Iconnectivity Mio XL narigheid

mixmannetje

Stamgast
Lid sinds
29 juni 2007
Berichten
363
Locatie
een schuif
Ik probeer al dagenlang twee mio xl midiverdelers via usb en ethernet te installeren. Niets krijg ik aan de praat.
Ik ben denk ik te technisch voor deze rukmanuals en video's.
Zijn er hier mensen die het wel aan de praat krijgen?
 
Ik heb in den beginne ook wat uitdaging gehad om m'n MioXL aan de praat te krijgen, maar is uiteindelijk wel gelukt (Windows 10). Op het forum is in deze thread veel info te vinden.

Ik zou beginnen met de units één voor één aan te sluiten op de USB poort en de firmware te updaten naar de laatste versie. Ook heb je de laatste versie van Auracle nodig. RTP MIDI driver zit er bij, die moet je goed inrichten. En dan nog het juiste profiel bouwen in Auracle (en niet vergeten op save te klikken).

Als je ergens hulp bij zoekt zul je je vraag wat specifieker moeten stellen.
 
Okeeee mensen. Bedankt. Ik begin met updaten al lukt mio nr 2 niet. Moet je met een player doen ofzo 😇 allemaal zoooo simpel en begrijpelijk en usb poorten kiezen ...jaja....😡
 
Met de laptop pc En via ethernet. Cubase 10. Win 7.
Switch 1 gbps
Uit laptap van usb naar ethernet adapter. Dan naar switch. Dan naar 2 mio xl.
 
Updaten alleen via USB kabel. Units 1 voor 1 aansluiten. Lukt dat?

Vervolgens een RTP MIDI netwerkje maken. Zorg dat de apparaten een uniek IP hebben in het netwerk.
 
Heb mio 2 via usb nog niet kunnen updaten.
Moet ik rtp eruit trekken aan de achterzijde?
In auracle zie ik wel twee apparaten via rtp.
Bootloaden lukt maar niet via usb rechts aan de voorzijde.
 
Het te updaten apparaat aansluiten via USB terwijl de andere Mio niet is aangesloten (niet op USB en niet via RTP). RTP ook niet aansluiten op het apparaat wat je wilt updaten. Dan via Auracle het update proces doorlopen.

Sowieso heb ikzelf geen ervaring met 2 Mio's tegelijk aansluiten dus meer tips dan dit kan ik je niet geven. Enige wat ik je uit eigen ervaring kan vertellen is dat je voor firmware update de unit echt via USB moet aansluiten.
 
Er is overigens al tijden geen firmware update meer geweest. Zou je niet eerst checken of er uberhaupt een update beschikbaar is? Zo ja, inderdaad 1 voor 1 aan USB koppelen en de update draaien. Was bij mij zo gepiept. Ik zit op Mac, dus kan je niet 123 helpen met de RTP. Het was even pielen, maar als je je heel precies aan instructies houdt, is het prima te doen.
 
Kijk in ieder geval of je de Apple Bonjour service wel hebt draaien, die is noodzakelijk voor RTP.
 
Mio nr 2 doet het ook.
Via usb aan de voorzijde.
Hij was de kluts kwijt , dus ik moest het met optie 3 de midi player doen. Eerst downloaden, installeren en goed lezen. Webpagina uitgeprint en auracle manual.
Stappenplannetje maken
Hij werkt weer!
Eerst twee presets aangemaakt voor iedere mio eentje.
Dus nu alle apparatuur invoeren. En kijken of dat werkt.
Bedankt mensen!
Zal me nog wel wat worden, maar niet opgeven!
 
Back
Top