparaten kunnen worden gevonden.
 
Eerst zat ik te luisteren en hoorde alleen maar “random” geluiden.
Maar dat is niet het geval hier, luister maar wat dieper.
De patronen ontwikkelen zich elke keer als ze opnieuw gelooped worden.
En elke keer is het ietsje anders, het lijkt op een fractal.

Dit is meer Serge achtig ipv euro.
 
Het zal even werken zijn in het begin maar dan kan het best lekker klinken uiteindelijk.
Als we de maker moeten geloven dan is deze patch nog redelijk tam voor wat dat ding kan doen;


 
Dit is wel heel erg cool en klinkt erg lekker.
Niet echt muziek om naar te luisteren maar als maker is het wel een lekkere space die je dan wanneer je zin heb wat kunt sturen.
Precies dat vind ik leuk aan generatief.

Maar ja ik hoef er niet zo een gigantische bak bij.
Ga wel lekker op youtube naar patches luisteren.

Voor wat ik gehoord en gezien heb is de Pulsar beter / breeder inzetbaar. ook in muziekale context, drums, swing, scapes.
De patterns uit dit ding zijn wel tof.
 
Ik zag op ModWiggler een post over de prijs:
B471A14E-CFE1-4400-AE4E-9C8F634A9C3D.jpeg
 
Back
Top