HARDWARE Plugins (analoge outboard gear die met plugin in daw werkt)

MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
2.758
Beste forum leden,

Ik ben sinds kort eigenaar van een elektron analog heat mk2 en vind het echt geweldig werken aangezien je hardware met een plugin kunt gebruiken.
Nu heb ook van electro Harmonix de BIG MUFF gevonden, ook besteld en hopelijk morgen testen.

Wie weet er nog meer hardware boxes die met een plugin werken?

1. Elektron Analog Heat Mk1/Mk2
2. Electro Harmonix BIG MUFF
 

Attachments

  • Screenshot 2023-03-13 at 17.30.23.png
    Screenshot 2023-03-13 at 17.30.23.png
    1,3 MB · Bekeken: 162
  • Screenshot 2023-03-13 at 17.30.56.png
    Screenshot 2023-03-13 at 17.30.56.png
    739,4 KB · Bekeken: 96
De bekendste zijn denk ik de Access Virus Ti en Ti2. Ook de Moog Subsequent37 heeft een VST plugin voor de bediening. En MIDIQuest heeft er een sport van gemaakt om plugins te schijrven die allerlei oude (en minder oude) bakken via SYSEX aan kan sturen vanuit een VST, al heeft dat wel wat voeten in de aarde.
 
Yo thx voor je bijdrage aan deze draad, waar ik zelf naar opzoek ben zijn eigenlijk voornamelijk analoge units die digitaal aangestuurd worden.
Ik werk nu zonder outboard gear en wil eigenlijk zoveel mogelijk analoge warmte toevoegen aan de mix.
 
Wat is je budget, deze unit is ook heel vet (met total recall)

 
geluid is volledig analoog in/out, niks over usb, dat wil je toch niet in deze klasse
Ja ben het met je eens, ik heb dankbaar gebruik mogen maken van een mede forumlid die al het mogelijke outboard gear had wat je maar wilde wensen. Ik heb toen ook modular gear gehad en gebruikt noem maar op.

Toch heb ik echt heel mooi resultaat behaald met de werking van de elektron heat ondanks dat het via usb is.
 
Wat is je budget, deze unit is ook heel vet (met total recall)

Het gaat niet om mijn budget maar puur om een informatief topic waar alle info over dit type gear komt.
Ik denk namelijk dat het wel de toekomst wordt, zeker met die motorized knop, heel gaaf.
 
Novation Ultranova en Mininova hebben een pracht van een plugin/editor met oa een 20 slot modulation matrix.
De Deepmind van Behringer heeft ook een heel uitgebreide plugin/editor, die is erg goed.
Roland jd-xi heeft een freeware editor van iemand die dat buiten Roland om heeft gemaakt, daarin kan je oa de drums heel goed editen, je kan er ook je presets in opslaan, voor een free one is ie echt goed en zeker omdat een jd-xi best wel menu diving is als je wat meer in sounddesign wil want de mogelijkheden zijn er wel, er zit een prima engine in die synth.

Deze synths kunnen allemaal zonder editor maar met de editor werken een aantal dingen makkelijker en/of beter en heb je mogelijkheden die je zonder de editor niet hebt.
 
de eventide h8000fw is ook zoiets en een geluidskaart maar verschrikkelijk duur als ie nog geleverd wordt. zie hem niet zo snel op de eventide website staan.

H9000 is de opvolger zie ik
 
Laatst gewijzigd:
De Modal Argon 8 en de Cobalt 8 hebben een plugin.
De virus Ti en Ti2 inderdaad ook van Access zelf. Maar veel mensen gebruiken die van Aaura (vh Mystery Island). Die zijn stand alone of via de DAW (AAX, AudioUnit, VST2, VST3)
Aura heeft nog meer plugins voor oudere synths:
Waldorf Pulse
Novation Supernova
Waldorf Blofeld
Waldorf Micro Q
Waldorf Q
Clavia Nord
Korg Microkorg
Korg MS2000
Roland JP80X0
en dus de Access Virus A,(Access Virus A, B, Rack, C, Rack XL, Indigo, TI, Polar, TI Snow and TI2 series

Momo Muller heeft ook een hoop VST’s geschreven. Niet zo uitgebreid als die van Aura, maar zeker goed bruikbaar en een stuk goedkoper:
Nord Drum
Arturia Matrixbrute
Arturia Microfreak
Behringer Deepmind 12
Electron Model Cycles
Electron Model Samples
Novation Peak+Summit
Novation Circuit Tracks
Roland JP-08
Roland JU-06+6A
Roland JX-03
Roland MKS-80
Roland SH-1A
Roland D-05
Roland Gaia SH-01
Roland TR-8S
Roland TR-6S
Roland MC707
Roland MC101
Roland SE-02
Roland System 1
Roland System 8
Roland MX-1
Roland TB-3
Roland TB-03
Roland TR-06
Roland TR-8
Roland TR-08
Roland TR-09
Roland TB-3
Roland JD-08
Roland JX08
Korg NTS-1
Korg Minilogue
Korg Minilogue XD
Korg Monologue
Korg Volca Sample
Korg Volca Drum
Korg Volca FM
Korg Volca Keys
Korg Microkorg
Korg Microkorg XL
Teenage Engineering OP-Z
Sequential Prophet 5
 
Back
Top