Aquatic Bliss [Roland MC-707]

Droomsfeer

https://droomsfeer.nl
Lid sinds
7 september 2021
Berichten
369
Locatie
Limburg
Onlangs ben ik overgestapt van de Roland MC-707 naar de Roland MV-1. Het doel is om van hieruit meer gestructureerde muziek te creëren. Gewoon mijn dromerige sfeertjes, samen met wat lichte beats. Dat is iets waarvoor de Roland MV-1 is ontworpen, omdat hij werkt met "sections" waar "songs" van kunnen worden gemaakt. Bovendien is het mogelijk om het WAV-bestand op het apparaat zelf te genereren. Onder de motorkap is het grotendeels hetzelfde, en het is nog steeds mogelijk om alle fantastische geluidsuitbreidingen van Roland te gebruiken.

"Aquatic Bliss", is het laatste nummer dat ik met de Roland MC-707 heb gemaakt. Veel luisterplezier!



jong-marshes-79mNMAvSORg-unsplash.jpg


Effects:
* Chase Bliss Audio Mood MK2
* Strymon Deco v2 Tape Saturation & Doubletracker
* Universal Audio (UAFX) Golden Reverberator
 
@Montfrooij
De Deco v2 heb ik al een tijdje. Echt een cool ding, die voor veel zaken toepasbaar is. Hier hebben we het eerder al eens over gehad in een privé chat.

De overstap naar de Roland MV-1, is niet de makkelijkste geweest. De Roland MC-707 was mijn vaste tool in de studio, dus het is in de tussentijd wat lastig geweest om de productief te blijven. Vooral veel probeersels gemaakt met de iPad Pro, maar geen volledig afgeronde tracks meer gemaakt. Inmiddels komt het wel weer wat op gang.
 
@Montfrooij
De Deco v2 heb ik al een tijdje. Echt een cool ding, die voor veel zaken toepasbaar is. Hier hebben we het eerder al eens over gehad in een privé chat.

Ja nu je het zegt. Volgens mij hadden we het over het wel of niet ‘stereo’ zijn van de Deco. Ik vind het een echte aanwinst voor m’n setup, die gaat voorlopig niet meer weg.
De overstap naar de Roland MV-1, is niet de makkelijkste geweest. De Roland MC-707 was mijn vaste tool in de studio, dus het is in de tussentijd wat lastig geweest om de productief te blijven. Vooral veel probeersels gemaakt met de iPad Pro, maar geen volledig afgeronde tracks meer gemaakt. Inmiddels komt het wel weer wat op gang.
ja snap ik. Zou voor mij ook lastig zijn na 3 jaar (bijna) dagelijks gebruik om te wennen aan iets anders. Ik speel nog altijd met de gedachte om wat anders te proberen. Kijk regelmatig naar de Force om meer (makkelijker) met samples te kunnen. Maar ben nog niet toe aan wat anders als ik serieus naar m’n agenda kijk.
 
Onlangs ben ik overgestapt van de Roland MC-707 naar de Roland MV-1. Het doel is om van hieruit meer gestructureerde muziek te creëren. Gewoon mijn dromerige sfeertjes, samen met wat lichte beats. Dat is iets waarvoor de Roland MV-1 is ontworpen, omdat hij werkt met "sections" waar "songs" van kunnen worden gemaakt. Bovendien is het mogelijk om het WAV-bestand op het apparaat zelf te genereren. Onder de motorkap is het grotendeels hetzelfde, en het is nog steeds mogelijk om alle fantastische geluidsuitbreidingen van Roland te gebruiken.

"Aquatic Bliss", is het laatste nummer dat ik met de Roland MC-707 heb gemaakt. Veel luisterplezier!



Bekijk bijlage 3846228

Effects:
* Chase Bliss Audio Mood MK2
* Strymon Deco v2 Tape Saturation & Doubletracker
* Universal Audio (UAFX) Golden Reverberator

Hey Droomsfeer,

Ik ben een beetje in een zoektocht naar hardware die wat meer handson is, DAW-achtige kwaliteiten heeft en bij voorkeur ook samples kan gebruiken. Ik heb voorheen altijd met Ableton gewerkt en zoek iets vergelijkbaars in hardware. Ik ben van de MPC live 1 naar een SH4D gegaan.

SH4D: Stoere groovesynth, goede engines, maar het opslaan van sounds per pattern is wat klungelig.
MPC: DAW-achtige mogelijkheden, sampling, maar niet erg handson en een (voor mij) trage workflow.

Ik kijk orienterend naar de MC707, maar nu ook naar een MV-1. Hoe bevalt jou de MV?
 
Back
Top