Innisten - Tiruchirappalli

Wat heerlijk. Ritmisch ook heel goed gedaan, houdt het spannend. Wat blijft het toch leuk om weer compleet verrast te worden door zo’n inzending. De balans die je hier muzikaal hebt gevonden vind ik echt knap! 👍
 
Ja origineel, maar ook mooi. Voor mij is de bass ook de ster, erg lekker.
 
Inderdaad een fijne track.
Ik sluit me aan bij alle complimenten van mijn voorgangers. Oke, behalve eentje dan; Ik zou er geen tweede stem in doen, dan raak je naar mijn idee het concept 'mantra' kwijt.
@Innisten, Bedankt dat ik ook mijn steentje heb mogen bijdragen, zo komen er mooie dingen tot stand!
 
Nummer klopt van alle kanten. Super gemixed. Heb je dit laten inzingen of is dit een sample?
Erg goede inzending.
 
Wat een heerlijke track zeg. Innerlijke rust met een puls. Ultra-heldere mix - maar wel diep - práchtig.

En lekker gespeeld @DaFe..!

Gezien het verhaal/concept erachter past het voor geen meter, maar er zou voor mij nog een subtiel vleugje Jamaica bij mogen... dub-riddim space echo cho cho o o o
 
Laatst gewijzigd:
zo
Ik ben er even voor gaan zitten
De sound is gelijk al zo vol, die bas kan je een iets mee aansteken
I like die mix!
En toen kwam het besef tot mij dat het niet ging stoppen
 
Mooi zeg! Fijne mix en die bassline zorgt voor een erg lekkere vibe en geeft een mooi nostalgisch gevoel. Doet met een beetje denken aan de wat rustigere tracks waarvan de chemical bros er altijd wel een had op de oudere albums :)
 
Wederom allen bedankt voor het luisteren en de mooie reacties.
Over de instrumentatie en oorsprong (ik zie bij andere soms de uitleg en wij als synthfreaks lezen dat graag):
-Het mantra is geheel in takt gelaten, alleen wat ingekort en een extra eind.
-De bell, de surburhar en de drums zijn gesampled, drums aangevuld met XL7.
-Alle synths komen uit de Korg Wavestation (drie partijen uit de "classic EX" en de lead uit de software versie; dit was oorspronkelijk een polysix sound, maar na diverse bewerking van de sound was ik nog steeds niet tevreden, totdat ik toevallig een preset van de wavestation vond, die precies goed was.
-Verder bas-, western- en Spaanse-gitaar (details omtrent (bas)gitaren zijn voor een ander forum :).
Over de mix: dank voor de complimenten. Voor mij rechtvaardigen die de aanschaf van mijn nieuwe monitoren :).
@stoter : ik heb de neiging overal altijd reggae van te willen maken, dus ik deel je wens voor meer 'Jamaica', maar ik heb me deze keer best ingehouden.
@tragmadat : HH, "een iets mee aansteken" :peukie:
@vink : vedisch of rigvedisch?..uh geen idee, ik was al heel blij dat ik een paar beeltenissen van de goden kon herkennen.
 
Niet helemaal mijn ding maar ik vind het idee dat je traditione liederen voorziet van een modern jasje goed bedacht.
De chant van de herhalende mantra geeft het natuurlijk al een trancesfeer en dat versterk je door een herhalend akkoord van de surburhar eronder te leggen wat het nog sterker maakt, goed gedaan!
 
Relaxt sfeertje, fraaie stem. Bas en gitaar klinken ook erg goed. Drums vind ik wat moeilijker, iets te onrustig naar mijn smaak.
 
Lekker hoor dit! Ik hou Talvin Singh (albums Ha & OK). Prima bass, mooie sfeer. Niets meer aan doen!
 
Back
Top