Willem Twee Toonzaal - Electronisch Café / ModLab

Willem Twee Toonzaal - Electronisch Café / ModLab
Geplaatst door ishi
WillemTwee, Toonzaal, 's-Hertogenbosch
Donderdag, 18 mei, 2023 - 19:30
Tot: Vrijdag, 19 mei, 2023 - 0:00
(---)
Categorieën

Aankomende data
Alle tijden worden weergegeven voor tijdzone: Europe/Amsterdam

Dit event is afgelopen

ishi

Administrator
Staff member
Lid sinds
16 december 2017
Berichten
2.662
Locatie
Utrecht
De 'net-niet-laatste' donderdag van de maand vindt er het elektrisch cafe plaats. De ontmoetings- en makers plek voor DIY artiesten, knutselaars, muzikanten, DJ’s en nieuwsgierigen.

Er kan gerepareerd, gebouwd en geëxperimenteerd. In de zaal vindt er iedere editie een workshop plaats voor verschillende niveaus. Zo kun je zelf een synth in elkaar solderen, leren en werken met modulaire synthesizers.

De muziek zal worden verzorgd door een afwisselende DJ-host, maar je kunt je aanmelding en ook zelf dj-en (aanmelden voor 19:30 bij de bar).

Entree is gratis, deelname aan de workshop kost €5,- (max. 10 deelnemers).

Voor deze editie verzorgt Mark van de Heuvel een cassette en cassette loop workshop. Je leert deze avond je eigen cassette loop maken en aanvullende technieken voor het manipuleren van de cassette tot muziekinstrument. Na afloop van de workshop wordt er met het gemaakte materiaal een presentatie gegeven materiaal in de foyer van de Toonzaal.
Je zelf gemaakte cassette loop mag je na afloop mee naar huis nemen.

Programma:
19:30 -22:00: Solderen + DJ cafe (in de foyer) & workshop (in de zaal)
22:00-23:00: Presentatie workshop & openpodium/ jam avond
23:00-00:00: Na borrel met DJ

Aanvulling van Hans Kulk:

  • er is een cassette tape workshop + jam met Mark van de Heuvel
  • een open DJ booth
  • er zijn enkele (Behringer) Arp 2600 Gray Meanies om mee te fruebeln (één met een originele ARP 3620 keyboard controller)
  • Pilsjes
  • 2 nieuwe soldeerbouten van de studios; een gave scope. (Test t maar even)
  • Korte bezichtiging van de studios voor wie het nog niet kent;
  • chips en tosti’s
  • laat jouw nieuwste DIY project zien en horen. Gesprekken over die projecten die zijn blijven liggen en waar we nu eindelijk eens aan gaan beginnen! Technisch netwerken is hier helemaal mogelijk!

En vergeet niet die gesprekken waar je elkaar in geuren en kleuren verteld over die ene ongelofelijk inspirerende belevenis waardoor je zei: JA, ik ga iets maken. Laat alles gewoon vallen en ga voor de ontspanning, Netflix/HBO etc kunnen best even zonder jou!! :-) Ga pannenkoeken 3-D printen! Klaverjassen mag ook :-)

Breng iedereen die je kent mee of in ieder geval op de hoogte!!! Tot donderdag :-)
Elektronisch cafe > De Vrijstaat!



 
Laatst gewijzigd:
Benieuwd. Als 18 mei al de laatste donderdag vd maand is, heb je erna korte week?
 
Wow tof, jammer dat ik niet in NL ben.
Wil wel een keer een studio huren daarzo voor een dagje ofzo.
Vooral die grand piano lijkt me een heel capabele synth :-)
 
Oh!!! Ik heb hier ZO zin in, maar is het nu morgen al, of echt de laatste donderdag?
 
Morgen!

Ik heb de tekst maar even aangepast want dat schept natuurlijk verwarring.. De tekst komt van de WillemTwee-website, dus ook even aan hen doorgegeven.
 
Laatst gewijzigd:
Ook nog een aanvulling van Hans Kulk bij het programma hierboven toegevoegd :mega:
 
Het algoritme voor de data is niet de laatste donderdag, maar telkens de derde donderdag :)
 
Telkens? Doen jullie het ook in Julie en Augustus?
Dan kan ik wellicht langs komen.
 
Normaal is er een zomerpauze in de WillemTwee.. maar ik zal het navragen. En anders mss een kleine synth-zomermeet ergens in het midden van het land? :eureka:
 
Dat zou wel leuk zijn.
Veel synth zal ik niet meebrengen.
Alleen een reis gitaar en een op1 of zoiets.
Kan eventueel voor in Den Haag navragen om iets van plek in de Pip te krijgen.
 
Back
Top