geen idee gitaar met veel synth.....

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.144
Locatie
HybriDe L!Fe
Dit is een bestaand nummer wat ik eigenlijk alleen akkoestisch speel.
wel in een andere key.
Nu heb ik 2 Music Thing Modular spring reverbs achter elkaar gezet en daar de gitaar door gehaald en dat klinkt best goed dacht ik zo.
Ben best fan van TL072/074 op amps. Die hebben een fijne distortion.

De track begon als 1,2,3,4 techno met geluiden die ik op de Matrix Brute icm met modular had gemaakt.
Das later veranderd.

Text is er al.

Hier de rauwe schets

 
Heel gaaf, met veel plezier naar geluisterd.
Ik heb wel het idee dat de gitaren, met name de akkoorden in het tweede gedeelte (distorted) een beetje te weinig eruit komen. Ik kan me voorstellen dat je dit dubbelt met een wat cleanere versie en dat mengt.
 
Hey thanks, ja ik had twee spring reverbs in serie gezet die heavy oversturen, feedback doen en ook nog eens reverb toevoegen.
De eerste gitaar is helemaal clean zo mijn pre in. Zit wel Camel crusher op met de "british clean" tone.


Bedoel je dat ze te vies zijn of juist teveel achterin de mix belanden?
Hier een iets ander versie. Beetje gemixt.
 
Er zitten leuke ideeen in vind ik maar wat mij betreft is de tegenstelling te groot.
Dat cleane intro luistert heel prettig maar vanaf 0.55 vind ik die akkoorden te heavy, te veel distorted in de mix.
Als het mijn track was dan koos ik in dat deel voor die akkoorden meer voor een wat cleane funky sound zodat het meer in balans is icm het intro, maar ieder z'n smaak natuurlijk.
 
Hey ja kan idd. Smaken verschillen. Dit is wel vrij brute distortion/feedback.
Ik speel zelden met distortion en kwam op dit toen ik de Music Thing springs ging oversturen.
Vind de sound juist erg cool. Beetje Artic Moneys achtig.

Cheers
 
Back
Top