Polyend Tracker Mini

Polyend Tracker mini - 699 USD


mini.jpg


Upgrades ten opzichte van de Polyend Tracker:
- interne accu
- kleiner formaat
- veel lager gewicht
- stereo samples
- 4x groter geheugen

Nadelen ten opzichte van Polyend Tracker
- kleiner scherm (5 inch ipv 7 inch)
- geen jogwheel
- geen keys
- prijs
 
Hun website heeft moeite met al het nieuwe verkeer geloof ik, doet het vaak niet.
 
tracker-mini__enface--small.png


De hoog aangeprezen Tracker heeft zich ontwikkeld. Tracker Mini is een draagbare, standalone audio werkstation met acht tracks om stereo audio en MIDI te sequencen, audio-over-USB functionaliteit, een ingebouwde batterij en microfoon, gamepad-kwaliteit knoppen en een scala aan sampling en geluidsontwerp tools. Met een verbeterde gebruikersinterface, meer geheugen, stereo sampling en prestatieverbeteringen, hebben ze het nog krachtiger gemaakt. De Mini is alleen klein van formaat.

 
Ze hadden er inderdaad een draaiknop op moeten doen. Maar het lijkt me een tof ding. Sowieso gaaf dat het tracker concept anno 2023 schijnbaar nog levendig genoeg is om naast de OG ook deze nog uit te brengen.
 
De draaiknop was het sterke maar ook zwakke punt van de eerste tracker versie. Veel verhalen gelezen dat de draaiknop na verloop van tijd minder goed reageert. Bij latere versies is dit verholpen door een extra stabilizer.

Meer geheugen en stereo samples zijn een welkome toevoeging.

Afgezien van de prijs vraag ik mij af of de layout zo handig is. Geen toetsen meer om noten te spelen maar invoeren via de plus/min toetsen. Zo te zien gaat invoer via een midi keyboard wel goed. Midi en audio aansluiting had ik liever aan de bovenkant gezien. Eerst naar wat meer filmpjes bekijken zodra hij uit is.
 
snap dat dan niet doe er dan 1 draai knop op s*ckers :)
ik vind de plus en min knoppen juist beter, dat precieze draaien ging niet altijd goed, mede door de defecten/designflaw, zelfs met de verbeterde versie.
Ik miste vooral de stereo samples, dat is opgelost, zeker met het 4x geheugen, dus eigenlijk dubbel als je alles stereo doet.
Ben benieuwd naar de filmpjes die gaan komen.
 
Vet, wil al best lang een leuke portable unit om beetje mee te kunnen klooien, daar lijkt dit wel een goeie kandidaat voor te zijn :)
 
ja voor sommige dingen kan ik me voorstellen dat een inc/dec knop helpt maar niet voor automation of lange lijsten doorlopen.
nou je wie weet.
tof ding verder. ik ben wel fan van trackers om beats mee te maken.
 
Ik denk dat je ermee opgegroeid moet zijn. Ik heb het een paar keer geprobeerd met software, maar voor mij werkt een tracker niet intuïtief. Ik mis toch de horizontale werkwijze van een DAW, dat vind ik veel overzichtelijker. En al die shortcuts en onlogische nummering onthouden….het voelt een beetje ‘wiskundig’ en nerdy, ik denk dat het voor mij niet gaat werken.

Maar voor de liefhebbers van deze workflow lijkt me dit een tof apparaat.
 
Dirtywave m8 blaast the polyend gewoon uit het water , op alle mogelijke vlakken .
Renoise for life ❤️
Beetje vaag, zeker voor een product wat nog niet uit is. Daarom lijken mij dergelijke krachttermen eerder afbreuk doen aan de legitimiteit van je woorden.
 
Interessant apparaat. Ik heb zelf een "gewone" Polyend Tracker en zie op het eerste gezicht niet meteen de meerwaarde van de mini. Eerst maar eens de reviews afwachten.
 
@Jack Drizzle kleiner, batterijen, sneller, meer geheugen, stereo samples << dat zijn de voornaamste "meerwaarde". An sich niet slecht voor een update. Al hadden ze die rotary knop wel mogen houden, want die maakt alles qua interface wel een stuk sneller op de Tracker.
 
Dit is een stap voorwaarts als je interesse hebt in een portable device dat goed in de hand ligt. Geen draaiknop is helemaal geen minpunt. Een draaiknop zou eventueel kunnen maar dan zou hij aan de zijkant moeten staan om praktisch te zijn. De de M8 Tracker hem uit het water blaast is natuurlijk onzin. Ik heb beide gehad en heb de M8 Tracker na een 2 tal maanden verkocht. De M8 Tracker was volgens mijn persoonlijke mening een amateuristisch in elkaar geklungeld toestel dat veel te hoog geprijsd was met een ongelooflijk klein schermpje van 2.8” met capacitive touch waar ik het nut al helemaal niet van inzag. Om dan nog maar te zwijgen over de voor mij totaal ongenietbare software. Nee, ben blij dat ik de M8 verkocht heb. De Polyend tracker heb echter ik nog steeds en die blijft voor mij nog steeds de beste tracker om zowel live als in de studio te gebruiken. Dat bij de Tracker mini de aansluitingen vooraan staan is vrij normaal, er was gewoonweg geen plaats meer boven het scherm en als je ff nadenkt is gezien de manier dat je het toestel gebruikt onderaan de beste plaats voor de aansluitingen. De aansluitingen achteraan zijn gewoonweg niet praktisch. Het toestel wordt zwaarder aan de bovenkant door de uitstekende kabels wat het gebruiksgemak niet beter maakt, net als bij de M8. Zou ik het kopen? Waarschijnlijk niet omdat ik meestal live of in de studio zou gebruiken en dan is de originele Tracker beter. Dit is echter een heel goede reispartner die goed in de hand ligt. De prijs vind ik ook aanvaardbaar gezien je hem met zijn 4310 mAh batterij 8 uur kan gebruiken, met de 1200 mAh batterij van de M8 ben ik ben ik nooit verder dan 3 uur geraakt. De knoppen zijn goed gepositioneerd en het lijkt mij makkelijk in gebruik hierdoor. Het scherm van 5" is ook meer dan voldoende en zomaar ff 2,2" groter dan de M8 waar je bijna een leesloep voor vandoen hebt. We zullen zien wat de toekomst brengt, de Tracker Mini is in ieder geval een leuke toevoeging aan wat er reeds bestaat. Polyend komt steeds met zeer innovatieve toestellen voor de dag en dit is er weer zo één om U tegen te zeggen volgens mij.
 
Back
Top