Polyend Tracker Mini

Polyend Tracker mini - 699 USD


mini.jpg


Upgrades ten opzichte van de Polyend Tracker:
- interne accu
- kleiner formaat
- veel lager gewicht
- stereo samples
- 4x groter geheugen

Nadelen ten opzichte van Polyend Tracker
- kleiner scherm (5 inch ipv 7 inch)
- geen jogwheel
- geen keys
- prijs
 
Interessant apparaat. Ik heb zelf een "gewone" Polyend Tracker en zie op het eerste gezicht niet meteen de meerwaarde van de mini. Eerst maar eens de reviews afwachten.
Ik ergerde mij gruwelijk aan het gebrek aan stereo samples, wat nu met een ver-4-voudiging ramgeheugen nog makkelijker wordt om te gebruiken.
Dit had mij er al van kunnen weerhouden mijn Tracker door te verkopen, want ik vond het hele idee wel heel leuk als voormalig Fasttracker gebruiker.

Door die stereosample functie gemis heb ik uiteindelijk een Pioneer SP-16 gekocht, die heeft 256mb ram en 8gb interne opslag, plus de usb poort.
Misschien gooi ik er straks alsnog een tracker mini naast :D
 
Voor te bestellen aan €699. Verwachte verzending in juli.

Als ie hetzelfde kost als de tracker, zou er een tracker 2 komen met dezelfde specs (of beter) als de mini, maar dan een paar 100 €€€ duurder ???
 
Ik wacht ff een loopop review af en waarschijnlijk ~2 jaar tot die voor 350,- op marktplaats staat ;-) . Ben dankzij het portable tracking nieuws wel weer in mn oude handheld meuk gedoken en aan het spelen met oa littleGP tracker voor de PSP (LittleGPTracker PSP).
 
Iemand die hem al heeft? Staat nog steeds op de wishlist, zeker met een lange reis in het verschiet volgend jaar :)
 
Sorry, ik heb hem zelf maar gekocht :D ik hou jullie op de hoogte en stel maar vast een rijtje vragen die ik ga proberen te beantwoorden.
 
Hij staat ook nog op mij wishlist maar wacht de echte gebruikers reviews af. Ik zag wel dat het mogelijk is om een novation launchpad eraan te hangen zodat het in de studio ook goed bruikbaar is.
Tracker met midi controller
tof ! Ik heb de launchpad mini mk3
 
tof ! Ik heb de launchpad mini mk3
Misschien heb je nog een usb-midi host nodig maar op deze manier heb de je functionaliteit van de normale tracker.

Ik heb ook een filmpje gezien waar iemand er een faderfox usb controller eraan heeft gehangen waarmee je via draaiknoppen waarden in de tracker kan bedienen.

Voorbeeld met de og tracker:
Tracker met midi controller

Daar wil ik wel naar toe werken. Een launchpad eraan om knap noten in te spelen en een extra midi controller voor volume en effecten in performance mode. En voor onderweg kun je hem zo weer loskoppelen :)
 
stel maar vast een rijtje vragen die ik ga proberen te beantwoorden.

In elk geval je indruk van de bouwkwaliteit. Het lijkt mooi compact en licht, een regelrechte uitnodiging om 'm mee te nemen op reis. Het moet dan wel wat kunnen hebben.

Prijs is nog wel een dingetje. Ik zag de afgelopen tijd de "gewone" hier en daar voor 400 euro (een paar weken terug nog bij Midi Amsterdam), moeten ze ook maar 'ns met deze doen. :)
 
Hij is echt net binnen! Eerste indruk, prima bouwkwaliteit. Wel even anders om rubber dome druk knoppen te hebben ipv de mechanische switches op de normale tracker die ik een paar maanden heb gehad. Maar voelt goed aan 8/10. Het formaat is echt perfect voor handzaam gebruik. Zoals iemand in een review al aangaf, je legt deze niet neer zoals de 1e tracker maar houdt hem vast. Alle afstanden zijn prima voor mijn gemiddelde handen. Gewicht is licht te noemen. Het scherm is goed helder, ik ga hem wat dimmen ergens in de settings denk ik. Het eerste wat mij direct opviel is hoe zacht de behuizing aanvoelt. Ik vermoed een rubber coating, waar ik een hekel aan heb want dat kan heel erg gaan plakken na een paar jaar als je pech hebt. Dat is het grootste nadeel wat ik kan opnoemen nu, ook al heb ik er nog geen last van. Het voelt zelfs prettig aan. Je ziet wel vette vingerafdrukken makkelijk zitten. Al met al 1e indruk nodigt deze tracker mini mij veel meer uit om mee te spelen dan de 1e tracker. En dat staat nog los van de betere features zoals stereo sampling, accu, formaat, extra ram. De bijgeleverde soft case is ook een dikke prima. Goede padding, ruime stoot marge bij de hoeken.
 
Goeie berg aan accessoires. Dikke gevlochten usb a naar c kabel van 180 cm, powerbrick 5v 2.0a met 3 verschillende socket opzetstukken. 1x stereo male mini jack naar 2x female jack audio verloop. 1x mini jack naar midi kabel. Handige duidelijke plaatjes handleiding met de belangrijkste punten, een sticker en een backstage QR code voor linkjes en dergelijke registraties. Firmware staat nog op 1.0.0 dus zal hem maar even snel naar 1.7 gooien.
 

Attachments

  • 20231026_135314.jpg
    20231026_135314.jpg
    139,7 KB · Bekeken: 44
Laatst gewijzigd:
Vet! Klinkt goed, zit nog steeds in mijn achterhoofd. Vind alleen de prijs nog te hoog voor een gadget, want dat zou het uiteindelijk toch zijn voor mij persoonlijk. Wel een heel leuke gadget...
 
Dat is het grootste nadeel wat ik kan opnoemen nu
En de positie van de connectoren? Ik vind het nog steeds vreemd dat deze aan de voorkant/onderkant zitten ipv achter. Is dat niet hinderlijk bij gebruik en aansluiten?
 
Dit helpt niet echt met mijn GAS-syndroom maar ik ben blij om een (meer objectieve) gebruikersreview te lezen.
@Analogic Ik ben nog erg benieuwd naar jouw ervaringen ten aanzien van de workflow.
Is het priegelen om noten in te voeren of werkt dit evengoed vlot?

De prijs vind ik inderdaad ook stevig. Voor € 500 had ik waarschijnlijk al overstag gegaan.
Ik snap ook dat deze is ontwikkeld als handheld gameboy achtig ding, maar ik zal hem in de praktijk ook gaan gebruiken als midi sequencer.
Dan is wat Nap al aangaf de plaatsing van connectoren wellicht onhandig. Al kan ik ook gaan voor jack kabels met een 90 graden hoek zoals ik nu al mijn mijn Korg NTS-1 heb zitten.

De knoppen zijn dus wel minder clicky. vraag me af of dat nog impact heeft op de gebruiksduur. Maar een 8/10 qua gebruiksgemak kan ik mee leven :)

In ieder geval voor je ervaringen tot dusver. Wordt verleidelijk om er een persoonlijk kerstkado van te maken zo :D
 
Back
Top