Welke audio interface gebruik je ?

San-Pierre

Stamgast
Lid sinds
22 Maart 2021
Berichten
349
Locatie
Amsterdam-London
Uit nieuwsgierigheid, welke audio interface gebruik je op je pc/Mac of ander soort computerding ?

Op mijn 'Main System' heb ik 3x Motu HD192 en 1x 2048 Mk3 die middels een PCIe kaart rechtstreeks met CPU verbonden is. (Videokaart draait in x8 mode)
Resultaat is een round trip latency van 0,83 milliseconde op 44,1 KHz. (Kan wel hoger maar dan moet de 2048 uit)
 

Attachments

  • IMG_20220213_203128_1.jpg
    IMG_20220213_203128_1.jpg
    136 KB · Bekeken: 197
bedoel je 8.3 ms? je hebt dacht ik altijd 1ms in of 1ms out latency. er moet toch een buffer gevuld worden.

ik heb zelf een Lynx Aurora 16 analog i/o en 16 AES ebu die via een thunderbolt 3 kaart met een Apple thunderbolt 3>2 verbonden zit.
8 kanalen AES krijgen de XV5080 binnen. 1 AES word omgezet naar spdif die de es4 module in mijn modular aanstuurd.
Thunderbolt werkt wel irritant en moet vaak de kabel in en uit pluggen.
Maar goed ik wil geen usb interface.

Hiervoor had ik 2 of 3 motu ultralites mk3's en moet zeggen dat het een hele vooruitgang is kwa sound. De clock is duidelijk beter.

hier ook 44.1.
 
Motu M2.
Gebruik voornamelijk software dus hou het lekker simpel.
M'n enige hardware synth (yamaha modx8 ) is erop aangesloten via de line inputs. Maar zodra ik ga opnemen gaat dat uiteraard via USB audio, want de line outputs van de Yamaha zijn veel te noisy.
 
Ik gebruik een RME Fireface 400, met een Alesis AI-3 voor wat extra I/O. Hier zit nog een patch bay tussen zodat ik alles overal heen kan patchen :)

Helaas begint de Fireface wel een beetje op leeftijd te komen. Het Firewire protocol is inmiddels echt deprecated. Als je zo'n audio interface in een moderne PC wilt gebruiken dan moet je de hulp inschakelen van een Firewire PCI-e kaart. En ook dat is weer een hele rabbit hole mbt compatibiliteit. Als je voor de goedkope opties gaat krijg je veel te maken met BSODs.

Voor de rest is de Fireface echt een top ding. Ontzettend goede AD/DA converters, strakke midi clocks en lage audio latency :okdan:
 
1.6 ms roundtrip op 32 samples buffer, USB3.1 :D
RME Madiface XT, heeft 394 kanalen (3 x MADI bus) Ik heb er destijds 64 IOs aangehad, Antelope Orion32 en RME M32-AD
 
Nog steeds een Emu 1820m met ADA8000 voor mijn hoofdPC en voor mijn andere laptop gebruik ik de Roland MX-1 als interface.

De emu loopt wel op zijn laatste benen en de drivers zijn nu echt hackwerk geworden met win10. Als ik ga overstappen dan waarschjnlijk naar de behringer UMC1820 (ook omdat ik de adat nodig heb). Het voordeel van de EMU is wel de antieke control software waar je heel makkelijk kanalen naar elkaar kan routen. Het is dus ook een digitale patchbay. Als ik dan bijv. even snel een input naar een sampler wil routen dan kan dat supersnel, zover heb ik daar nog niet een alternatief voor gevonden.
 
Studio mac: Focusrite Clarett-pre8 thunderbolt met een tb2->tb3 adapter.
Imac: Focusrite Scarlett 6i6 2e gen
Ipad: Behringer UMC202HD

Werken allemaal naar wens.
 
RME Hammerfall DSP Multiface, via PCI kaart (PCIe bridged, simpele adapter). oude soundinterface op vrij nieuw (nou ja nieuw, eenmaal gebouwd/gekocht is een pc al verouderd...) systeem, goede kombinatie. haalt er nog meer uit, i.e. performance dan mijn vorige, veel meer...
 
... Het voordeel van de EMU is wel de antieke control software waar je heel makkelijk kanalen naar elkaar kan routen. Het is dus ook een digitale patchbay. Als ik dan bijv. even snel een input naar een sampler wil routen dan kan dat supersnel, zover heb ik daar nog niet een alternatief voor gevonden.
Ik doe dat heel gemakkelijk gewoon in Cubase...
 
soundcraft signature 22 mixer, beetje lomp wel dat het ding iedere keer op moet warmen wanneer je aan de slag wilt, maar het doet z'n ding en heeft multie track recording.
 
Draai je onder windows / mac?
Heb je het dan over "direct monitoring" via QueFX ?

Wat heb je precies gedaan?
Ik begrijp dat Thunderbolt hetzelfde als pcie aan performance kan.
Je schrijft: "Videokaart draait in x8 mode" is dat dan nodig? Heb je dingen aan de pcie bus moeten tunen?
 
Back
Top