Solid Snake [Roland MC-707, Vermona Mono Lancet '15]

Droomsfeer

https://droomsfeer.nl
Lid sinds
7 september 2021
Berichten
369
Locatie
Limburg


Minimalistische Berlin School-achtige track, geïnspireerd door de intromuziek van de video game "Metal Gear 2: Solid Snake".

Instruments:
* Roland MC-707
* Vermona Mono Lancet '15

Effects:
* Boss DC-2W Dimension C
* Boss DD-8 Digital Delay
* Boss RV-6 Reverb
* Strymon Deco v2 Tape Saturation & Doubletracker
 
De afgelopen dagen heb ik de track ook enkele keren beluisterd via mijn iPad, iPhone en een klein setje Bose (Companion 2 Series III) stereospeakers. Helaas valt daarbij een groot deel van de bass weg en veroorzaakt het zelfs een irritant zoemerig geluid. Een fatsoenlijke heropname van deze track is dus wel nodig. Daar zal ik dit weekend wat tijd aan gaan besteden.
 
De vernieuwde track staat inmiddels online: zie de openingspost. Het tempo is een stuk omlaag gehaald en er is wat meer zweverigheid toegevoegd. De geluiden zijn ook wat beter in balans met elkaar.

De Vermona Mono Lancet ging eerst door een Boss DC-2W Dimension C. Voor de laatstgenoemde is een Boss DM-2W Delay in de plaats gekomen.

Onderstaand nog een lijstje van de Roland MC-707 presets die zijn gebruikt:
* Don't Want Me
* Harmonic Feeds
* Kaguya
* Seiun
* Str of Breath
* Wavetable E Pno
 
Ben een groot Metal Gear fan t/m deel 4 en vind de muziek ook altijd erg goed en ik ben niet een uitgesproken electro fan. En ja de benadering van Hideo Kojima van games als films vind ik evenals de muziek ook geniaal.

Nu over jouw nummer: vind het idee geweldig en ook de uitwerking en ik zit meteen weer midden in de game en zie de regen intro weer voor me. Solid Snake zit er niet eens zo lang in. Het nummer had wel langer mogen duren!
 
Ben een groot Metal Gear fan t/m deel 4 en vind de muziek ook altijd erg goed en ik ben niet een uitgesproken electro fan. En ja de benadering van Hideo Kojima van games als films vind ik evenals de muziek ook geniaal.

Nu over jouw nummer: vind het idee geweldig en ook de uitwerking en ik zit meteen weer midden in de game en zie de regen intro weer voor me. Solid Snake zit er niet eens zo lang in. Het nummer had wel langer mogen duren!
Leuk om te horen dat jij het kan waarden als fan van de videogames serie. De nieuwere games in de serie zijn inderdaad erg filmisch. Vaak met scenes die goed zouden passen bij deze Droomsfeer track.

En dat de Droomsfeer tracks langer mogen duren, hoor ik wel vaker. :D Soms is dat bewust zo gedaan, een korte track. Alhoewel ik me soms ook geen raad meer weet met hoe een track nog enkele minuten te rekken, zonder dat elementen in herhaling vallen. Ambient-achtige muziek is nu eenmaal niet het makkelijkste genre, ondanks dat dit wel zo lijkt.



Overigens zal de track Solid Snake binnenkort verschijnen op het muzikale verzamelalbum "Ambient Online Compilation: Volume 23". Zie Ambient Online.
 
Mooie track, niets op aan te merken! :okdan:

En over de lengte: Kort is altijd goed, lang is lastig....
Hoewel ik veel (hele) lange ambient/berlin school/etc. tracks kan waarderen, zijn er net zoveel die me op den duur gaan vervelen of irriteren.
Klaus Schulze had er in z'n latere werk een handje van om z'n muziek eindeloos lang uit te smeren, soms op het irritante af. Dan begint het goed, maar heb je het na 5-10 minuten echt wel gehoord.
Waarom het in het ene geval wel werkt en in het andere niet, moeilijk te zeggen...
Floating van Schulze (Moondawn) vind ik dan weer briljant bijvoorbeeld. Daar zit zo'n fantastische drive en opbouw in.
Ok, ik dwaal af...
 
Back
Top