Amtrak [techno]

Kobboi

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2021
Berichten
484
Locatie
Amsterdam
Ik had eindelijk nog eens wat meer tijd en daaruit is deze techno track gekomen. Enkel Dreadbox synths (Nyx en Nymphes), aangevuld met Jomox Airbase en Behringer rd-8. Hoor uiteraard graag wat jullie ervan vinden.
 
Ja, klinkt oldskool inderdaad. Ik denk dat het komt door de analoge gear. Hedendaagse techno is veel digitaler. Maar leuk dat je het een fijn nummer vindt!
 
Oldskool misschien, maar waar is de kick ???
Vind je dat ie te stil staat? Ik had 'm aanvankelijk luider staan, maar vond 'm net iets te dominant, en heb 'm 2 db naar beneden gehaald. Maar mijn studio is absoluut niet ideaal, heb bv geen woofer (en daardoor wel onderburen die me 's ochtends nog steeds groeten). Maar dus als ik je goed begrijp vind je dat ie luider moet?
 
Ik mis de kick ook. Lekkere loopjes verder.
Vind je dat ie te stil staat? Ik had 'm aanvankelijk luider staan, maar vond 'm net iets te dominant, en heb 'm 2 db naar beneden gehaald. Maar mijn studio is absoluut niet ideaal, heb bv geen woofer (en daardoor wel onderburen die me 's ochtends nog steeds groeten). Maar dus als ik je goed begrijp vind je dat ie luider moet?
Ik luister thuis vooral onder de koptelefoon. Zet enkel als referentie de monitoren zacht aan om de algehele mix te checken.
 
Ik mis de kick ook. Lekkere loopjes verder.

Ik luister thuis vooral onder de koptelefoon. Zet enkel als referentie de monitoren zacht aan om de algehele mix te checken.
Welke koptelefoon gebruik je om te mixen? Ik heb een Sennheiser hd 650 en ik slaag er echt niet in om daarin the mixen. Zeker de bas zit dan echt niet lekker.
 
Welke koptelefoon gebruik je om te mixen? Ik heb een Sennheiser hd 650 en ik slaag er echt niet in om daarin the mixen. Zeker de bas zit dan echt niet lekker.
DT770. Geen top koptelefoon voor mixen, maar ik hoor de bas er iig goed in.
Ik heb een gesloten koptelefoon nodig, omdat ik hem ook in de oefenruimte gebruik.
Ik heb de open variant ook getest (DT990), die klonk 'nog' beter. Maar de prioriteiten lagen elders en ik vond zo'n krulsnoer niet fijn.
 
Ja, klinkt oldskool inderdaad. Ik denk dat het komt door de analoge gear. Hedendaagse techno is veel digitaler.

Mwua, weet ik niet. Ook in techno is analoge gear (nog steeds) hip. 't Zit 'm (denk ik) eerder in het arrangement, en in hoeverre je nog iets doet met je track, na de mix-fase.. (platwalsen, open houden, iets daartussen)


Anyway.. oorspronkelijke versie niet gehoord, maar deze klinkt lekker!
 
Back
Top