Innisten - Tiruchirappalli

Innisten

Krucial Moal
Lid sinds
31 januari 2009
Berichten
398
Locatie
Roosendaal


Dit jaar ook weer eens van de partij. Ik heb gekozen voor een track van mijn (langdurig) project "global devotion", waar ik religieuze liederen van all over the world als uitgangspunt leen.
In dit geval het mantra "om sri maha lakshmyai namah". De stad in kwestie is Tiruchirappalli, een stad in zuid India, bekend om zijn imposante temples.
 
Ook dit is weer een voorbeeld van hoe uiteenlopend de creativiteit van de forumleden is: geweldig toch? Intro gaf me al gelijk kippenvel. Ik kreeg spontaan visioenen van de ondergaande zon aan het nationaal monument Borobudur dus je muzikale beschrijving is zéker geslaagd :okdan:. Heerlijk rustgevend en er klinkt ergens een boodschap van vrede en verdraagzaamheid door ... iets wat de wereld vandaag de dag meer dan ooit kan gebruiken :engel:.
 
Mooi nummer...
Heel relax...
download.jpg
 
Hier heb je mij mee, indiase sferen en toch ook een beetje global. Mooi die mantra en gelukkig iets van variatie daarin rond de 4e minuut en later weer. Ook die mooie subtiele solo af en toe, prima! Succes verder met je project, deze mag er van mij zeker bij.
 
je bent al meer dan eens gecomplimenteerd op je originaliteit, en terecht.
is echter niet alleen goed vanwege de originaliteit, maar ook vanwege het aangename karakter van de track. luistert heerlijk rustig weg.
verhaal er omheen zegt me weinig allemaal, maar doet geen afbreuk aan het luisterplezier.
 
Erg chill, oosterse vibes zonder dat het overdreven spiri wiri en te kazig wordt. Fijne bass ook en mooie vocals. Kan er goed naar luisteren.

Ik maakte in 2011/2012 een reis door India en was niet in Tiruchirappalli, maar wel vlakbij in Madurai met soortgelijke kleurrijke bijzondere tempels als dat ze daar hebben. Brengt dus mooie herinneringen terug!
 
Dank voor de reacties. Een paar re-reacties:
@Googol: mooi plaatje (volgens mij van van de noordelijke ingangspoort), ben je er toevallig geweest?
@bijlevel: de originele mantra is ca. 8 minuten rechtdoor met alleen intro en eind als afwisseling, heel mooi voor gebedstrance , maar ik heb het einde in het midden ook maar herhaald voor wat variatie.
@bijlevel 2: Solo's: nog niet vermeld, dus bij deze: de gitaarpartijen zijn ingespeeld door een vriend van me, vandaar de 'artiestennaam': Krucial ft. Dave
 
Erg chill, oosterse vibes zonder dat het overdreven spiri wiri en te kazig wordt. Fijne bass ook en mooie vocals. Kan er goed naar luisteren.

Ik maakte in 2011/2012 een reis door India en was niet in Tiruchirappalli, maar wel vlakbij in Madurai met soortgelijke kleurrijke bijzondere tempels als dat ze daar hebben. Brengt dus mooie herinneringen terug!
Thanx, als bassist ben ik natuurlijk extra blij met een bass compliment.
Zelf was ik in 2001 op weg van Madras naar Madurai, op mijn gemakje via Mahabalipuram, Tanjavur en Tiruchirappali. Alleen het reizen ging zo langzaam dat ik na Tiruchirappalli niet verder zuidelijk gegaan ben.
Dus Madurai staat nog op mijn reis wens lijst :).
 
Ah, dan ging je via de oostkust, zelf reisde ik naar het zuiden via de westkust helemaal vanaf New Delhi en tal van plaatsen ertussen in.

Blijft toch een bijzonder land, teruggaan moet je nog eens doen ja ;)

Deze foto nam ik in Madurai: Untitled
 
Leuk om deze stijl in de contest terug te horen komen. Je weet de sfeer goed te pakken. Heerlijke mixage ook. Persoonlijk vond ik de 'triplets' in de beat een beetje te onrustig. Ik denk dat een rechttoe rechtaan beat iets beter zou passen. Of misschien een beat-loze versie die lekker droned (15min+ versie) :) Keep it up!
 
Leker moody begin, waar ik wel ff op verkeerde been werd gezet, de zang die er bij kwam had ik echt niet verwacht. Ik moest er daarna even aan wennen, maar uiteindelijk kan ik het geheel wel waarderen. Lekker in elkaar overvloeiende klanken en partijen, helemaal Zen hier nu :P.
 
Wat een prachtige sfeer wordt hier neergezet, hoe verschillend kunnen de inzendingen toch zijn, maar deze is echt uniek. De inzet van de vocalen was even wennen, maar het duurt niet lang of deze worden helemaal in het nummer geabsorbeerd. Mooi is ook hoe het even lijkt dat de vocalen uit de pas lijken te gaan lopen, maar het toch weer goed komt... En de bas doet het hier helemaal voor mij.
 
Wederom dank voor de reacties en weer wat re-reacties:
@jando : Mooie foto, en ja, ben al veel geweest, maar dat is inmiddels wel even geleden, en ik wil zeker weer eens terug: nog genoeg te zien en beleven.
@Void Pointer : Ik ben begonnen met een harde beat als tegenhanger onder het mantra te zetten, vandaaruit verder werken waardoor die twee minder tegenover elkaar kwamen te staan. Ik heb inderdaad nog met andere hihats gespeeld, maar uiteindelijk vond ik de koppige (bijna triplets) toch het beste, om die dan op het eind in het gewenste recht toe recht aan patroon te laten overlopen.
@Pojo_del_Klojo : zelf opgenomen zou natuurlijk het mooiste zijn, maar helaas ben niet ik in dat soort gelegenheid nooit gekomen (ik vond foto's maken al te veel gedoe/inbreuk op de situatie), dus deze is weer eens schaamteloos van internet "geleend", maar goed; uitbrengen is nooit mijn doel geweest.
@*Darwin* : klopt; het overal tempo van het mantra is eigenlijk heel strak (zeker gezien er geen referentie is), maar de intonatie van de woorden varieert toch wel. In het begin had ik die rechtgezet met Live, maar uiteindelijk geconcludeerd dat het zonder die "correcties" beter was, de stereo delay geeft er m.i. een leuk effect aan.
 
Zeer gave compositie, springt eruit tov andere composities.
De sfeer die je neerzet is zeer rustgevend.
Knap gedaan hoor :okdan:
 
Back
Top